Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Amatøren

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 30. januar 2018, klokken 09:22
Hadde VW bestemt seg for å lage en e-Passat eller e-Touran så hadde de fint klart det. MQB er tilrettelagt for det. 60-70 kwh og 50.000 tror jeg hadde truffet godt i markedet i Europa.

Jeg hadde håpet på en e-Sharan med e4-Motion...... ;D
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Stikkkontakt

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 30. januar 2018, klokken 09:29
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 30. januar 2018, klokken 09:22
Hadde VW bestemt seg for å lage en e-Passat eller e-Touran så hadde de fint klart det. MQB er tilrettelagt for det. 60-70 kwh og 50.000 tror jeg hadde truffet godt i markedet i Europa.

Jeg hadde håpet på en e-Sharan med e4-Motion...... ;D

Merkelig at du nevner den.
Jeg var faktisk i dialog med Kreisel om å konvertere en Sharan til el. Det ble dessverre altfor dyrt

Amatøren

Med e-Sharan kunne man faktisk fått til et elegant batterivalg:

7-seter med standard batteri.
5-seter med større batteri (da plassen til de ekstra setene kan brukes til ekstra batterier i stedet).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

SurSnasen

Sitat fra: PionerThink på mandag 29. januar 2018, klokken 15:19
Ser ut som e-tron legger seg opp mot sine søsken når det gjelder utseende:
http://www.caradvice.com.au/609750/2018-audi-e-tron-spied-again/photos/

På disse bildene virker den høyere og mer praktisk enn konseptbilen (men så er jo kamufleringen ment å gi synsbedrag). I så fall er det tipp, topp, tommel opp! Så gjenstår bare å holde fingrene krysset for at prisen blir attraktiv.

PF

representantene fra Audi på consept visningen bekreftet at produksjonsbil ble høyere en conseptet, ca 20cm sa de.

Stikkkontakt

Sitat fra: Flobben på tirsdag 30. januar 2018, klokken 13:28
representantene fra Audi på consept visningen bekreftet at produksjonsbil ble høyere en conseptet, ca 20cm sa de.

Konseptet er vel 157 cm. Det betyr at e-tron blir 10 cm høyere enn Q5 og noen få cm høyere enn Q7. Mao ektremt høy.

SurSnasen

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 30. januar 2018, klokken 13:47
Konseptet er vel 157 cm. Det betyr at e-tron blir 10 cm høyere enn Q5 og noen få cm høyere enn Q7. Mao ektremt høy.

Takk og pris ingen Donald Duck-vingedører som skal flørte med rør, dragere og garasjeporter i garasjene...

Stikkkontakt

Sitat fra: StianSalG på tirsdag 30. januar 2018, klokken 14:05
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 30. januar 2018, klokken 13:47
Konseptet er vel 157 cm. Det betyr at e-tron blir 10 cm høyere enn Q5 og noen få cm høyere enn Q7. Mao ektremt høy.

Takk og pris ingen Donald Duck-vingedører som skal flørte med rør, dragere og garasjeporter i garasjene...

Siden du er inne på det. E-Tron vil bli 10 cm høyere enn Model X om disse spekulasjonene stemmer. Den vil få noen merkelige proporsjoner.

Amatøren

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 30. januar 2018, klokken 13:47
Konseptet er vel 157 cm. Det betyr at e-tron blir 10 cm høyere enn Q5 og noen få cm høyere enn Q7. Mao ektremt høy.

Bedre bagasjeplass.   :+1:     :D     -      Hvis høyden stemmer da.


Sitat fra: StianSalG på tirsdag 30. januar 2018, klokken 14:05
Takk og pris ingen Donald Duck-vingedører som skal flørte med rør, dragere og garasjeporter i garasjene...

:+1:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Hvis den blir så høy vil den få elendig luftmotstand og tilhørende kort rekkevidde!

PionerThink

Stiller meg tvilende til at e-tron blir 1,77 cm høy, tilsvarende BMW X5 som er en av de høyeste SUV'ene på markedet :o
Da sliter jeg med å få den inn i min garasje med skiboks som ikke ligger klistret til taket :(
Rimer ikke helt med lav luftmotstand som man forsøker å oppnå heller, så jeg vil vente til fasiten kommer tror jeg ;)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

oll1954

Hvis man antar at
- de kamuflasjemaskerte spionbildene er av produksjonsversjonen, og at
- lengden av konseptversjonen og produksjonsversjonen er lik

og regner målestokk på dette, er det ingen mulighet for at produksjonsversjonen er 20 cm høyere enn konseptversjonen, forskjellen er marginal. Og spesielt hvis man tar i betraktning at bilen på spionbildene har takrails som er markert høyere enn taket, noe konseptversjonen ikke har.
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

forzaman

Sitat fra: oll1954 på tirsdag 30. januar 2018, klokken 17:09
Hvis man antar at
- de kamuflasjemaskerte spionbildene er av produksjonsversjonen, og at
- lengden av konseptversjonen og produksjonsversjonen er lik

og regner målestokk på dette, er det ingen mulighet for at produksjonsversjonen er 20 cm høyere enn konseptversjonen, forskjellen er marginal. Og spesielt hvis man tar i betraktning at bilen på spionbildene har takrails som er markert høyere enn taket, noe konseptversjonen ikke har.

Jeg heller mer mot at produksjonsmodellen kan bli 20mm (ikke 20cm) høyere  enn conceptmodellen. 20cm og høyere enn Q7 er nok aldri aktuelt tror jeg.

Orbit

Enig med oil1954 og forzaman sine betraktninger. Jeg fant frem de sammenstillingene jeg postet tidligere (nå borte etter forum-"oppgraderingen"), og skjøtet sammen en konseptbil med en foliert utgave på spionbildene.

Ved å skjøte ved B-stolpe er foliert bil bare ørlite høyere ved taket. I tillegg kommer høyden av rails. Ved å legge konseptbilen oppå en foliert utgave, ser det også ut som den folierte beholder mer av høyden bakover på bilen.

Nederste bilde er foliert bil med strektegning av Q7 i rødt oppå. Foliert bil er vesentlig lavere, men Q7 har også større bakkeklaring. Karrosseriet til den folierte er faktisk ganske lik høyde som på Q7, men sitter lavere på veien. Siden noe høyde stjeles av batteriene, er nok Q7-kupéen høyere innvendig.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

forzaman

Ser at det har vært litt diskusjoner rundt hvordan man tror grillen på produksjonsmodellen blir til slutt. Mange ønsker en mest mulig lik grill som på conceptmodellen (jeg er en av dem). Det har vært noen synspunkter på den "berømte" røde modellen som stod på trykk i autoexpress, og nå sist et bilde fra den norske utgaven av "auto motor og sport" (som jeg tror er en vill fantasitegning mtp grillen).

Derimot tror jeg grillen på den røde modellen er ganske lik den som p.t. er på den kamuflerte produksjonsmodellen. Jeg har lagt ved et bilde under som viser at de er ganske like. Legg merke til de vertikale stripene på tvers av grillen, plasseringen av audilogoen og diffusoren.

Til og begynne med syntes jeg grillen på den røde modellen ikke var noe særlig. Men jeg må innrømme at den etterhvert med litt tilvenning er helt grei. Selv om jeg skulle ønsket den på conceptmodellen. Men har vel liten tro på at de kommer til å endre grillen radikalt fra den som p.t. er på den kamuflerte produksjonsmodellen.

Eller er det noe håp om at den en "konstruert" for å lure oss...?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA