Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Trond.m

Forbrukerrådet er av den oppfatning at 160.000 km garanti uten krav til vedlikehold er i toppskiktet når det gjelder garanti. Men det forutsetter at garantien definerer  maksimalt kapasitetstap i løpet av garantitiden. Gitt at dette er 70 % eller bedre så må det sies å være bra. Ampera-e har etter min vurdering best garanti da den garanterer hele det elektriske drivverket i 8 år, ikke bare batteriet. Det er mange komponenter som kan ryke etter 5 år som koster skjorta å byttr.

Øyvind.h

Sitat fra: hELgenen på søndag 23. september 2018, klokken 17:23
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 23. september 2018, klokken 17:14
Bortsett fra en som gir 8år/ubegrenset km på både batteri og drivlinje.

Tenker du på denne??

https://www.dinside.no/motor/tesla-igjen-darligst-i-forbrukerradets-garantiguide/69513962

8 år, ubegrenset km og 0% restbatteri............


Jada viktig å være så negativ som mulig...
Utifra din opplevelse med Teslas batterier - hva vil du si er mest viktig? Beskyttelse mot totalhavari eller mot kapasitetsfall? Vi har jo kapasitetsmålinger på 5 år gamle biler allerede så grunnlaget for å mene noe er godt.

Drivlinjen er også dekket i 8 år/ubegrenset km. Men det er beklageligvis ikke negativt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

#572
Det jeg liker med Tesla er at de ikke har servicekrav. Min E-golf er 3.5år kjørt 27 000km, og jeg har hatt den inne 3 ganger på service. Jeg tror ikke det blir gjort alt for mye på disse servicene, men jeg vet jo ikke.
Med Tesla kan man kjøre så mye man vil, det kan jo ikke bli bedre.
Batterigaranti er noe jeg ikke er redd for i det hele tatt. Jeg tenker at om batteriet hadde gruset seg raskt, så kunne man fått dette på reklamasjon i Norge(5år).

Jeg er ikke imponert av at VW skal garantere at batteriet mitt skal ha 70% igjen....70% av hva da? netto?brutto? er det møller som skal måle det for meg? hmmmmm ::) :-\

Til nå så har vel de fleste batterier holdt seg godt, så jeg kjenner at jeg blir provosert at VW er i toppen men Tesla er på bånn.

Som man roper i skogen , får man svar.
3 former for løgn.
1. Løgn
2. Forbannet Løgn
3. Statistikk

Nå ser jeg at E-golf står oppført med ikke servicekrav >:( Jeg har klaget på dette hos Møller, men har blitt lurt rett og slett, om dette stemmer. Ikke imponert av Møller. Alt dritten jeg leste om dem før jeg handlet av dem begynner å stemme. >:( :o
Merk; at jeg synes TEsla har best garanti, 70% er bare for å lage en garanti. Jeg tror 1 av 10 000 batterier blir skiftet med 70% garanti...
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Crown

Men hvorfor er det så vanskelig å sette et tall som f.eks. 70% da, hvis de likevel ikke regner med at noen batterier kommer ned dit? Vrangvilje, eller holder de tilbake noe?

Merk at Hyundai også har 5 år / fri km på hele bilen, så for de som kjører mye må jo det være den beste garantien. Kan man ikke betale noe ekstra og få mer garanti på Audi, det er vel mulig på f.eks. e-Golf?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

JorEl

Sitat fra: Crown på søndag 23. september 2018, klokken 18:08
Men hvorfor er det så vanskelig å sette et tall som f.eks. 70% da, hvis de likevel ikke regner med at noen batterier kommer ned dit?
Det har du helt rett i.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Orbit

Artikkel med video fra fabrikken, inkludert bygging av en galaxy blue bil:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/17/audi-gaat-met-de-e-tron-frontaal-in-de-aanval-tegen-concurrent-t/
(Starten med A1 er de siste fossilbilene som går ut fra fabrikken før den produksjonen ble lagt ned)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

roarsolem

2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

Trond.m

Fine bilder. Jeg antar at dette er tyfon grå som leveres til Edition Limited ?


roarsolem

Det der er Daytona grå som er på Edition One i USA. Håper i det lengste at den vil bli tilgjengelig i Norge også.
2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

Orbit

Den bilen der har også noe ekstra krom foran/bak/på sidene. På andre Audi-modeller er S-linepakke nettopp det: Daytona + kromdetaljer utvendig. Så gjetter det blir mulig å få Daytona sammen med S-line.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

forzaman

Sitat fra: Orbit på lørdag 06. oktober 2018, klokken 14:04
Den bilen der har også noe ekstra krom foran/bak/på sidene. På andre Audi-modeller er S-linepakke nettopp det: Daytona + kromdetaljer utvendig. Så gjetter det blir mulig å få Daytona sammen med S-line.

Disse kromdetaljene er også å se på Edition One Antigua Blå, så dette vil nok være tilgjengelig også på andre modeller. Gjenstår å se om det også kommer på Limited Edition, eller om man må skreddersy for å få det.


Pingle

Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Imagine

#583
Veldig lekker i Daytona grå, om det er den gråfargen i siste videoen her. Tipper den blir tilgjengelig med S-linepakken (kommer kanskje senere?).

For min del står det mellom Mythos-svart eller Daytonagrå. Stilig å være blant de første som får bil, men det er ikke så farlig å vente litt ekstra på levering for å få riktig spec'et bil. Viktigere å få en bil man liker enn å få den tidlig. Men likevel litt kjipt hvis det drøyer lenge når man har tidlig 200-nummer bare fordi man vil velge utstyr og farge selv.

Har prøvekjørt en Audi Q8 nylig og den er meget god å kjøre (!). Perfekt avstemt fjæring, ligger plantet på veien og ikke minst svært stillegående. Tesla som jeg kjørte samme dag kan ikke sammenlignes overhodet da det er ekstrem stor forskjell på bøde fjæring støydemping og ikke minst seter og betjening. Betjeningen var fin og behagelig og interiørbelysningen kjennes behagelig og eksklusiv. Skjermene hadde fin føling i touchen.

Om E-tron blir lignende Q8 i kjøreoppførsel kan vi virkelig glede oss, uavhengig av rekkevidde og lading er det da allerede en fantastisk god bil.

Trond.m

De tunge batteriet gjør vel at det er utfordrende å lage en bil med like godt avstemt fjæring som Q8. Kanskje umulig ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA