Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beholder du kontrakten og kjøper Ampera E selv med prisøkning på 60000 kr? Vote!

Startet av AmocoCadiz, lørdag 11. november 2017, klokken 13:11

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 05. desember 2017, klokken 07:35
Tja......vet ikke om tallene blir så gale.
Hvis vi sier 4000 stod i kø, 1000 er utlevert, så er det 3000 igjen i køen.
75% av de = 2250 hopper fra. 750 tar imot.
Totalt vil da 1750 totalt ha tatt imot Ae.

Jeg tror ikke nødvendigvis 75% hopper fra.
Ikke alle er inne på forumet, og mange trykket nok "Takk og farvel" i frustrasjon.

Men....jeg har fortsatt mine tvil om Opel kommer til å levere så mange flere Ae.
Tror deres strategi er å få folk til å trekke seg "frivillig" gjennom lange ventetider, og flere prisoppganger.
Så vil de kun sakte men sikkert få levert til de som insisterer på å bli værende i køen. Men aller helst ville de foretrekke at alle bare droppet kontraktene sine idag. (Kun ren spekulasjon fra min side.)
Mener det blir noe mindre biler foreløpig,

siden 200 av de første 1000 er forhandlerbiler som foreløpig ikke har tatt unna noe av de ca 4000 i kø. De blir vel først solgt når Opel offisielt går ut med hel stopp i salget av AE,
noe de sikkert venter en god stund med for ikke tape ansikt totalt.

Dette har Opel Norge erfaring med fra modellen Volt.

hemi

Jeg venter på at den får normale features vi forventer på nye biler, selv billige,  dvs adaptiv cruise, og batterivarmer.
Så får man se om den er konkurransedyktig på pris/rekkevidde, huyndai og nissan kommer med 60 på kort nå, trolig samtidig som om du skulle bestille en AE nå.

AmocoCadiz

Sitat fra: hemi på tirsdag 05. desember 2017, klokken 13:00
Jeg venter på at den får normale features vi forventer på nye biler, selv billige,  dvs adaptiv cruise, og batterivarmer.
Så får man se om den er konkurransedyktig på pris/rekkevidde, huyndai og nissan kommer med 60 på kort nå, trolig samtidig som om du skulle bestille en AE nå.
AE har faktisk batterivarmer og kjøler så batteriene vil nok holde lenger enn Opel.
men AE mangler bl.a. ACC og HUD.

Svært mange inkl. oss klarte ikke sitte i eksperimentsetene, de funker for noen, ikke for andre. Men hvor greit er det å selge AE som bruktbil i en hardnet konkuransesituasjon 2018 2019 hvor halvparten av kundene ikke kan sitte godt i bilen?
Tips om hack med skumgummi og klippe til Biltema liggeunderlag til bil til 450000kr rimer dårlig.
Slike ting påvirker selvfølgelig kjøpslysten nå, årets bil eller ikke.

alagerqv

Fikk beskjed av forhandleren om at jeg har rykket en hel mnd frem i produksjonskøen, dvs fra mars til februar. Og etter det trenger fortsatt Opel 3 hele mnd på å frakte bilen over dammen.

Med Tesla tok det 3 mnd fra bilen ble bestilt til den ble levert...

navyelsen

Sitat fra: alagerqv på fredag 15. desember 2017, klokken 00:13
Fikk beskjed av forhandleren om at jeg har rykket en hel mnd frem i produksjonskøen, dvs fra mars til februar.

Snakker vi 2018 eller 2019?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019


bno


alagerqv

Sitat fra: bno på fredag 15. desember 2017, klokken 21:25
Sitat fra: alagerqv på fredag 15. desember 2017, klokken 10:38
2018

Da er det bare å glede deg til en flott bil.  Den beste bilen jeg har hatt.
Tipper Tesla Model S 75D jeg har kjøpt som ventebil kan være hakket bedre. Med den servicen jeg (ikke) har fått av Opelsystemet er det ikke sikkert kundeforholdet har fått en optimal start. Krangler med NAF advokaten med den for tiden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Counterpointer

Sitat fra: alagerqv på fredag 15. desember 2017, klokken 21:35
Tipper Tesla Model S 75D jeg har kjøpt som ventebil kan være hakket bedre.
Den bør være flere hakk bedre både ut fra pris, størrelse og utstyr.
Men når det kommer til servicetider og antall garantireparasjoner tviler jeg på at du kommer bedre ut enn med Opel, kan gå begge veier....

alagerqv

Sitat fra: knut.aulie på fredag 15. desember 2017, klokken 22:14
Sitat fra: alagerqv på fredag 15. desember 2017, klokken 21:35
Tipper Tesla Model S 75D jeg har kjøpt som ventebil kan være hakket bedre.
Den bør være flere hakk bedre både ut fra pris, størrelse og utstyr.
Men når det kommer til servicetider og antall garantireparasjoner tviler jeg på at du kommer bedre ut enn med Opel, kan gå begge veier....
Jeg tror ikke det er mulig å gi dårligere service enn det jeg har opplevd fra Opel og forhandleren.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bybil entusiast

Det er absolutt uakseptabelt av Opel (Citroen/Peugeot) å øke prisene når de ser at det er stor etterspørsel. Dårlig kundebehandling. Amatører. Sjefen slutter nå ser jeg i media.
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

alagerqv

Min forhandler antydet at det hadde med elbileventyret å gjøre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Roffe

Da har jeg kansellert kontrakten. Forsinkelse, pris økning mm. Hadde produksjons måned mars 2018. Da rykker noen av dere frem i køen iallefall. Lykke til.

Tellus

Forstår at du er skuffet, men sannsynligvis er Opel Ampere E fortsatt et godt kjøp til dagens listepris. I hvert fall hvis du trenger rekkevidden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA