Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

trondhla

Tyske Autobild.de har tatt en tur med E-Tron de også.
Litt interessant opplysining: Gjennomsnittlig hastighet for WLTP-test er 43 km/t. Gi litt mer gass (eller flere elektroner) og rekkevidde går tilsvarende ned.
https://www.autobild.de/artikel/audi-e-tron-2018-test-6054877.html



Tellus

De kurvene der er neppe korrekte. Du lader ikke med 50kW til 99% SOC.

Orbit

#798
Tipper tallene kommer fra Fastned, som bekrefter det samme. Husk at e-tron har satt av 12% buffer (ukjent fordeling over/under), så 98% ladestatus på display, er nok nærmere 90-92% SOC på batteri. 50kW er også bare 0.5C på et så stort batteri, og det er ganske normal hastighet selv rundt 90% SOC. For eksempel i3 som jeg kjenner godt, holder >0.5C (>16kW på 94Ah-modellen) til over 95% ladestatus.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

THE

Ladehastighet ser ut til å bli en fordel med eTron. Det er jo ganske bra utbyggingstakt på Ionity også, og andre ladeoperatører monterer også 150/350 kW ladere rundt om i Europa og Norge.

Mye negativitet inne på forum, men det er jo tross alt ingen vanlige kunder som har fått prøvd bilen i normal bruk ennå, og EPA-tall for forbruk/rekkevidde er ikke klare ennå, så synes det er litt tidlig å "slakte" bilen. Selv om jeg ikke har hatt mye til overs for VAG-produkter tidligere, så synes jeg det virker som Audi virkelig har forsøkt å lage en bra elbil. Forstår godt misnøye med pris, introduksjonsmodeller og informasjon og skryt om bilen i forkant av lansering, men det virker ikke som Audi/Møller er noe verre enn mange andre bilmerker og importører når det gjelder introduksjon av nye elbilmodeller.

Ingenting er mer gledelig enn at det blir et større utvalg og mangfold av elbiler å velge mellom, og alt tyder på at Audi er noe av det ypperste man kan få med elektrisk drivlinje i 2019. Håper Mercedes og BMW har som mål å lansere noe som er (minst) like bra som eTron når EQC og iX3 kommer.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

hemi

e-tron ser ut til å bli en i-pace med hurtiglading.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer


TSH

Sitat fra: Amatøren på onsdag 12. desember 2018, klokken 11:07
Ionity har i hvert fall ambisjoner.

Jeg vurderte lenge E-tron og iX3 (EQC ble uaktuell pga. dørdesign https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38455.165), men siden jeg liker å kunne kjøre på lengre turer ble dette (se bildet) avgjørende når jeg akkurat gikk for en X!

Orbit

For de som tilfeldigvis skal innom München flyplass: Audi har satt opp et "escape room" der med e-tron-tema, og med prøvekjøring (!!) som et siste moment der. Dette er samme sted som forhandlertreningen foregår.

https://www.audi.com/en/experience-audi/mobility-and-trends/e-mobility/electrifying-escape-room.html
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

Autogefühl er ute med Dubai-video. Jeg har ikke fått sett den ennå (over en times lengde), men de bruker å ha gode gjennomganger.
https://www.youtube.com/watch?v=m7Sda74nYHA
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

gal

 :-1:
Autogefuhl slakter de virtuelle speilene.
...technology failure Dont buy.
De antyder 290-305 km rekkevidde.

:+1:
Mye skryt av byggekvalitet og støynivå og kjørefølelse

AJ82

Må si at bilen ser veldig bra ut uten kontrast og hellakkering også.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

z4rd

#808
Bra review på generelt grunnlag. Veldig grundig og edruelig. Ingen store overraskelser utover det som er kjent allerede, bortsett fra momentet med speilene. Fikk meg til å tenke på hvordan bilen ser ut med normale speil? Er dette blitt vist? Blir jo enda dårligere efficiency, eller?

Som han oppsummerer på slutten (de 5 siste minuttene av videoen), så trekker han frem høyt forbruk og skuffende rekkevidde, men poengterer at biggest fail med denne bilen er de virtuelle speilene... Sitat: "I think they are really dangerous, and please do not pick them if you buy this vehicle".

Når det er sagt, så får den veldig skryt for kjørefølelsen og komforten, som det er blitt nevnt tidligere.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

forzaman

Sitat fra: gal på torsdag 20. desember 2018, klokken 20:46
:-1:
Autogefuhl slakter de virtuelle speilene.
...technology failure Dont buy.
De antyder 290-305 km rekkevidde.

:+1:
Mye skryt av byggekvalitet og støynivå og kjørefølelse


Den rekkevidden var vel beregnet ut i fra 140 km/t på motorveien, noe som ikke er så veldig aktuelt i Norge.

Han var veldig negativ til de virtuelle speilene. Men det er jo hans personlige mening. Virket som om han ikke var så veldig keen på å tenke nytt. Jeg ser både pros and cons med den virtuelle speilene. Ser flere pros enn cons, så p.t. ser det ut til at jeg går for virtuelle speil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA