Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Counterpointer

Det lange panseret er nødt til å gå ut over innvendig plass.
Synes det er rart at ikke flere biler har flyttbart baksete som kan gi mer plass til bagasje eller passasjerer etter behov.

Pingle

#496
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 16. august 2018, klokken 19:55
Det lange panseret er nødt til å gå ut over innvendig plass.
Synes det er rart at ikke flere biler har flyttbart baksete som kan gi mer plass til bagasje eller passasjerer etter behov.
Har sett slik løsning på audi før, q5 eller a4 allroad. God tanke hvis det er god plass, verre om det er lite plass begge steder.
I såfall blir det som hus på 150 kvm med utleie, folk kjøper fordi de tror de får 150 kvm og utleieinntekt i tillegg, og så sitter de igjen med 120 kvm selv og en hybel somvære utleid for å berge økonomien.

For biler: må settet være helt bak for at det er greit, flytter du det ikke frem på bilferien.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Counterpointer

Sitat fra: Pingle på torsdag 16. august 2018, klokken 21:04
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 16. august 2018, klokken 19:55
Det lange panseret er nødt til å gå ut over innvendig plass.
Synes det er rart at ikke flere biler har flyttbart baksete som kan gi mer plass til bagasje eller passasjerer etter behov.
Har sett slik løsning på audi før, q5 eller a4 allroad. God tanke hvis det er god plass, verre om det er lite plass begge steder.
I såfall blir det som hus på 150 kvm med utleie, folk kjøper fordi de tror de får 150 kvm og utleieinntekt i tillegg, og så sitter de igjen med 120 kvm selv og en hybel somvære utleid for å berge økonomien.

For biler: må settet være helt bak for at det er greit, flytter du det ikke frem på bilferien.
Det er jo to situasjoner det er greit å slide baksetet.

Du har mye/stor bagasje og en liten passsjer i baksete.

Du har store/lange passasjerer og lite bagasje.

Begge er helt realistiske.

Crown

#498
Har faktisk hatt to biler med regulerbart baksete, 2001 Toyota RAV4 og 2000 Lexus RX300. Det var ganske så praktisk egentlig. RAV4'en kunne man i tillegg ta ut baksetene separat.  Men det ser ut som nye biler har mye færre slike løsninger, kanskje det har noe med kollisjonssikkerhet eller noe å gjøre.

Uansett er bilen "min" e-Tron skal måle seg opp mot nå plassmessig, en 2011 Subaru Outback. Jeg føler meg ganske så sikker på at e-Tron er større inni enn den. Samtidig har vi i hele sommer klart oss med Ioniq plassmessig, 4000km på kryss og tvers to voksne og to barn, så plass bekymrer meg lite.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Pingle

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 16. august 2018, klokken 22:25
Sitat fra: Pingle på torsdag 16. august 2018, klokken 21:04
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 16. august 2018, klokken 19:55
Det lange panseret er nødt til å gå ut over innvendig plass.
Synes det er rart at ikke flere biler har flyttbart baksete som kan gi mer plass til bagasje eller passasjerer etter behov.
Har sett slik løsning på audi før, q5 eller a4 allroad. God tanke hvis det er god plass, verre om det er lite plass begge steder.
I såfall blir det som hus på 150 kvm med utleie, folk kjøper fordi de tror de får 150 kvm og utleieinntekt i tillegg, og så sitter de igjen med 120 kvm selv og en hybel somvære utleid for å berge økonomien.

For biler: må settet være helt bak for at det er greit, flytter du det ikke frem på bilferien.
Det er jo to situasjoner det er greit å slide baksetet.

Du har mye/stor bagasje og en liten passsjer i baksete.

Du har store/lange passasjerer og lite bagasje.

Begge er helt realistiske.
Det krever likevel at plassen i baksetet er ok i fremre posisjon, med mindre man tar sikte på å selge før barna får litt størrelse. Mine er små, vi har god bilstørrelse, men jeg kjenner det godt når seksåringen retter ut bena.
Men kan jeg plassere min bedre halvdel komfortabelt bak meg med baksetet helt frem, er det godt nok til å gå for en slik løsning.
Ellers tror jeg dette er mulig å få til trygt, men det kan koste litt.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Ulle

Sitat fra: AJ82 på fredag 06. juli 2018, klokken 09:53
Sitat fra: Orbit på fredag 06. juli 2018, klokken 08:59
En av de første reportasjene fra kjøring i Köbenhavn:
https://www.youtube.com/watch?v=WwkfUTeX8B8

Får se den etter jobb, men de pleier ihvertfall å ha ganske grundige og gode tester.

A.J.

Enig - autogefühl leverer grundige og tilsynelatende ganske objektive tester i betydningen av at testeren oppgir tydelig hva han opplever som pros & cons.

Om man har litt tid til overs er det verdt å se testene hans av I-pace og x100d også. Hver test varer ca 50 minutter og mtp at det også er samme tester (186cm høy etter eget utsagn) får man i tillegg til det han sier om forskjellene mellom bilene også en viss følelse av størrelsesforskjellene og vurdering av forskjeller mellom interiør, baksete og bagasjerom mellom bilene.

https://youtu.be/95gNVoO8HpI
https://youtu.be/IrX_InjAnNA
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

Tellus

Nå hadde han verken I-Pace eller E-tron å sammenligne med da han testet Model X.

Ulle

Sitat fra: Tellus på tirsdag 21. august 2018, klokken 08:22
Nå hadde han verken I-Pace eller E-tron å sammenligne med da han testet Model X.

Goes without saying som det heter på nynorsk, men ser ikke helt at det får noen voldsom betydning for relevansen av vurderingene han gjør underveis?

Ta feks lydisolering i høy fart som han kritiserer Tesla for og samtidig bemerker at tyske premiummerker normalt sett er bedre på. Tilsvarende betraktninger kommer han også med på i-pace - bedre enn tesla, men ikke helt oppe på generelt audi-nivå - og på etron - lydisolering fremstår bedre enn både ipace og tesla basert på stillhet ved kort prøvetur- men ikke fått verifisert pga ikke autobahmkjøring. Tilsvarende kommer han også med relevante betraktninger rundt fjæringsoppsett og styring (tesla/ipace). Så får man heller leve med at han kan ha konkludert mer positivt (eller negativt) i konklusjonen på test av model x isolert sett, enn han kan tenkes ville gjort i en direkte sammenligning av alle tre modellene - dersom det er et problem.
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

JorEl

#503
Syntes videoene var knall. Tesla nådde ikke helt opp på kvalitet. Men han la heller ikke skjul på at han etter å ha kjørt 500-600 biler, så har Tesla noe helt spesielt, som både han og alle sine passasjerer er blitt imponert av. Det skinte igjennom at han likte Tesla best av alle. :+1:

Edit; Før jeg får "rødt kort", så vil jo datoen på disse videoene ha litt å si.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Orbit

Det ser ut som e-tron kommer med doble vinduer (for bedre støydemping), og at dette også blir standardutstyr (i alle fall i noen markeder.....men gitt relativt lavt produksjonsvolum er det nok mest sannsynlig at de bruker samme typer glass overalt for enklere logistikk)

Sitat fra: https://www.audiusa.com/models/e-tron-previewThe e-tron® offers an exceptional acoustic experience — or lack thereof. Masterfully designed by Audi sound engineers, the near-silent motor, sound proofing, dual pane windows and special sealing to reduce road and wind noise all add up to a sublime ride from start to finish.

Begge "previews" som er gitt til nå (B&O-lyd i Köbenhavnoperaen - regen på Pikes Peak) har vært for å vise frem der de mener de har et teknisk forsprang (gammelt Audi-slagord)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

I-pace, hvertfall HSE, har doble vinduer. Tesla har ikke, ei heller opsjon, men soltaket er dobbelt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ulle

Sitat fra: JorEl på tirsdag 21. august 2018, klokken 12:56

Edit; Før jeg får "rødt kort", så vil jo datoen på disse videoene ha litt å si.

Kronologi (antatt sammenfall med publisering på youtube):
18. mai - Tesla
5. juli - etron
13. juli - ipace

Så det er ok nærhet i tid for alle tre som jo må være bra;  spesielt mht etron og ipace.
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

Ulle

Sitat fra: daktari på tirsdag 21. august 2018, klokken 19:11
I-pace, hvertfall HSE, har doble vinduer. Tesla har ikke, ei heller opsjon, men soltaket er dobbelt.

Han tester en first edition med 20-tommere,så dersom synsingen til autogefuhl er riktig (ingen måleinstrumenter vist) når likevel ikke ipace helt opp på støy. Må kanskje tas med en klype salt?
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

Ipadjove


turfsurf

Sitat fra: Ulle på tirsdag 21. august 2018, klokken 23:51
Han tester en first edition med 20-tommere,så dersom synsingen til autogefuhl er riktig (ingen måleinstrumenter vist) når likevel ikke ipace helt opp på støy. Må kanskje tas med en klype salt?
Blir ikke overrasket om Audi gruser de andre på støy. De er generelt gode på det. Tipper etron og eqc kommer til å være ett hakk over på dette. En av de største ankepunktene til Model X.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA