Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Chimp

#780
en til ang. rekkevidde

https://www.motoring.com.au/audi-e-tron-2019-review-115925/

My favourite surf spot at home in Australia is a 220km round trip and often it involves a fair bit of right foot flexing. Given that the Audi e-tron's trip computer initially claimed a 392km range with a full charge, but provided a lot less (just under 300km) after half a day of very enthusiastic driving, there's clearly work to be done.


jeg synes ikke det er bra tall i sommertemp og jeg tror vi snakker det samme som i-pace.

flere som sier den virker tung og treg, men det tviler jeg på. har fått knallgode skussmål andre steder, men greit å få frem et nyansert bilde og ikke kun den norske pressen
https://www.evo.co.uk/audi/e-tron


Tellus

Nå er I-Pace rekkevidden veldig avhengig av konfigurasjon hvorav hjulene nok er den absolutt dominerende faktor. Det er over 13% forskjell i rekkevidde mellom minst gunstig og mest gunstig I-Pace konfigurasjon målt etter WLTP (415 vs 470) km. De som legger avgjørende vekt på rekkevidde bør gå for minste hjul.

Øyvind.h

Sitat fra: olemartin på torsdag 06. desember 2018, klokken 12:43
Sitat fra: hemi på torsdag 06. desember 2018, klokken 12:03
vi vet nå at bilen er bra, vi vet den lader fort, vi vet prisene, den er dyr, men det kan forsvares om den leverer på rekkevidde.

Det vi desverre ikke vet er rekkevidden, er det en i-pace flopp (sorry til de som har kjøpt) eller er det en tesla killer.

Lest alt som er av tester, men ca ingen sier noe vettugt om rekkevidde, 2.24 i snitt på rolig kjøring i 30 håper jeg virkelig ikke stemmer, det bør være i 100+

Hvorfor er det så ille? I 30 varmegrader er belastningen på forbruket ganske stort
Basert på min erfaring med langturer ned mot Tyskland er forbruket lavere jo lenger syd man kommer og jo høyere temperaturen blir. Antakelig høyere i Norge pga kupert terreng, svingete veier, grovere asfalt, og lavere snitt-temperatur (både varmebehov og luftens økte tetthet).
Det var påfallende hvor pent forbruk jeg ved to anledninger klarte å få i Danmark versus langkjøring i Norge i samme periode. Blanet annet i 2014 når det var 2-3 uker med rundt 30 grader på dagtid. Og jeg har registrert at flere Tesla-eiere melder om samme fenomen. Kanskje spesielt hvor mye lavere forbruket er i høy hastighet på motorvei i sydligere strøk kontra Norge.

AC bruker lite energi sammenlinet med oppvarming og høyere batteritemp reduserer intern motstand.

Jeg vil tro forbruk på motorvei i Namibia er lavere enn ved kjøring i samme hastighet på motorvei i Norge. I hvert fall om vi snakker utetemp rundt 30-35 grader og ikke 45+.
224Wh/km ved jevn kjøring i 90km/t i 30+ er en del høyere enn Model X i hvert fall.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Svolar

Mye å si hvor hard gummien på dekkene er ved 10 grader og ved nesten 30.

Ove

Mange parametre som påvirker forbruket: Hva med lufttettheten ved 0 grader og 30 grader. Har ikke regnet på det, men det vil nok også ha en viss betydning.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

daktari

Iflg Wikipedia ca. 10% forskjell i lufttetthet mellom 0 og 25 grader C.
1,293 kg/m³ vs  1,168 kg/m³
Lavere tetthet ved økt høyde over havet kommer i tillegg. Hvor høyt lå ørkenen i Namibia?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

olemartin


elekTrond

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 06. desember 2018, klokken 11:31
Hvordan aktiveres denne 'boost mode' - er det snakk om å trykke ekstra på pedalen, eller må noe aktiveres nedi en meny før det er tilgjengelig?
'13 Mjau

4Matic Fanatic

Det ante meg ja... "Design by Reodor"     :D

Kjetil Mørkved

Hvilke sete /farge /nakkestøtte er dette?

AndreasRingdal

#790
Vi menn / side 3 har lagt ut video
https://www.side3.no/motor/provekjort-audi-e-tron-6714728

EDIT: Ikke se den.  Tidenes minst engasjerte bilreportasje uten noe nytt
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

SurSnasen

Sitat fra: Kjetil Mørkved på lørdag 08. desember 2018, klokken 22:07
Hvilke sete /farge /nakkestøtte er dette?

Ser da ut til å være Alcantara-seter. S-line?


Espen W

Sitat fra: AndreasRingdal på mandag 10. desember 2018, klokken 12:54
Vi menn / side 3 har lagt ut video
https://www.side3.no/motor/provekjort-audi-e-tron-6714728

EDIT: Ikke se den.  Tidenes minst engasjerte bilreportasje uten noe nytt

Unntaket er en ''smart'' forbikjøring over heltrukken linje i sving (1:45).

elekTrond

'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA