Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Counterpointer

For de som ikke fikk vært på visningen i dag har jeg lastet opp noen YouTube videoer jeg tok opp selv i dag. Så kan en se og høre selv.

Åpningen med direktør og infoansvarlig

https://youtu.be/6MROG-T2CjU

Ionity

https://youtu.be/37xmMH1ZTeQ

Avduking

https://youtu.be/TT75RyVMdA8

Orbit

Sitat fra: daktari på fredag 05. januar 2018, klokken 15:32
Ganske stor, like lang som en S subjektivt.

S har litt lenger snute; ellers er de ganske like på lengden. Men S er selvfølgelig lavere og bredere. S har også ørlite kortere akselavstand.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

MrBacardi

Jeg har forsøkt å nøste litt i hvor mange biler som faktisk blir levert i 2018, men foreløpig finnes det som kjent ikke noe konkret info.

Men en ting jeg stusser litt på er: "Dere som er her nå har en stor fordel ved å være så tidlig ute, fortalte Skovli". Hvis Audi virkelig skal gi gass med stort antall produserte biler, så bør det ikke ha noe særlig å si om man er blant de 3000 eller 15000 første i køen rent tidsmessig.
Derfor undrer jeg på det utsagnet. Utsagnet gir jo bare mening hvis antall leverte biler pr mnd blir lavt?

Blir uansett spennende å se når og hvor mange biler de blir i stand til å levere.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Stikkkontakt

Han mener nok at det kan bli enormt med bestillinger pga at prisen kan bli lav. Derfor vil de som har bestiltvha en fordel.

fonberg

Sitat fra: MrBacardi på fredag 05. januar 2018, klokken 20:44
Men en ting jeg stusser litt på er: "Dere som er her nå har en stor fordel ved å være så tidlig ute, fortalte Skovli". Hvis Audi virkelig skal gi gass med stort antall produserte biler, så bør det ikke ha noe særlig å si om man er blant de 3000 eller 15000 første i køen rent tidsmessig.
Derfor undrer jeg på det utsagnet. Utsagnet gir jo bare mening hvis antall leverte biler pr mnd blir lavt?

Markedsføringspreik, for å få de fremmøtte til å føle seg begunstiget. Gir ingen mening når han like etter sier at de skal møte den store etterspørselen det vil bli.
Uansett om e-tron skulle selge mye i Norge, så betyr det ingenting for en aktør som VAG. Se på Ampera for Opel. Håper så klart at de tyske bilprodusentene snart ser seg nødt til å virkelig satse på el, men kan ikke si at denne eventen gjorde meg sterkere i trua på at det er nært forestående. Iscenesatt for å holde trofaste Audi-kunder på gress, spør du meg.
Håper jeg ta feil  ;)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Rasmus77

Journalisten til Broom melder følgende:

"Med batteriene plassert i bunnen av bilen, ligger det an til svært god plass i kupéen, det er heller ikke usannsynlig at den kan leveres som sjuseter."

Ble det nevnt noe som tilsier at journalisten har belegg for å melde noe slikt?

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Sitat fra: Rasmus77 på fredag 05. januar 2018, klokken 21:58
Journalisten til Broom melder følgende:

"Med batteriene plassert i bunnen av bilen, ligger det an til svært god plass i kupéen, det er heller ikke usannsynlig at den kan leveres som sjuseter."

Ble det nevnt noe som tilsier at journalisten har belegg for å melde noe slikt?
Ingenting

Rasmus77


PF

Var flere Audi representanter der som sa at de har sett produksjonsmodellen, men at de ikke får lov til å si noe. Vet ikke helt om jeg stoler på det, men han ene sa mente at prodversjonen blir 20cm høyere, fem seter ble sakt og 2500 kg i hengervekt. Mistenker at det bare er spekulasjoner, men

Knut Røe

Ikke et ord om prising på ladere, dette blir å koste en del. Minimum 150 kilowatt koster penger.
Det største problemet med e-tron quattro er vel at det er en Audi. Merket, imaget og dets eiere er rett og slett ikke bra. Kvaliteten og driftssikkerheten har også i perioder vært regelrett hårreisende svak.

Pitil

Sitat fra: tiger`n på fredag 05. januar 2018, klokken 22:28
Ikke et ord om prising på ladere, dette blir å koste en del. Minimum 150 kilowatt koster penger.
Det største problemet med e-tron quattro er vel at det er en Audi. Merket, imaget og dets eiere er rett og slett ikke bra. Kvaliteten og driftssikkerheten har også i perioder vært regelrett hårreisende svak.
Og likevel følger du tråden her....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

Amatøren

Sitat fra: daktari på fredag 05. januar 2018, klokken 15:32
Det kom ingen fakta, men jeg tolker at Ionity ladenettverket skal være sentralt i satsingen med hastighet opp mot 350kW.

Bare synd at de tydeligvis går for kun 150 kW lading og ikke "full pupp", det vil si 350 kW som Porsche skal få.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Orbit

Sitat fra: tiger`n på fredag 05. januar 2018, klokken 22:28
Ikke et ord om prising på ladere, dette blir å koste en del. Minimum 150 kilowatt koster penger.
120kW hos GK koster 3,50/min i dag. Selv om det skulle bli 5kr/min hos Ionity, er det 3x effekt til doble prisen i forhold til 50kW. Ta tre, betal for to...
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA