Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Supermario

Sitat fra: S.S på onsdag 11. juli 2018, klokken 22:27
Men ikke glem kameraene som stikker ut, og faktisk ligner på ene enden av en åre ;-)

:+1: I fartsretningen ligner de vel mer på en kajakk?  :)
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

Orbit

DinSide har lagt ut en video fra Köbenhavn. Lite nytt i videoen....men kanskje det skal komme en tilhørende artikkel også snart? Mest konkrete var norsk prishint ut fra startpris på "€80000 i Tyskland, regn selv......". 

https://www.youtube.com/watch?v=ldcmGr2lUX8
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

t85

Flere kilder har oppgitt at disse photoshop-bildene av bilen er representative for hvordan den vil se ut (her hentet ut i høyere oppløsning). Mer praktisk enn konseptbilen fra 2015 siden den har mindre overheng foran og bedre takhøyde i baksetet, men sikkert delte meninger ellers :) Siden den er litt mer oppreist enn en Audi A6 Allroad, men samtidig lavere og mer dynamisk enn Q5 / Q7 bør det uansett bli en hit her til lands.

Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Stikkkontakt

Den ser ut som den peneste Audi-SUVen jeg har sett :+1:

charliefoxtrot

Sitat fra: Orbit på torsdag 12. juli 2018, klokken 09:05
DinSide har lagt ut en video fra Köbenhavn. Lite nytt i videoen....men kanskje det skal komme en tilhørende artikkel også snart? Mest konkrete var norsk prishint ut fra startpris på "€80000 i Tyskland, regn selv......". 

https://www.youtube.com/watch?v=ldcmGr2lUX8

Og hvis vi skal regne selv, da snakker vi om å trekke fra 19 prosent som er den tyske mva'n som dette prisestimatet på 80 000 euro inkluderer. 19 prosent fratrukket 80 000 skulle utgjøre 64 800. Med en kurs på 9,45 blir det NOK. 612 360? Noe jeg glemmer? Hva kommer i tillegg?

CF






Orbit

Ikke helt riktig den utregningen, det er 19% moms på produktprisen, ikke sluttsummen.

Så tysk pris uten moms er €80000 / 1,19 = €67227, eller ca 635000 kr.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Pingle

Ikke for å drepe beundringen av en vakker bil med fakta. Det er godt å se at den gjør seg også med tradisjonelle speil ;)

Sitat fra: Supermario på onsdag 11. juli 2018, klokken 23:13
Sitat fra: Pingle på onsdag 11. juli 2018, klokken 22:25
Sitat fra: Supermario på onsdag 11. juli 2018, klokken 22:20
Annet eksempel, det er vel ikke så mange Perodua Myvi på norske veier, men allikevel:

The side mirror comprises of 3% of the total frontal area of the Perodua Myvi. The removal of standard side mirrors reduces the total drag coefficient of the vehicle by 4.9%.

Det hjelper å dra av 3% for areal og 4,9% for Cd

Takk
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Supermario

e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

daktari

Det vil vel ha både mer og mindre å si avhengig av fart, siden luftmotstand øker 4ggr proporsjonalt med cd x A? Men neppe relevant i norske hastigheter.
Mener at TeslaBjørn viste reduksjon i forbruk på kun ca. 5 Wh/km fra ca 170 Wh/km ved å senke bilen fra standard til low i ca 90 km/h. Med og uten ekte speil blir perfekt ny test for han.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Supermario

Sitat fra: daktari på torsdag 12. juli 2018, klokken 14:22
Det vil vel ha både mer og mindre å si avhengig av fart, siden luftmotstand øker 4ggr proporsjonalt med cd x A? Men neppe relevant i norske hastigheter.
Mener at TeslaBjørn viste reduksjon i forbruk på kun ca. 5 Wh/km fra ca 170 Wh/km ved å senke bilen fra standard til low i ca 90 km/h. Med og uten ekte speil blir perfekt ny test for han.

Enig, lite relevant i lave hastigheter som er hvor det meste av dagligkjøringen foregår for de fleste. I dag har jeg kjørt t/r jobb++, 70,5 km og brukt 24% av batteriet på 30kWh-Leafen, snittfart 47 km/t og estimert total rekkevidde er over NEDC 250 km.  Men det er når man skal langt at hastighet og rekkevidde blir viktig og man kommer fort opp i hastigheter hvor man kjenner på denne trade-of-en. Når luftmotstanden dominerer energiforbruket så øker forbruket per mil med kvadratet ev farten.
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

Pingle

Og for alle som tror at disse få prosentene blir veldig vesentlig ved veldig høye hastigheter, så er nytten av virtuelle speil aldri større enn forholdet mellom cd x A med og uten virtuelle speil.
Dvs at om farten blir så stor at rullemotstand blir uvesentlig, kan man komme opp mot 4% forlengelse av rekkevidde (hvis estimatet for forskjell i cd x A holder).

Da blir Møllers eneste argument overfor meg at vanlige speil bråker, ev estetikk. Og i min verden ødelegger virtuelle speil estetikken i kupeen.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

4Matic Fanatic

Sitat fra: Supermario på onsdag 11. juli 2018, klokken 21:19
Enig i at potensialet er lite.
Alle skjønner vel at speilene i hovedsak er teknologi-dill - lage noe som ikke er gjort før. :-)

De millimeterne rekkevidden øker pga speilene kunne nok vært hentet andre steder mye billigere og mer konvensjonelt, men her er jo ikke nødvendigvis alt sett opp mot rekkevidde men også for å støtte opp under "Vorsprung durch Technik"?

Samme som i-Pace har fått en stor tverr grill - det viser at det er en Jaguar og er slik 'verdt det' i gjenkjennelsesverdi og familielikhet - og man har valgt å heller tape endel km av rekkevidden sammenlignet med en mer aerodynamisk front.

Amatøren

Sitat fra: Pingle på torsdag 12. juli 2018, klokken 17:47
Og i min verden ødelegger virtuelle speil estetikken i kupeen.

:+1:

I tillegg så er det enda mer elektronikk som kan feile.

Annen mulighet: Se for dere at man komme et for å slå noe hardt mot skjermes ved et uhell. De speiskjermene tror jeg er mer utsatt enn de midt i bilen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

HalvorV

Nå blir det nevnt i videoen at kameraspeilene ikke har blindsone.. DET er da virkelig verd noe.
Så bare ren teknoonani er det ikke.
Tesla Model Y Perfomance

Pingle

Sitat fra: HalvorV på torsdag 12. juli 2018, klokken 19:43
Nå blir det nevnt i videoen at kameraspeilene ikke har blindsone.. DET er da virkelig verd noe.
Så bare ren teknoonani er det ikke.

Det hadde vært fint, men jeg vil gjerne se det først.
Det jeg så på videoen var litt tynt ut på sidene, i alle fall.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA