Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av Leaf når selger har lite info

Startet av GixxerDawg, torsdag 09. november 2017, klokken 16:17

« forrige - neste »

GixxerDawg

Hei

Jeg har ikke hatt elbil tidligere og skal gå til anskaffele av en nå.
Skal se på en i kveld, ringte selger men han viste ikke stort om den da det er kona som har kjøpt og kjørt den. Regner med at konen kanskje heller ikke vet så mye.
Bilen er importert til Norge rett etter den var ny, men selger vet ikke hvilket land den kommer fra blandt annet. Ser for meg at jeg kan sjekke ladekabel for å utelate at den er fra USA, som jeg har forstått så kan ikke de benytte hurtigladere rundt omkring.

Hadde vært veldig takknemmelig hvis noen kunne tatt en titt på annonsen og kommet med anbefalinger om hva jeg spesielt bør kontrollere når jeg skal se på den i kveld.

https://www.finn.no/108190014

downlow

Han sier bilen er en  Tekna modell 30 kwh, dette fantes ikke i 2013, mener den kom i 2016. Her er det mye som "skurrer". At selger ikke vet noe som helst om bilen er også meget rart. Styr unna er mitt råd
2017 Leaf Tekna 30 kWh

Crown

Dette er en unik modell med batteri på hele 80kWh, innebygget telefon, nivåregulering, Xenonlys, adaptiv cruise og ting som ingen andre Leaf har! Løp og kjøp!

Eller styr laaangt unna.

x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Initium

Har selv en 2013 Leaf for salg, og blir litt lei meg når folk kontakter meg, de har fått et MYE bedre tilbud hos noen andre, og lister opp utstyr som " den andre " heller ikke har.
Som Xenon, varmepumpe og mye annet morro nevnes over en lav sko, selv om bilen de vises til beviselig ikke har halvparten av det som annonseres.

Jeg prøver nå iallefall å være ærlig da, om de utstyret vår bil er utstyrt med. Så får de være opp til kjøper, om han vil kjøpe eller ikke.

Endel forhandlere som har " spesialisert " seg på brukte elbiler, ljuger regelre så de står etter, og nesten garanter mot bedre vitende.

Lurer på hva anne de ljuger om....

Gordon Retriever

Sitat fra: downlow på torsdag 09. november 2017, klokken 17:18
Han sier bilen er en  Tekna modell 30 kwh

Jeg ser "80 kwh" - antatt referanse til 80kW, eller 109hk. :)

Virker som en europeisk Tekna for meg.  Fordelen ved en "norsk" bil ville vært fortsatt ett års garanti, og pris bør gjenspeile dette.

Mazzbot

Dette er en italiensk 24 kwh tekna . Syntes prisen var litt høy , burde prøve å prute litt .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Initium

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 09. november 2017, klokken 17:43
Dette er en italiensk 24 kwh tekna . Syntes prisen var litt høy , burde prøve å prute litt .
Men har den varmepumpe ?
Virker som om biler MED og biler UTEN har en ganske different approach i bruktmarkedet....

downlow

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 09. november 2017, klokken 17:36
Sitat fra: downlow på torsdag 09. november 2017, klokken 17:18
Han sier bilen er en  Tekna modell 30 kwh

Jeg ser "80 kwh" - antatt referanse til 80kW, eller 109hk. :)

Virker som en europeisk Tekna for meg.  Fordelen ved en "norsk" bil ville vært fortsatt ett års garanti, og pris bør gjenspeile dette.

Han har faktisk vært såpass "frekk" at han har vært inne og endret annonsen etter jeg svarte her i forumet. Regner med han har lest denne tråden, og prøvd å skjønne seg på sin egen bil :)
2017 Leaf Tekna 30 kWh

Vollis47

Jeg visste heller ikke at Leaf hadde adaptiv cruisecontrol i tidligere modeller.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

arthur

Forhåndsbetal, lukk øynene og håp på det beste!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Mazzbot

Sitat fra: Initium på torsdag 09. november 2017, klokken 17:49
Sitat fra: Mazzbot på torsdag 09. november 2017, klokken 17:43
Dette er en italiensk 24 kwh tekna . Syntes prisen var litt høy , burde prøve å prute litt .
Men har den varmepumpe ?
Virker som om biler MED og biler UTEN har en ganske different approach i bruktmarkedet....

Ja, den har alt utenom lyktespylere . Har en 2015 tekna fra italia selv
Tesla model 3 reservert 31/3 .

kaiat

Info fra Partsouq om den aktuelle bilen:

brand:   NISSAN
catalog:   NISSAN00
name:   LEAF
date:   04.2013
framecolor:   QAB - WHITE 3P
market:   Europe (LHD)
transmission:   REDUCTION GEAR
engine:   EM57
grade:   HIGH GRADE
options:   AREA:EUROPE С GROUP; WHEEL DRIVE:2WD; 6KW ON-BOARD CHARGER; EVSE EUROPE(E/F HYBRID); COLD CLIMATE; IBERIA (SPAIN,PORTUGAL); RR ROOF SPOILER W/SOLAR BATTERY; W/HTD LETH(SEAT+STRG WHL)+LETH DOOR TRIM
bodyStyle:   5 DOOR HATCHBACK
model:   FSDALG9ZE0BGAFACFE
trimcolor:   G - BLACK

GixxerDawg

Takk så mye for de som tok seg tid til å svare, da har jeg fått god info som hjelper meg til å ta en bedre vurdering!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA