Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Software update failed - igjen..

Startet av jonjul, søndag 12. november 2017, klokken 11:39

« forrige - neste »

jonjul

Hei,

Får for andre gangen Software update failed på min X.
Hva gjør jeg nå?
Tesla X 2017
E Golf 2017
Peugot Ion
Think City 2000 mod

spirrevipp

Når min hadde feilet for tredje eller fjerde gang så ringte jeg veihjelp. De sjekket loggen og det var en sensor i en av falkevinge-dørene som rapporterte feil, skal inn på service til uka for å bytte sensor.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

prophan

Akkurat dette skjedde med meg og da hadde jeg 2017.32 de sa at d var falkeving sensor også. Den har alltid feilet siden da, så j dro innom service senteret da j ble lei. De skulle sjekke loggen og  ringe tilbake senest 2 dager, men dagene har gått og j har ikke hørt noe. Før j dro til service senteret var 2017.44 allerede lastet ned av bilen, og igår ble j lei på vente og bestemte å prøve oppdatere igjen. Denne gangen resatte j begge skjermene, koblet av alle usb før j startet oppdateringen. Den stod lenge på "starter oppdatering" etter en stund stod det "feilet å starte oppdatering" men bilen oppførte seg rart. Kunne ikke starte, og det dukket opp "car needs software update, call service" ringte service hotlinen og de mente at den stod og oppdaterte så skulle bare la den gå en stund. Og jommen våknet den til liv igjen med ferdig oppdatering til 2017.44 :)
Nå lurer j selvfølgelig om den falkevinge sensoren må byttes eller ikke...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

THE

Min har også feilet på alle SW oppgraderinger etter jeg fikk den levert med 2017.36., men 2017.44 klarte den å installere uten feil.

Jeg har ikke fått bekrefte noe sensorfeil, men mistenker kanskje det siden det er litt tilfeldig hvordan FWD åpner. Ser ut som bilen av og til mener det er hindringer over bilen selv om den står på en helt åpen plass uten hindringer til noen kanter.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

rumi

Vi fikk utlevert ny X75 som vi mistenker hadde feil i sensoren ved utlevering. Vi merket det i alle fall noen dager etterpå da den durte inn i taket på carporten. Flere uker siden vi meldte det inn, fikk til slutt time i januar. I mellom tiden må vi gå rundt å passe på hver gang dørene åpnes. I dag opplevde vi at FWD på andre siden hadde samme feil. Endte opp å skrape hånden til blods når jeg prøvde å stoppe døren fra å dundre i et vindu (uten nytte). Antar at SW update feiler hver gang pga defekte sensorer. Har en 1 år eldre X75 der sensorene alltid har fungert, så dette var skuffende.

Det å få kontakt med service center er jo heller ikke mulig. I alle fall i Bergen. De svarer ikke på mail eller telefon. Leder for service avdelingen har sagt opp og ny leder er sykemeldt. Begynner å angre på at vi kjøpte denne Teslaen må jeg innrømme. Virker for meg at største fokuset for Tesla nå om dagen er å få ut mest mulig biler uansett tilstand eller kapasitet. Da syntes jeg at ting begynner å bli litt shaky. Er på min 4 Tesla og det er første gang jeg faktisk begynner å lure på om de kommer til å være levedyktig slik som de holder på nå.

prophan

Bilen min som har gått 5000 km streiket i forgårs. Kom masse feilmeldinger. Mulig d r feil med 12v eller hovedbatteripakka sa tesla roadside assistanse. Den er nå tauet til Kokstad. Appen varsler at det er en ny software update tilgjengelig. Den hadde 2017.44 noen andre som har fått nyere?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Simmelim

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får disse. Har fortsatt 2017.42. Er det noen måte man kan søke etter oppdateringer på bilen? Trodde alle fikk oppdateringen når den blir sluppet?

Cirion

Sitat fra: Simmelim på tirsdag 28. november 2017, klokken 17:58
Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får disse. Har fortsatt 2017.42. Er det noen måte man kan søke etter oppdateringer på bilen? Trodde alle fikk oppdateringen når den blir sluppet?
Følg med her:
https://ev-fw.com/track-reports.php

Ut fra denne er det kun 2017.42 "alle" har fått. Ikke at jeg har noen formening om hvor mange alle er, men jeg vil anta at av de som har registrert seg så er det .42 som flest har fått.

Det kommer mange oppdateringer som ikke alle får. De starter å rulle ut, møter på feil og stopper utrulling, så starter de med ny versjon og sånn går det til de har en versjon som kan rulles ut til alle.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

jervi

Hentet min X på tirsdag. Den var ikke oppdatert ved utlevering (kom med 2017.34), men hadde en oppdatering som lå og ventet. Forsøkte å installere denne, men det feilet. Neste morgen lå det oppdatering klar igjen, og nå har jeg 2017.46.8.

Nasatech

Jeg har sittet i bilen noen gangen og da kommer det mange feilmeldinger. Dette er ikke noe å bry seg om, men min har også feilet ved installasjon en gang. Det endte med at jeg måtte inn til Tesla. De ordnet det mens jeg ventet.

Dette var da uten feil på sensorer. Kun feil på oppdatering.

atleks

Kan være helt tilfeldig, men for meg har jeg slitt med oppdatering to ganger. Begge gangene fikk jeg gjennom oppdateringen ved å sette den til oppdatere seg to timer frem i tid, isteden for å gjennomføre oppdateringen der og da :)
Verd et forsøk?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA