Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aurland - Dombås

Startet av Lynet, søndag 12. november 2017, klokken 08:13

« forrige - neste »

Lynet

Har brukt å kjøre Sognefjellet på denne ruten, men har fått høre at Valdresflya skal være raskere. Litt lengre men bedre vei.
Ser at det blir drøyt 30 mil så man må vel lade 100% i Aurland?
Og hvor er snarveien for å slippe å kjøre helt ned til Fagernes?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

krister461

Kjørte der for et par år siden, siste helgen før Valdresflya ble vinterstengt. -15 grader med ellers ok vær. Ladet til 99% på en S85 og kom frem med 1km. Vær obs på at det er en del stigning mot slutten opp til Dombås igjen der kilometerne går fort... :)

Muffinman

Smått utrolig om det ikke finnes en chademo på strekningen? Sjekk kartene til Fortum og Grønn kontakt  :)

jlan

#3
Du tar av ved Ryfoss, og du kan lade ved Kiwi på Beitostølen. 
Når det er åpent så går det vel like fort denne veien: https://www.tindevegen.no/
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Lynet

Sitat fra: jlan på søndag 12. november 2017, klokken 10:49
Du tar av ved Ryfoss, og du kan lade ved Kiwi på Beitostølen. 
Når det er åpent så går det vel like fort denne veien: https://www.tindevegen.no/
Tindevegen er vinterstengt. Så alternativet er via Sogndal og Sognefjellet
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

tkjoerlaug

Har kjørt denne strekningen flere ganger med 75D og 85D via Valdresflya. Valdresflya går raskere enn Sognefjellet - mye høyere snittfart der selv om det er noen km lengre. Jeg har ladet "sånn passe" på superlader og heller spedd på litt med Chademo. Nå finnes det flere Chademo-ladere på strekningen her - Vang, Røn, Beitostølen og Vågå. Chademo går mye raskere enn å topplade fra 80-90-100% på superlader, og du får noen beinstrekk underveis.

Lynet

Gikk helt fint. Ladet til 97% i Aurland og kom frem med 13%
Ca 0 grader i snitt, både tørt, vått og snøføre underveis.
24 grader i bilen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA