Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Tellus

Skal vel være rundt 550 liter og ikke rundt 650 liter. Ser at tallet 650 har figurert de siste dagene, men antar det skyldes en trykkfeil et sted.
Var jo opprinnelig meldt 530. F-Pace har vel ca 650 liter.

Tellus

Sitat fra: Tellus på onsdag 07. mars 2018, klokken 15:47
Skal vel være rundt 550 liter og ikke rundt 650 liter. Ser at tallet 650 har figurert de siste dagene, men antar det skyldes en trykkfeil et sted.
Var jo opprinnelig meldt 530. F-Pace har vel ca 650 liter.

Ser det faktisk står 638-656 liter i brosjyren. Henger ikke helt på greip dette, men blir veldig positivt overrasket hvis dette er korrekt.

Orbit

Det er jo ganskje mange liter under det løse gulvet. 550 er kanskje hva som er over gulvet? 638 liter er med luftfjæring (656 uten), og denne tar bare plass under gulvet så langt jeg kunne se.

(Men nå er vi på feil bil her :) )
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

scholro

Hva er det som ikke henger på greip? Det er tidligere kommunisert fra Jaguar sin side at de hadde rekonfigurert baksete / bagasjerommet oppsettet da de så at de hadde altfor mye benplass bak i konseptbilen. Da er det ikke så veldig merkelig at vi ser en økning fra 550 l. (konsept) til ca 650 l. i produksjonsmodellen.

trd-73

Nekter å tro at det er 650l, var nettopp på Nardo bil i Trondheim og så på den.

Knut Røe

Sitat fra: trd-73 på onsdag 07. mars 2018, klokken 17:10
Nekter å tro at det er 650l, var nettopp på Nardo bil i Trondheim og så på den.
Har de en inne nå, i butikken? Kunne vært interessant og sett denne.

roarsolem

2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

daktari

Hva blir akselavstanden på e-tron? Lurer litt på om forskjell i lengde til I-pace skyldes større overheng foran, slik at innvendig plass i store trekk blir ganske lik.

Også usikker på den høye lasteterskelen bak, kan det bety et høyere gulv i bagasjerommet?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

trd-73

Sitat fra: tiger`n på onsdag 07. mars 2018, klokken 17:28
Sitat fra: trd-73 på onsdag 07. mars 2018, klokken 17:10
Nekter å tro at det er 650l, var nettopp på Nardo bil i Trondheim og så på den.
Har de en inne nå, i butikken? Kunne vært interessant og sett denne.

De hadde en inne i butikken i dag, stengte kl 19, og bilen dro videre allerede i kveld dessverre.

PF

#219
På pressekonferansen for A6 som ligger ute på e-tron.audi så sier dem lansering 30.8 i Brussel helt mot slutten.

PionerThink

Sakset fra følgende sted: https://www.audi.no/no/web/no/magasin/innovasjon/audi-elbil-e-tron-quattro-concept.html
Elbilen e-tron quattro concept har et utpreget Audi-design, skarpe linjer og brede skuldre som utstråler dynamikk, og med en single frame-grill i front som et tydelig våpenskjold.
Bilen er 4,88 meter lang, 1,93 meter bred og 1,54 meter høy, en størrelse mellom Audi Q5 og Audi Q7, noe som betyr en romslig kupé, og et bagasjerom på 615 liter.

Hvis de kamuflerte konseptbilene er større enn den blå vil jeg tro at ca.650 liter kan stemme ;D
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

trd-73

Sitat fra: PionerThink på onsdag 07. mars 2018, klokken 23:12
Sakset fra følgende sted: https://www.audi.no/no/web/no/magasin/innovasjon/audi-elbil-e-tron-quattro-concept.html
Elbilen e-tron quattro concept har et utpreget Audi-design, skarpe linjer og brede skuldre som utstråler dynamikk, og med en single frame-grill i front som et tydelig våpenskjold.
Bilen er 4,88 meter lang, 1,93 meter bred og 1,54 meter høy, en størrelse mellom Audi Q5 og Audi Q7, noe som betyr en romslig kupé, og et bagasjerom på 615 liter.

Hvis de kamuflerte konseptbilene er større enn den blå vil jeg tro at ca.650 liter kan stemme ;D
På tross av trådens tittel så var det I-pace vi diskuterte ovenfor om hadde 650 liter. Noe det iallfall for meg så ut til å ikke stemme, men det kan godt være audien får 650, jeg aner ikke. Men uansett bra at du iallfall diskuterer rett bilmerke :)

Stikkkontakt

Syns også 650 virket usannsynlig. Det er ihvertfall ikke plass til det under hattehyllen.

Amatøren

Bilbransjen har vel for vane å måle på skrå opp bak seteryggen og når de kommer til toppen så er det vertikalt opp til taket som om det er en virtuell vegg som holder bagasjen på plass.

Alt for å få gode tall på volum.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Tellus

Det er egentlig ikke noe rart all den tid man kan kjøpe nett/gitter som festes slik at det går vertikalt ned til seterygg. Av sikkerhetsmessige hensyn bør man alltid bruke et slikt hvis man har tenkt til å laste fullt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA