Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

hemi

Bilen er ikke levert, og de reviderer ratt allerede? :o

PF

Sitat fra: hemi på onsdag 16. januar 2019, klokken 00:03
Bilen er ikke levert, og de reviderer ratt allerede? :o

Tror ikke teslaeiere bør uttale seg om akkurat det.

Øyvind.h

Sitat fra: PF på onsdag 16. januar 2019, klokken 06:31
Sitat fra: hemi på onsdag 16. januar 2019, klokken 00:03
Bilen er ikke levert, og de reviderer ratt allerede? :o

Tror ikke teslaeiere bør uttale seg om akkurat det.
Ikke fått morgenkaffen enda?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

z4rd

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

hemi

Vanskelig å bli audi eier, er nr 20x nå, men har jo fortsatt ikke fått muligheten å specce bil.

Husker jeg sa til en venn når e-tron reservasjonen kom, "håper de kopierer rekkevidden ikke tidsregnignen fra tesla". Nå har de potensielt kopiert tidsregningen, og kanskje også revideringen? ;)

batteribilen

Sitat fra: Orbit på tirsdag 15. januar 2019, klokken 21:37
Sitat fra: TM på mandag 31. desember 2018, klokken 21:15
Det stemmer at de har hengerfeste, men min forhandler fortale at det var forsinkelser knyttet til hengerfeste. Kanskje avtagbart hengerfeste er en nødløsning de har valgt for å få salgbare first edition, og at det senere vil tilbys utsvingbart feste. Avtagbart feste på en premium bil til nærmere 1 million er ganske overraskende.

Fant en bakvei inn i konfiguratoren for Østerrike. Den er riktignok ikke helt ferdig (mangler f.eks interiørbilder av en del kombinasjoner), men der er i alle fall både hengerfeste og hengerfesteforberedelse tilgjengelig. Og ikke noe nytt på lakkfarger, ingen Daytona der...... :'(

Har du link til konfiguratoren?


Orbit

Det ser ut til å være noe på gang i den norske generelle konfiguratoren også. Alle andre modeller enn A1/A6/A7/Q8 (dvs de aller nyeste lanseringene) er fjernet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Sitat fra: trd-73 på tirsdag 15. januar 2019, klokken 23:55
Det var vel 1XP som skulle kombineres med acc ifølge Audi sverige, fra facebook. Da var det kanskje feil da :( En Audi ingeniør uttalte til en journalist at de jom med et nytt ratt til USA som skulle ha bedre sensor for å detektere om en holdt i rattet eller ikke. Lurer på hva slags kode det har..

https://electrek.co/2018/12/07/audi-e-tron-electric-suv-first-drive-review/

"Under the version tested, I had to apply a little torque to the steering wheel in order for the system to detect that I was holding it, but Matthew Mostafaei, Audi e-tron program manager, told us that the US version is going to have a more advanced sensor that will be able to detect if the driver is simply holding the wheel."


I så fall vil dette være annerledes enn Tesla sin løsning per i dag. Og den synes jeg fungerer godt nok. Helt greit at bilen ber meg vise at jeg er våken ved å dra lett i rattet innimellom. Hvor ofte varierer ut fra hastighet og veistandard. I kø er det nesten aldri nødvendig.

Hvor mye kraft man må legge i rattbevegelsen, hvordan- og hvor ofte man varsles, har variert opp gjennom Autopilotens utvikling vha. OTA software oppdateringer. Det er mulig det er dette Audi representanten mener, selv om det kan oppfattes som det er et annet fysisk ratt.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

Her er en time med god gjennomgang av styrker og svakheter ved e-tron. Gjennomgående gis det også en del kred til andre (spesielt Tesla) der de fortjener. (Sånn sett kunne dette vært et svar på den litt avsporede rekkevidde-tråden, men syntes selv det passer her under videoer) Skinner tydelig igjennom at journalisten både har praktisk og teoretisk/teknisk bakgrunn med elbiler.

https://www.youtube.com/watch?v=4H4UPMs2xMM
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

#866
Sitat fra: Orbit på fredag 18. januar 2019, klokken 20:43
Her er en time med god gjennomgang av styrker og svakheter ved e-tron. Gjennomgående gis det også en del kred til andre (spesielt Tesla) der de fortjener. (Sånn sett kunne dette vært et svar på den litt avsporede rekkevidde-tråden, men syntes selv det passer her under videoer) Skinner tydelig igjennom at journalisten både har praktisk og teoretisk/teknisk bakgrunn med elbiler.


Skulle til å poste den selv. Ikke så stiv i tysk, men sier han rundt 12 min. at man får regen selv om batteriet er fullt, som på en softwarebegrenset Tesla? Også gøy å se lading på 150kW og over 100kW etter 80% SOC ved ca. 26 min.

Hva er det Tesla får kred for, egentlig?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Kraftig regen på fulladet kan bety 2 ting: stor buffer i topp som forkorter max. rekkevidde men beskytter Audi mot reklamasjoner pga mindre degenerasjon av batteriet. Eller at bilen bruker friksjonsbremser og "lurer" sjåføren.

Spent på når den første e-tron får ladet på 150 kW i Norge. Hva sier Ionity om når de skal bytte til vannkjølte kabler? Før sommerferien?

Så kan vi vel slå fast at uten Tesla, ingen e-tron, Intet Ionity.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

Sitat fra: daktari på lørdag 19. januar 2019, klokken 23:13
Kraftig regen på fulladet kan bety 2 ting: stor buffer i topp som forkorter max. rekkevidde men beskytter Audi mot reklamasjoner pga mindre degenerasjon av batteriet. Eller at bilen bruker friksjonsbremser og "lurer" sjåføren.

Spent på når den første e-tron får ladet på 150 kW i Norge. Hva sier Ionity om når de skal bytte til vannkjølte kabler? Før sommerferien?

Så kan vi vel slå fast at uten Tesla, ingen e-tron, Intet Ionity.

Tror ikke det går lang tid før de bytter kabler. Det er vel bare snakk om tilgjengelighet/nytte, og pris..? Vil I-Pace lade fortere med disse? Gir jo ikke mening, men så vel en som ladet med 100kW på en Honda lader nylig, med sånn kabel.

At Tesla er grunnen til at vi har en elbil revolusjon på trappene, er det ingen tvil om. (Det er ikke dermed sagt at de er veldig bra på så mye..)

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Polo

Sitat fra: elektro på lørdag 19. januar 2019, klokken 22:43
Sitat fra: Orbit på fredag 18. januar 2019, klokken 20:43
Her er en time med god gjennomgang av styrker og svakheter ved e-tron. Gjennomgående gis det også en del kred til andre (spesielt Tesla) der de fortjener. (Sånn sett kunne dette vært et svar på den litt avsporede rekkevidde-tråden, men syntes selv det passer her under videoer) Skinner tydelig igjennom at journalisten både har praktisk og teoretisk/teknisk bakgrunn med elbiler.




Skulle til å poste den selv. Ikke så stiv i tysk, men sier han rundt 12 min. at man får regen selv om batteriet er fullt, som på en softwarebegrenset Tesla? Også gøy å se lading på 150kW og over 100kW etter 80% SOC ved ca. 26 min.

Hva er det Tesla får kred for, egentlig?

Jeg ingen Tesla Fanboy, men han gir Tesla kred for batteri, aerodynamikk, aks, rekkeviddeeffektivitet. Han har en lang forklaring om ulike design av elektromotorer, forklarer Audis valg av asynkronmotor (mindre energieffektiv) med fordeler i måten den kan styres på under kjøring (bedre kjøreegenskaper Quatro, regulering av kjøredynamikk egenskaper). Han ser frem til nye og mer effektive karrossriformer og motorer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA