Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

mariusbb

Sitat fra: Orbit på onsdag 30. mai 2018, klokken 08:04
Da har vi i alle fall fått fasit på noen av dimensjonene:

  • Bredde: 1935 mm (mest sannsynlig uten sidespeil, dvs 3 cm smalere enn Q7, 4 cm bredere enn Q5
  • Lengde: 4901 mm
  • Høyde: 1616 mm
  • Standard dekk: 255/55R19
  • Cd 0.28
  • Automatisk senk av luftfjæring med 26mm i >120 km/t

Edit: DinSide har tydeligvis fått tak i høyde, lagt til over. De snakker riktignok også om 0.74 m2 "motstandsflate", men tipper dette er CdA=0.74. Dvs frontareal blir 2.64 m2, noe som gir mer mening i forhold til bredde/høyde.

Så den er lavere enn Q5..?

Orbit

Sitat fra: Orbit på søndag 11. mars 2018, klokken 23:37
Alle videoene jeg har sett er med vanlige speil, og da er speil bredere enn skjermene som du sier. Men på dette pressebildet rett forfra er det med kamera (ekstrautstyr), og de 'speilene' bygger mindre i bredden enn forskjermene.

I siste pressepakke er det bilde tatt rett ovenfra, og med kameraspeil. Fra den vinkelen er det tydelig at også kameraspeilene er bredere enn forskjermene. Bildet forfra fra Geneve var nok tatt med fisheye-linse, som overdrev bredden av fronten.

På det nye bildet dukker det også opp takluke, ser for meg mest ut som todelt glasstak, ganske likt det som fås på Q5.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

forzaman

Veldig spent på mer informasjon om hvordan kameraspeilene fungerer i forskjellige type klimaer og lysforhold. Spent på testresultater fra bruk i regnvær, snøvær og mørke (og våte) kvelder. Er de duganes i norske forhold, eller er de kun for bruk i varmere og tørrere klima?

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Pingle

Sitat fra: forzaman på onsdag 30. mai 2018, klokken 19:02
Veldig spent på mer informasjon om hvordan kameraspeilene fungerer i forskjellige type klimaer og lysforhold. Spent på testresultater fra bruk i regnvær, snøvær og mørke (og våte) kvelder. Er de duganes i norske forhold, eller er de kun for bruk i varmere og tørrere klima?

Jeg tenkte nettopp at jeg MÅ ha dette. En eller annen varmekabel bør kunne løse både rim og dugg.
Så tenkte jeg på saltlaken de sprer på veiene her omkring, og førte det opp på listen over spm.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

thomanie

Som påpekt tidligere så er det ubeskytta ryggekameraet på dagens modeller - som også er å finne på prototypen på e-tron - helt håptløst om du ikke elsker å vaske bil hver dag... Jeg frykter også at kamera-speilene kommer til å fungere akkurat like dårlig, med mindre det kommer noe spyler-opplegg el.l for dem. At linsa evt blir større vil hjelpe, men det løser nok ikke problemet. Dette kan jo også være noe av grunnen til kameraspeil ser ut til å bli ekstrautstyr.

Felles opprop om beskyttet ryggekameralinse ala e-Golf på e-tron, anyone? :)

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Orbit

Enig....... men samtidig har det aldri vært noe problem at skitt legger seg på sidespeilene på noen av de bilene jeg har hatt/kjørt. Det har vel mye med hvor luftstrømmene går. Derfor vil jeg tro kameraspeil og skitt ikke er noe stort problem.

Men ryggekamera, og alt annet på bakluken, får nok en solid dose. Får håpe på en spylerdyse her, lignende Ampera-e.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

forzaman

Synes det er litt "krise" hvis de ikke klarer å komme med et skjult ryggekamera. Vi snakker tross alt om en helt ny bil i 2018. Kjører i dag Mercedes som har et skjult ryggekamera, og det er alltid en fryd å sette bilen i revers og få et krystallklart bilde opp på skjermen, uavhengig av vær og føreforhold... Ønsker meg ikke tilbake til en verden der man må prøve å tyde hva man ser på skjermen, i samspill med akustiske lyder.

Svolar

Selv om protoypene kjører rundt med en slik, så tviler jeg sterkt på om audi vil legge noe slikt i produksjon.

Hva gjør de på a7 og a6 og de andre bilene per idag, er de fixt?

e-Stig

Sitat fra: thomanie på torsdag 31. mai 2018, klokken 00:15Felles opprop om beskyttet ryggekameralinse ala e-Golf på e-tron, anyone? :)
T

Ja, det vil være overraskende hvis en så gjennomtenkt bil ikke blir leverte med innebygd ryggekamera. Vi har hatt dette på Golf TDI i 8 år, og kameraet er fremdeles krystallklart. I motsetning til kameralinsen på A3 som stadig vekk må vaskes. Ofte er det slik at man har kjørt i regnvær og skal rygge inn på en parkeringsplass. Da ser det ikke bra ut å måtte gå ut og tørke av linsen før man rygger. Et av de viktigste poengene med ryggekamera er jo at man ser mye bredere på skjermen enn om man snur seg og ser bakover.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Hårek

iPace er dessverre like dårlig. Og BMW har heller ikke klart å lage beskyttet kamera på nye 5-serie.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Amatøren

Tatt opp det med ryggekamera hos Møller og en som som skal til Tyskland i slutten av juni var ikke klar over mulig problemet så han skal sjekke opp når han er der nede i følge tilbakemeldingen jeg fikk.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Pingle

Sitat fra: Hårek på torsdag 31. mai 2018, klokken 19:55
iPace er dessverre like dårlig. Og BMW har heller ikke klart å lage beskyttet kamera på nye 5-serie.

Mulig at dette bare er et problem for oss i det kalde nord, særlig oss som kjører på vintersaltede veier 8 måneder i året (så en traktor med full saltingsenhet i Trondheim i dag, men hadde håpet at de i alle fall ventet til september).
Får bare håpe at Audi lærer av e-golf at Norge er et viktig marked, og at ryggekameraet er viktig også når vi rygger oss inn etter dagens kjøretur.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

thomanie

Sitat fra: Amatøren
Tatt opp det med ryggekamera hos Møller og en som som skal til Tyskland i slutten av juni var ikke klar over mulig problemet ...
Ikke særlig imponert over produktkunnskapen når jeg ser slike utsagn - men heller ikke veldig overrasket, dessverre. Må jo virkelig lure på om vedkommende noen gang har kjørt en Audi i Norge gjennom vinteren...!?

Uansett - godt å høre at noen men tilstrekkelig kontakt kanskje husker å ta det opp med fabrikken...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA