Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Imagine

#90
Sitat fra: Thorden på fredag 12. januar 2018, klokken 20:43
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 12. januar 2018, klokken 16:27
Nogaroblå perleffekt kanskje?

Å, ja, Nogaro er en klassiker! Men er det ikke Sepangblå perle som er "RS-blå" nå for tiden? Den er også knallfin.
Den nyeste er vel Arablå krystaleffekt, den er rå. En del lysere og mer "bling" enn Sepangblå og Nogaroblå, men knallfin. Om jeg ikke får e-tron i samme fargen som konseptbilen, så blir det kanskje Arablå. Det rare med konseptbilen er at man ikke ser hvor mye grønt det er i fargen før man ser den sammen med en "renere" blå, som her sammen med en Sepangblå S4:
https://evobsession.com/audi-2018-q6-e-tron-will-nearly-frankfurt-concept-car/

Hva med  Solar oransje? :-D
http://www.autoexpress.co.uk/audi/q7/95063/audi-car-configurator-the-100k-audi-q7

Den rød-oransje som leveres på R8 er også fantastisk i virkeligheten. Mest rød, men skjærer også over i oransje. Veldig fresh!
http://st.motortrend.com/uploads/sites/10/2015/09/2017-Audi-R8-V10-front-end-04.jpg?interpolation=lanczos-none&fit=around|660:439

Greit nok med litt farger på småbiler, som f eks I3. Eller E-UP!
Men større biler er ikke som et fruktfat eller legobiler. R8 i oransje er bare så lite stilig. Selvlysende grønn Lamborghini er heller ikke pent. Gult er aldri fint på biler. Og mose/gusjegrønn som nå leveres på RS5 er jo forferdelig. Skrikende farger er ikke noe for meg på store biler. Jeg liker myke og elegante avslappende fargevalg som ikke skriker linjene til bilen så voldsomt frem.

Rød Tesla X ville jeg aldri valgt, men vi er alle folk og folk er som kjent forskjellige, og godt er det.

Da jeg holdt på å kjøpe model S stod valget mellom grå, svart og sølv med alu 21tommere. Liker også titangrå/sandgrunn farger. Men de fjernet sølvgrå felger og da utgikk sølv. Og svarte felger er i grunnen uaktuelt for meg.

turfsurf

Mange store biler som kler litt farger. Liker Model X/S og iPace i rødt f.eks. Litt usikker på etron. Kanskje fin i en variant av brun, liker ikke fargen på konseptbilen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Thorden

Jeg tror dette handler vel så mye om vane og mote enn om "smak og behag". Det er et faktum at vår smak i svært stor grad påvirkes av våre omgivelser, og av hva som er vanlig og akseptert.

I Norge skal alle biler være svarte eller grå, særlig om de er store. Det har liksom festet seg som en sannhet, og det påvirker våre valg i betydelig grad. Reiser man til andre land ser man at det ikke er en sannhet der. Det er ikke fordi de har dårlig smak, men fordi de er vant til noe annet.
Jeg har selv kun hatt svarte, veldig mørkeblå (nær svart) eller grå biler de siste 20 årene. Nå har jeg en skikkelig knallblå. Det er befriende, og får meg til å smile. Digger fargen, og får masse kommentarer på hvor fin den er.
Min e-tron kommer til å ha en slik farge. Altså skikkelig farge.  :D
Den kler det, fordi den har flotte former og linjer som fremheves av farge, men skjules av svart. 

Jeg sier ikke at det ikke er lov å like svart, for all del, det er jo opp til hver enkelt selvfølgelig. Bare påpeker at det er nok ikke utelukkende smak og behag som får oss til å velge det vi gjør, vi lar oss påvirke også, og vi kan lett endre smak. At det har noe med størrelsen på bilen å gjøre, det tror jeg er 100% vane, og ikke har noe som helst med om bilen kler det eller ikke å gjøre. Sort får en stor og prangende bil til å se mindre og mer anonym ut, og vi forbinder det vel med god smak å ikke flashe. Kanskje det ligger noe der? Jantelov?   ;D

Imagine

#93
Jantelov tror jeg ikke at det handler om da prisen er den samme og man har de samme valgene ved bestilling alle mann.
Men jeg tror det handler om å fremstå «seriøst» i fargevalget (svart, sølv eller grå) fremfor mer useriøst, lekent og kanskje rampete. Ofte mer «kunstnerisk» og feminint å velge sterke skrikende farger, spør du meg.

For min del elsker jeg en blank svart bil. Og jeg liker å vaske bil, så det gjør ingenting at den blir fort skitten. Selv en I3 fremstår skikkelig lekker som ren og svart med lekre aluminiumsfelger. Da spesielt i maraton edition uten de blå linjene (grå lister i stedet). Den svarte fargen skjuler kontraster til svart plast og svart panser og gjør bilen komplett. I tillegg skjuler den de mindre heldige linjene. Sterke farger blir mer klovneaktig og det virker mer ut som man kjører rundt i treningstøy. Litt det samme som å ha sterke farger på veggen hjemme. Man kan like farger i mange sammenhenger i livet, men det handler om å vite hvor man ikke skal ha sterke farger og hvor man kan ha det.

Da jeg skulle bestille ny Model S i sølv sa Tesla-selgeren at sølvfargen jeg ønsket «var så taxi-farge». Sånne argumenter bryr jeg meg absolutt ingenting om. Jeg synes Model S med alufelger i aluminiumsfelger ser skikkelig lekker ut. Men også der overgår svart farge. Det ser liksom mer «eksklusivt» ut. En svart bil blir oftere ren i linjer og uttrykk og mer «dresskledd». Dresskledd passer mer i retning min stil.
Da de sølvfargede 21 tommere forsvant utgikk sølvgrå bil, og da foreslo selgeren blå med svarte felger. Da ville den jo se ut som den er kledd i knallblå grilldress med sorte joggesko. Det er ikke helt meg...

Dette med farger og uttrykk vil nok uansett alle ha forskjellige meninger om da smaken er forskjellig.

jkirkebo

#94
Sitat fra: Imagine på fredag 12. januar 2018, klokken 23:19
Men større biler er ikke som et fruktfat eller legobiler. R8 i oransje er bare så lite stilig. Selvlysende grønn Lamborghini er heller ikke pent. Gult er aldri fint på biler. Og mose/gusjegrønn som nå leveres på RS5 er jo forferdelig. Skrikende farger er ikke noe for meg på store biler. Jeg liker myke og elegante avslappende fargevalg som ikke skriker linjene til bilen så voldsomt frem.

Rød Tesla X ville jeg aldri valgt, men vi er alle folk og folk er som kjent forskjellige, og godt er det.

Ikke enig ang. gult, irriterer meg at Nissan Norge ikke vil ta inn den usannsynlig kule gulfargen som nye Leaf kan leveres med i Japan:


Ellers har jeg hatt to Teslaer, først en blå med mørkegrå felger og nå den røde med sølv. Varianter av sort/hvit er uaktuelle ;) Eneste alternativt tli rød på den nye var blå, men nå hadde jeg jo alt hatt en blå en ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Imagine på lørdag 13. januar 2018, klokken 09:54
Men jeg tror det handler om å fremstå «seriøst» i fargevalget (svart, sølv eller grå) fremfor mer useriøst, lekent og kanskje rampete. Ofte mer «kunstnerisk» og feminint å velge sterke skrikende farger, spør du meg.

Kan godt være. Personlig vil jeg heller fremstå som leken, rampete, kunstnerisk osv. fremfor "seriøs" som i min verden er et synonym for "kjedelig" eller "konservativ" ;)

Bruker da også ofte sterke farger på klær. Men innimellom også helsort...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thorden

Sitat fra: Imagine på lørdag 13. januar 2018, klokken 09:54
Jantelov tror jeg ikke at det handler om da prisen er den samme og man har de samme valgene ved bestilling alle mann.

Mitt ikke så veldig alvorlig mente poeng om jantelov var det litt særnorske i at man ikke skal skille seg ut. Særlig ikke om man har en litt fin bil, da skal den helst være anonym. Bare det.

I andre land ser man luksusbiler i alle mulige farger, også kraftig bling. For å dra den helt ut til andre enden kan man ta en tur til de rike gulfstatene og se hvilke farger de velger der. I alle fall ikke svart!
:D

Trond.m

Denne diskusjonen har da veldig lite med e-tron å gjøre.
Kan dere ikke legge denne diskusjonen til den generelle delen av forumet. Men det har vel ikke noe med elbil å gjøre heller.

kvp

Sitat fra: Tor Ping på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:42
Her er noen nye bilder av Audi e-tron. Vi begynner kanskje å nærme oss det som blir det endelige designet.
Designet er litt mer nedtonet. Fortsatt en kjempefin bil selv om prototypen nok var litt råere, kanskje det ble litt for mye av det gode for den jevne Audi kunde :)

http://www.autoexpress.co.uk/audi/90728/new-2018-audi-e-tron-all-electric-suv-nearing-autumn-release

Jeg ble rett og slett litt deppa om dette er resultatet. Synes den ser kjedelig og gammeldags ut,generelt og ift. prototypen. Nærmest en mix av  faceliftet Q5 eller A6 Allroad.

Det er dette som har vært min bekymring hele tiden; at bilen blir for kjedelig. Etter Tesla, og design friheten som ligger i en el bil, vil jeg gjerne at bilen signaliserer et paradigme skifte..og noe helt nytt...

Håper virkelig jeg tar feil. På Lillestrøm sa det at bilen kommer til å være "nær opptil" det du ser her idag...

Trond.m

Jeg håper ikke du tar feil. At de lager en tilsynelatende normal bil med elektrisk drivlinje tyder på at de sikter mot et større volum. Da må den også prises slik at de utnytter produksjonskapasiteten  :)

Stikkkontakt

Det er merkelig at Audi Norge sier at e-tron vil ligne veldig på konseptbilen.
Jeg var på Geneve-utstillingen i fjor og til min skuffelse hadde ikke Audi e-tron med seg. Da jeg spurte de på standen hvorfor, fikk jeg til svar at den endelige bilen ville avvike så mye fra konseptet at det ikke hadde noen hensikt å vise den frem.. De sa også at den ville ha mer elementer fra Q8-konseptet de viste der.

Knut Røe

Skulle ikke endelig bil bli 20 cm høyere ifølge noen her inne? Da er det nok ganske langt unna konseptet, som gjelder de fleste biler.

Imagine

20 cm høyere blir i så fall ikke så stilig. Og enig i at det ser litt kjedelig ut den røde som er skissert i autoexpress.
Håper den blir så lik konseptbilen som de hintet til på konseptbilvisningen hvis ikke blir jeg faktisk skuffet. Da er jeg faktisk heller ikke helt sikker på om jeg kjøper.

Amatøren

20 cm høyere bil blir i hvert fall mer brukervennlig bil med bedre plass.

Det ønsker jeg. Ikke en ubrukelig "show off" sak.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Imagine

Jeg kunne tenke meg en litt show off sak slik som den lekre konseptbilen - synes nesten den er en mellomting mellom Cayenne og Panamera sport turismo (stv), bare med Audi logo og design og dermed lavere pris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA