Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

HalvorV

Alle biler har vel bra og mindre bra løsninger på slike detaljer.
Men etter 120kkm med en Sharan uten en fiffig løsning på rykkekamerabeskyttelse, så må jeg stille meg undrende på hvor viktig dette kan være... det er uhyre skjelden at det kamera blir så skittent at det er noe problem. Og hvis det er, ja så har man jo speil?

I andre tråder så registrerer jeg at enkelte kansellerer biler fordi de ikke har en app?!?!

Audi kommer nok med en kjempebra bil men den har ikke alle de beste løsningene fra alle andre kjempebra biler. Noe må differensiere den ene fra den andre.
Tesla har bra batteri, motorer og stor skjerm, så da er det greit at resten av bilen er av heller tvilsom karakter.
Nissan har historikk på driftsikkerhet, det lider utseende fremdeles av.
Jaguar, kanskje den flotteste av alle. Men ikke hengerfeste, herrejemini!
Slik kan man fortsette... men det er fredag, varmt og grillforbud på terrassen.

Tesla Model Y Perfomance

jkirkebo

Sitat fra: HalvorV på fredag 01. juni 2018, klokken 16:58
I andre tråder så registrerer jeg at enkelte kansellerer biler fordi de ikke har en app?!?!

Er det så rart da? App er et 100% krav for oss mhp. elbil. Det er helt uaktuelt å kjøpe en vi ikke kan starte forvarming av fra mobilen. Jeg skjønner at det kanskje ikke er så viktig for de som stort sett parkerer innendørs, for oss som ofte har bilene stående ute er det ikke aktuelt å gi avkall på den fordelen det er å komme til isfri og varm bil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

@HalvorV

Jaguar har hengerfeste. 750 kg hengervekt nå, sterke indikasjoner på mer senere.

Pingle

Synes ikke det er et dumt poeng, at alle bilfabrikanter gjør svært god jobb på mye, og så har de en mangel eller tre som de aldri ville hatt på et fossil, i alle fall ikke på tilvalgslisten.
Tesla er naturlig unnskyldt her, de er tek-firma og ikke med mange tiårs erfaring i bilbygging, og kan ha lov til å ta en apple når det gjelder å si at de vet hva vi egentlig trenger.
Kanskje er det fordi el er nisje, og noen grad av standardisering må de ha. Tviler dog på at Audi tar en Huyndai der, og pakker alle tilvalg i en pakke, som er standard, og lakk og seter er tilvalg
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

forzaman

En interessant opplysning. Snakket med en bekjent (les: troverdig kilde), som kunne opplyse om at Audi Norge planlegger en turné rundt til Audi forhandlere i Norge med en produksjonsversjon av e-tron quattro, etter lanseringen 30. august. Dette vil imidlertid ikke være en kjørbar versjon (uten batteri???), men vil være en produksjonsversjon når det gjelder eksteriør og interiør, slik at potensielle kjøpere kan får prøvesittet, samt få sett de endelige designtrekkene i virkeligheten.

Så får man se når de kommer til en "Audi forhandler i nærheten av deg", og om det blir før eller etter at man må låse sin bestilling (basert på reservasjonsnummer)...

elekTrond

Sitat fra: e-Stig på torsdag 31. mai 2018, klokken 15:04
Sitat fra: thomanie på torsdag 31. mai 2018, klokken 00:15Felles opprop om beskyttet ryggekameralinse ala e-Golf på e-tron, anyone? :)
T
[...] Et av de viktigste poengene med ryggekamera er jo at man ser mye bredere på skjermen enn om man snur seg og ser bakover.
Er det (ultra)vidvinkel? 21:9?  8)
'13 Mjau

Orbit

Noen bilder fra USA, med felger jeg ikke har sett før. Kan dette være de aerodynamiske 19"-erne de har snakket om? Det er riktignok samme felg på begge sider, selv om ekene er asymmetriske.

(Og det ser også ut til å være en type-1 ladeplugg som er satt i, siden dette er USA)

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Supermario

e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

e-Stig

#293
Sitat fra: HalvorV på fredag 01. juni 2018, klokken 16:58Men etter 120kkm med en Sharan uten en fiffig løsning på rykkekamerabeskyttelse, så må jeg stille meg undrende på hvor viktig dette kan være... det er uhyre skjelden at det kamera blir så skittent at det er noe problem. Og hvis det er, ja så har man jo speil?

Det er sikkert forskjell fra bilmodell til bilmodell hvor godt det fungerer med ubeskyttet kamera, men på A3 sportsedan er det umulig å se noe som helst når det regner. Så lenge det bare fungerer i fint vær blir det til at man ikke bruker det i det hele tatt, og man går i verste fall glipp av viktig informasjon.

Når det gjelder kameravinkelen som er nevnt over aner jeg ikke hvor stor den er på Golf, men jeg registrerte at 12-14 meter bak bilen ser jeg cirka en billengde ekstra ved hjelp av ryggekameraet.

Ryggekamera er en gammel oppfinnelse og burde definitivt fungere optimalt på e-tron.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Orbit

Det er vel også sannsynlig at det ikke bare blir ryggekamera, men en 360-gradersløsning på linje med nye Q8.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Eodman

På Audi Norge sine FB sider er det lagt ut bilder av prototypen som tydeligvis er observert i Norge de siste dagene. Så følg med :)

https://www.facebook.com/audinorge/photos/a.558935580823182.1073741826.126015460781865/1876080155775378/?type=3&theater

Brukes disse til testing eller markedsføring? Mener jeg har sett noen i mer «vanlig» foliering som brukes normaltpå testbiler. Viker som de kjører rundt i byen for å tiltrekke seg oppmerksomhet ::)


elekTrond

Kan det ha noe med framsyningen av Byton i Oslo her forleden dag? Her er TeslaBjørn sin reaksjon:  "This is a spaceship!" :D
https://youtu.be/KfbiEMhNHlo?list=UUG1QcV31eoSaX4rE8avQL4A&t=340
'13 Mjau

Stikkkontakt

Et meget troverdig "databilde" ettersom vi kjenner formen på karosseriet..

AJ82

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 03. juli 2018, klokken 20:26
Et meget troverdig "databilde" ettersom vi kjenner formen på karosseriet..

Hvor ble det av denne? Hadde en liten følelse av at Audi ville feige ut...
Men får vel fasit om et par måneder.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Orbit

Offesielle interiørbilder:
https://www.audi-mediacenter.com/en/photos/album/audi-e-tron-prototype-1094

Omtale på DinSide:
https://www.dinside.no/motor/audis-elbil-er-forst-ute-med-virtuelle-speil/69938855

Det er også en livestream fra København kl 13 i dag, med mer om interiøret:
https://www.e-tron.audi/en

Köbenhavnbilen (reg nr IN AN 143E, dvs ikke den som var/er i Norge) har kameraspeil, men også en ny felgtype (igjen, assymmetriske eker, men samme felg på begge sider, 265/45R21).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA