Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Kåre Knatten på lørdag 10. november 2018, klokken 13:22
Distansemåleren beregner kjørelengde ut fra siste tids kjøremønster, en bil som bare kjøres inn og ut av butikklokale har ingen realistisk beregning. Det er forresten samme tilfelle for Audi-fossilbiler, kjører du bare småkjøring viser gjenværende kjørelengde mye kortere kjørelengde enn ved langkjøring, på samme resterende tankvolum.
Litt merkelig at de ikke gjør en «reset» på rekkeviddeberegningen slik at den gir en standard rekkevidde basert på SOC og temperatur. Så ville de unngått slike rykter om kort rekkevidde. Eller kanskje de har gjort det, og derfor må skrive om programvaren  ;)

tuono

Ja...man skal aldri si aldri når det gjelder folk som prøver å orientere seg innen elbil når temaet er nytt for dem og de ikke har noen å spørre. Leste akkurat om en som hadde sett seg nødt til å ta ei hotellnatt siden han ikke visste at han måtte ta av et deksel for å kunne bruke hurtiglader på Jaguaren sin. Han lada med type 2 ved siden av siden hurtigladerkontakten tisynelatende ikke passa på bilen hans,
Det samme blir det om folk bedømmer rekkevidde basert på en demobil. Lærekurven kan være bratt og vanskelig når ting er nytt og ukjent.

Trond.m

Tja, da jeg prøvekjørte i-pace viste den overraskende lav rekkevidde. Av erfaring tenkte jeg at det var på grunn av historikken med demokjøring. Nå viser deg derimot at rekkeviddeberegningen nok var mer korrekt enn det har fabrikken har oppgitt. Tror ingen vil klare i nærheten av 470 km ved normal kjøring. Det spørs om ikke 30-35 mil er det meste vi kan forvente også av e-tron, så sant vi ikke snakker om ekstrem sparekjøring i 70 km/t. Synes Audi drøyer overraskende lenge å gi opplysninger om det som faktisk er viktigst for mange kunder.

Blade Runner

#738
Her er Audi e-tron dokumentaren som ble vist tidligere i dag på tysk tv.

https://youtu.be/yQsZftX6Z2Q

hemi

Tyskerne er veldig glad i å vise hvor flinke de er, og det er de, så får vi bare se om de har dratt en tesla/kia/huyndai på rekkevidde, eller en jaguar :o

Imagine

Synes dette lover veldig bra. Er i alle fall en solid bil.

Svolar

Han sier vel ett sted at ingen av motorene er koblet til driften.
Og at bilen bare seiler. Kan det tyde på at de har en annen løsning enn forbruksbombem i pace?

Blade Runner

Noen har savnet "wow" faktor på e-tron. Så Tesla Model 3 på forsiden av dinside i dag.
Særdeles lite wow på den. Nå skal de sies at dugg og annet ikke trekker opp inntrykket, men dette var kjedelige saker i forhold til e-tron  :)

ELbilist1

:) Ren nytelse, hvær dag!

JorgenM

### drømme-svada-post følger, hopp over for interessant fakta/diskusjon om e-tron ###

Model 3 er MENT å være kjedelig og simpel (= billigbil), så den er unnskyldt. Så mange TM3 på veiene da vi bodde noen måneder i California tidligere i år og selv om jeg er Tesla-eier ble jeg ikke akkurat entusiastisk, heller tvert i mot.

MEN, det jeg kom hit for å skrive var at jeg drømte om e-tron i natt! Jeg er av typen som tenker helt klart i drømmene, så da måtte jeg selvsagt teste bilen litt :) Nå er jeg ingen Audi-mann, men liker e-tron da den for meg er den første interessante el-SUV'en på markedet. Kona og jeg hadde bilen hjemme og kjørte en tur på de lokale vegene. Fikk testet draget, som opplevdes som raskere enn min P85, trolig pga størrelsen på bilen. Ble også overveldet av interiøret, ikke fordi det var slik det i virkeligheten er, men fordi jeg synes interiøret i S'en er latterlig dårlig. Så var det disse speilene da. Opplevdes som veldig uvant, men kult. Jeg så ungene mine i speilet og vinket til dem men fant ut at de ikke kunne se meg (fordi det ikke er ekte speil) og ble veldig skuffet av det hehe...

Vel vel, alt i alt en veldig spennende drøm og interessen for e-tron ble løftet enda noen hakk :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

He,He...og jeg som trodde du bare drømte om BMW.
Denne drømmen ser jo forøvrig ut til å bli til virkelighet om bare et par mnd ;)

Tiger123

Sitat fra: Kåre Knatten på lørdag 10. november 2018, klokken 13:22
Distansemåleren beregner kjørelengde ut fra siste tids kjøremønster, en bil som bare kjøres inn og ut av butikklokale har ingen realistisk beregning. Det er forresten samme tilfelle for Audi-fossilbiler, kjører du bare småkjøring viser gjenværende kjørelengde mye kortere kjørelengde enn ved langkjøring, på samme resterende tankvolum.

Ved "bare småkjøring" har elbiler en tendens til å gå lenger enn ved "normal kjøring"..., altså bruker de mindre strøm og er helt motsatte av fossilbiler på det området.

Orbit

Sitat fra: Blade Runner på tirsdag 06. november 2018, klokken 15:36
Skulle ønske Audi publiserte gode bilder av Typhoon Grey også.

Denne er mest sannsynlig tyfongrå, med manhattangrå kontrastlakkering nederst:
https://www.youtube.com/watch?v=aOnWgJ1jUFU
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

forzaman

Hentet fra facebook-gruppens side. En sammenstilling av et mulig visuelt bilde av e-tron med forskjellige felger.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Trond.m

Mulig det er noe av bildet jeg ikke får fram. Kan noen eventuelt gi navn og dimensjon på de ulike felgene nummerert fra 1 til 7 ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA