Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Krabbe 2

Liker Audien :+1:

Så er jo spørsmålet nå etter at Jaguar har kommet med pris hvor Audi vil legge seg og om bilen faktisk kommer på veien i 2018.

Klarer ikke å bestemme meg for audien, jaguar eller om vi rett og slett skal kjøpe en Tesla Model S.
Trenger 2 biler fra juni/juli mnd. Kan kan lett ta "buss" i noen mnd. om Audien er rett rundt svingen.

Liker supercharger nettet til Tesla.
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Ove



"Så er jo spørsmålet nå etter at Jaguar har kommet med pris hvor Audi vil legge seg og om bilen faktisk kommer på veien i 2018."

[/quote]

Las i går at Høyre foreslår delvis innføring av moms på elbiler fra neste år, så det kan bli kritisk å få den utlevert i år. Selv ligger jeg på 1500-tallet på ventelisten, så det kan holde hardt.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Tellus

Jeg har reservasjonsummer på 400-tallet og har ingen tro på levering i år lengre. Regner med å ta ut I-Pace. Mulig jeg beholder Audi reservasjonen og ser an hva som skjer fremover.

Tror uansett jeg foretrekker Jaguar. Langt den peneste bilen av alternativene vi har fremover. Nå som den også kommer med hengerfeste er det vel kun 150kW lading som taler i Audiens favør. Regner med at Jaguaren vil støtte 100-120 kW lading. Omtrent som dagens Tesla M og X med andre ord.

Krabbe 2

Har ikke reservert meg på audien og tenker da at sjansen for levering i 2018 = null. Eller kan Audi overraske oss her?


2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Counterpointer

Sitat fra: Krabbe 2 på lørdag 06. januar 2018, klokken 16:36
Har ikke reservert meg på audien og tenker da at sjansen for levering i 2018 = null. Eller kan Audi overraske oss her?
Audi kan overraske, men ville ikke regnet med det.
Jeg har reservasjon på 200 tallet og tror ikke jeg får Audi i år.

Imagine

#65
Jeg har også reservasjon på tidlig 200-tallet og håper på bil før vinteren neste år. Men det haster for så vidt ikke. Klarer oss med 2 stk i3 og 4 bensinbiler enn så lenge.
Håper jo også på noe lenger rekkevidde enn de minimum 500km («liksom km») hvis ikke blir den nok fort byttet videre etter senest et par år når man ser hva som kommer.
Jeg er faktisk som tidligere Panamera GTS-eier usikker på om jeg vil ha Porsche Mission E pga karosseriformen, og vil nok nå heller ha SUV. Men Porsche skal kort tid etter Mission E komme med elektrisk SUV. Kanskje det blir neste?

Det blir mye spennende på elbilfronten i 2020-2021 i alle fall.

Tor Ping

Her er noen nye bilder av Audi e-tron. Vi begynner kanskje å nærme oss det som blir det endelige designet.
Designet er litt mer nedtonet. Fortsatt en kjempefin bil selv om prototypen nok var litt råere, kanskje det ble litt for mye av det gode for den jevne Audi kunde :)

http://www.autoexpress.co.uk/audi/90728/new-2018-audi-e-tron-all-electric-suv-nearing-autumn-release



THE

Ser at det skal bli en "Tesla-killer" ja, de har jo nesten laget blåkopi av nose-cone fra den første Tesla S-designen til og med..... Synes forøvrig ikke den kler Audi e-tron noe bedre enn Tesla S.

Bortsett fra grillen ser jo bilen grei ut, og omtrent like anonym som det vi er vant til å se fra Audi. Blir nok populær i en gråtone i Norge denne.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Tor Ping

Sitat fra: THE på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:50
Ser at det skal bli en "Tesla-killer" ja, de har jo nesten laget blåkopi av nose-cone fra den første Tesla S-designen til og med..... Synes forøvrig ikke den kler Audi e-tron noe bedre enn Tesla S.

Bortsett fra grillen ser jo bilen grei ut, og omtrent like anonym som det vi er vant til å se fra Audi. Blir nok populær i en gråtone i Norge denne.

Om det blir en "Tesla-killer" skal jeg ikke ha noen mening om, det uttrykket brukes jo om alle elektriske biler som har plass til 5 personer og litt bagasje.
Enig i at den blir litt anonym (hvis dette blir resultatet) og skulle gjerne sett at den blir mer som prototypen, men fortsatt et kunstverk i forhold til padda fra California ;) (Helt og holdent min personlige høyst subjektive mening, model S kan jeg derimot like :) )

Tellus

Sitat fra: Tor Ping på torsdag 11. januar 2018, klokken 14:01
Sitat fra: THE på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:50
Ser at det skal bli en "Tesla-killer" ja, de har jo nesten laget blåkopi av nose-cone fra den første Tesla S-designen til og med..... Synes forøvrig ikke den kler Audi e-tron noe bedre enn Tesla S.

Bortsett fra grillen ser jo bilen grei ut, og omtrent like anonym som det vi er vant til å se fra Audi. Blir nok populær i en gråtone i Norge denne.

Om det blir en "Tesla-killer" skal jeg ikke ha noen mening om, det uttrykket brukes jo om alle elektriske biler som har plass til 5 personer og litt bagasje.
Enig i at den blir litt anonym (hvis dette blir resultatet) og skulle gjerne sett at den blir mer som prototypen, men fortsatt et kunstverk i forhold til padda fra California ;) (Helt og holdent min personlige høyst subjektive mening, model S kan jeg derimot like :) )

Sammenlignet med Model X så blir er det meste på 4 hjul vakkert  ;)

Jon65

Sitat fra: THE på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:50
Ser at det skal bli en "Tesla-killer" ja, de har jo nesten laget blåkopi av nose-cone fra den første Tesla S-designen til og med..... Synes forøvrig ikke den kler Audi e-tron noe bedre enn Tesla S.

Bortsett fra grillen ser jo bilen grei ut, og omtrent like anonym som det vi er vant til å se fra Audi. Blir nok populær i en gråtone i Norge denne.
Enig i at grillen var skikkelig kiip. Ellers ser den jo helt grei (og litt kjedelig ut), blir nok mange av denne i ulike gråtoner ja. Synd de ikke videreførte flere av de stilige elementene fra konseptbilen. Men blir sikkert litt bedre hvis man kjøper den i en spenstig farge ala konseptbilen. Har forøvrig aldri likt de matte grå plastdelene de har på allroad modellene, men her ser det litt blankere ut selv om det ikke ser like stilig ut som på konseptmodellen.

THE

Sitat fra: Tellus på torsdag 11. januar 2018, klokken 14:17
Sammenlignet med Model X så blir er det meste på 4 hjul vakkert  ;)

Det skal jeg ikke krangle på. Det var absolutt ikke utseende som var årsaken til at jeg kjøpte X.

Personlig mener jeg at BMW X6, 80-talls Toyota Tercel stv., Pontiac Aztek og Ssangyong Rodius ser verre ut enn Model X, men det blir selvfølgelig min mening.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Tor Ping

Sitat fra: THE på torsdag 11. januar 2018, klokken 14:34
Sitat fra: Tellus på torsdag 11. januar 2018, klokken 14:17
Sammenlignet med Model X så blir er det meste på 4 hjul vakkert  ;)

Det skal jeg ikke krangle på. Det var absolutt ikke utseende som var årsaken til at jeg kjøpte X.

Personlig mener jeg at BMW X6, 80-talls Toyota Tercel stv., Pontiac Aztek og Ssangyong Rodius ser verre ut enn Model X, men det blir selvfølgelig min mening.

..og jeg skal heller ikke si at jeg ikke ender opp med X, hvis det ikke blir Audi eller Jaguar.
Jeg har tidligere også vurdert MB R-klasse og det var heller ikke på grunn av utseende :)

HalvorV

#73
Sitat fra: Tor Ping på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:42
Her er noen nye bilder av Audi e-tron. Vi begynner kanskje å nærme oss det som blir det endelige designet.
Designet er litt mer nedtonet. Fortsatt en kjempefin bil selv om prototypen nok var litt råere, kanskje det ble litt for mye av det gode for den jevne Audi kunde :)

http://www.autoexpress.co.uk/audi/90728/new-2018-audi-e-tron-all-electric-suv-nearing-autumn-release

Tja... nå var nok dette et noe klønete forsøk på å tegne en Audi. Har troen på at den endelige bilen blir utrolig mye bedre. Det er vel naturlig å anta at den faktisk blir en mellomting mellom Q5 og Q7, og det er veldig OK.
Tesla Model Y Perfomance

Knut Røe

Sitat fra: Tor Ping på torsdag 11. januar 2018, klokken 14:44
Sitat fra: THE på torsdag 11. januar 2018, klokken 14:34
Sitat fra: Tellus på torsdag 11. januar 2018, klokken 14:17
Sammenlignet med Model X så blir er det meste på 4 hjul vakkert  ;)

Det skal jeg ikke krangle på. Det var absolutt ikke utseende som var årsaken til at jeg kjøpte X.

Personlig mener jeg at BMW X6, 80-talls Toyota Tercel stv., Pontiac Aztek og Ssangyong Rodius ser verre ut enn Model X, men det blir selvfølgelig min mening.

..og jeg skal heller ikke si at jeg ikke ender opp med X, hvis det ikke blir Audi eller Jaguar.
Jeg har tidligere også vurdert MB R-klasse og det var heller ikke på grunn av utseende :)
X har vokst mye på mange av oss. Hvit X er rett og slett ganske deilig :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA