Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

samotholt

Om jeg skal driste meg til å tolke resultatet så tipper jeg at e-tron havner noe under Model S75D i realistisk rekkeveidde (for midt-norske forhold), men bedre enn X75D, som er der Jaguar havnet.

Nå vil selvsagt Model S gjøre det forholdsvis bedre jo høyere hastighet det blir, men muligens kan Audi overraske på vinterføre og litt lavere hastigheter?
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Imagine

Jeg tipper og håper på lignende de 42-43 milene man får ved vanlig kjøring med Model S 100d eller s90d. Foreløpig kan jo det bli realistisk.

Tellus

Tror ikke man skal håpe på noe i nærheten av MS 100D rekkevidde. E-Tron er både tyngre, har høyere luftmotstand og mindre batteri. Eneste fordel på papiret er varmepumpe som kun gir effekt når det er (ikke alt for) kaldt.

Litt avhengig av hvor stor netto batterikapasitet er så tipper jeg den havner i X 75D, I-Pace området. Kanskje litt i overkant. Blir spennede å se EPA talene.

Touring

Tror den får maks 10 mil jeg. Kun tesla kan lage elbil!

Tellus

Sitat fra: Touring på torsdag 01. november 2018, klokken 13:06
Tror den får maks 10 mil jeg. Kun tesla kan lage elbil!

Må være første gang jeg har blitt tatt for å være teslafanboy  :P

tuono

Ferdig å beregne rekkevidden på Jaguaren nå Tellus?  ;)

Pingle

Sitat fra: Touring på torsdag 01. november 2018, klokken 13:06
Tror den får maks 10 mil jeg. Kun tesla kan lage elbil!
"Elbil ække det samme etter at Think daua".

Alt bedre enn 75% av TMS100D er opptur, dvs >400km EPA.
Alt dårligere gir et lite dilemma:
Godta kort rekkevidde, vente på sportback eller bite i et stort surt eple. Håper bare ikke at plassen er like liten i bagasjen som en del som har sett den vil ha det til. Da blir det et surt eple av et eller annet slag.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Tellus

Sitat fra: tuono på torsdag 01. november 2018, klokken 16:03
Ferdig å beregne rekkevidden på Jaguaren nå Tellus?  ;)

Tenkte det var greit å dempe forventningene her inne en smule. Folk har lett for å drømme seg litt bort  :D

Har fortsatt min reservasjon på 400-tallet på E-tron.

Kåre Knatten

Håper bare ikke at plassen er like liten i bagasjen som en del som har sett den vil ha det til. Da blir det et surt eple av et eller annet slag.
[/quote/
Nå har jeg vært å sett den og for de som trodde dette var en varebil, så blir de nok skuffet. Er behovet 3 unger og hund til hytta, blir E-tron helt klar for liten. Plassen under gulvet blir vanskelig å utnytte til bagasje,  derimot til ting jeg har i bilen, slik som slepetau, vaskemidler, svamper ol., er det perfekt. Utnyttbart bagasjerom er nok ikke stort større enn i min A4. Grunn for dette er vel at batteripakken går helt bak til baksetet og at det skal være plass til en elektromotor bak dette igjen,  i stedet for en aksel i en fossilbil. Bilen passe perfekt for oss, men vi har vel alle forskellige behov.

Pingle

Sitat fra: Kåre Knatten på torsdag 01. november 2018, klokken 17:21
Nå har jeg vært å sett den og for de som trodde dette var en varebil, så blir de nok skuffet. Er behovet 3 unger og hund til hytta, blir E-tron helt klar for liten. Plassen under gulvet blir vanskelig å utnytte til bagasje,  derimot til ting jeg har i bilen, slik som slepetau, vaskemidler, svamper ol., er det perfekt. Utnyttbart bagasjerom er nok ikke stort større enn i min A4.
Blir spennende å se hvordan den er. 600l er OK. Noen har kontrollmålt til under 500l, som ikke er like greit. Det er greit å fortsette med samme størrelse, mens det sitter lenger inne å kjøpe større bil med mindre plass.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Yngve

Etron sine dimensjoner sammenlignet med andre Audi stasjonsvogn-/SUV-modeller:

  • Overheng foran      Etron/A4/A6/Q5   928 /   880 /   920 / 899
  • Akselavstand          Etron/A4/A6/Q5 2928 / 2820 / 2924 / 2819
  • Overheng bak         Etron/A4/A6/Q5 1045 / 1025 / 1095 / 945
  • Bagasjerom bredde Etron/A4/A6/Q5 1053 / 1000 / 1050  / 982
  • Bagasjerom lengde Etron/A4/A6/Q5 1080 / 1050 /  1176 / 1050
  • Høyde                     Etron/A4/A6/Q5 1629 / 1434 / 1467 / 1659
  • Bredde uten speil    Etron/A4/A6/Q5 1935 / 1842 / 1886 / 1893
ETron er som A6 i overheng foran og akselavstand, mellom A4 og A6 i bagasjeromsplass, høyde som en Q5 og breiere enn alle disse.

samotholt

#716
Sitat fra: Imagine på torsdag 01. november 2018, klokken 11:53
Jeg tipper og håper på lignende de 42-43 milene man får ved vanlig kjøring med Model S 100d eller s90d. Foreløpig kan jo det bli realistisk.
Å gjenta noe flere ganger gjør det ikke sant.

Se her for rekkevidde på MS: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=35881.msg617369#msg617369
Når det gjelder 100D så har den forøvrig 98 kWh tilgjengelig mot 84 for 90D (ref: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=33161.msg569040#msg569040). Realistisk forbruk ligger på 1,8 kWh pr. mil (det er det også bilen oppgir på typical-visning). Altså vil 100 ha rekkevidde på 7-8 mil i forhold til 90 som ligger rundt 45 mil (et par/tre mil mer enn 85D),

Da ligger realistisk rekkevidde på rundt 52-53 mil (på S100D). Surprise - det er omtrent som EPA målingen for bilen.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Pingle

Sitat fra: Yngve på torsdag 01. november 2018, klokken 20:17
Etron sine dimensjoner sammenlignet med andre Audi stasjonsvogn-/SUV-modeller:

  • Overheng foran      Etron/A4/A6/Q5   928 /   880 /   920 / 899
  • Akselavstand          Etron/A4/A6/Q5 2928 / 2820 / 2924 / 2819
  • Overheng bak         Etron/A4/A6/Q5 1045 / 1025 / 1095 / 945
  • Bagasjerom bredde Etron/A4/A6/Q5 1053 / 1000 / 1050  / 982
  • Bagasjerom lengde Etron/A4/A6/Q5 1080 / 1050 /  1176 / 1050
  • Høyde                     Etron/A4/A6/Q5 1629 / 1434 / 1467 / 1659
  • Bredde uten speil    Etron/A4/A6/Q5 1935 / 1842 / 1886 / 1893
ETron er som A6 i overheng foran og akselavstand, mellom A4 og A6 i bagasjeromsplass, høyde som en Q5 og breiere enn alle disse.
Nå er bagasjerom et volum og ikke et areal.
Jeg mistenker at etron har litt mer skrå bakrute enn de andre, uten å ha sett dem oppå hverandre.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Yngve

Sitat fra: Pingle på torsdag 01. november 2018, klokken 22:09
Nå er bagasjerom et volum og ikke et areal.
Jeg mistenker at etron har litt mer skrå bakrute enn de andre, uten å ha sett dem oppå hverandre.

Men A4 er oppgitt med et bagasjerom på 505 liter, A6 på 565 liter, Q5 på 550. Innlastingshøyden er høyere på Etron enn på Q5, men gulvarealet er større. Et utnyttbart volum mellom A4 og A6 virker sannsynlig på meg. Kanskje litt mindre enn Q5.

Orbit

Strektegning av e-tron (blå), med Q5 (øverst, orange) og ny A6 (nederst, grønn) lagt oppå. Jeg har justert slik at topp på baksete er på samme sted. Det er ikke med på tegningen hvor baksetegulvet ligger, men seteryggene er nok ca like høye på alle. A6 har nok litt større utnyttbar plass enn e-tron, men det er ikke mye....

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA