Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ekstralys på Model X..

Startet av SH aka F_P, torsdag 09. november 2017, klokken 10:18

« forrige - neste »

Vhagar

Bildene er vekke nå i skrivende stund, men fikk sett at det lyste greit opp fremover men ikke så mye til sides? Mulig de sitter så lavt at det ikke er så enkelt å få de til å lyse opp litt bredere?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

palel

Får grei bredde på lyset også, men er nok riktig at det meste av lyset går i lengderetningen. Den største forskjellen er nok at lyset er jevnt over et mye større område, unngår skyggepartiene som oppstår med orginalbelysningen rett foran bilen og enkelte andre steder i lysbildet også.

SH aka F_P

Lite innspill til dette med spredning. Nå så ikke jeg bildene, men jeg har Strands på min egen, og syns den fungerer bra. Samtidig så har jeg prøvd 2 andre kombinasjoner på bilen min, og kan gi en liten feedback på de to siden det ble snakk om spredning til sidene :)

Kombinasjon 1 - Rigid SR10 Spot + SR2-10(SR10) drive, denne - https://www.bilkomponenter.no/products/2x-10-rigid-led-bar-og-tesla-adapter
Disse er kraftigere, og det gir seg i praktisk bruk utslag i bedre bredde på lyset, og litt bedre kastlengde. Om det er verdt den forholdsvis heftige prisforskjellen skal jeg ikke uttale meg om, men har du råd, så er denne pakken enda bedre enn Strands.

Kombinasjon 2 - Rigid SR2-20(SR20) Drive
Denne har vi ingen pakke på i skrivende stund siden det strengt tatt ikke er lov med kun en ledbar. Uansett gir denne meget bra spredning. Lyset er veldig kreftig, men den gode spredningen tar dessverre litt futten av kastlengden. Faktisk såpass at min personlige mening er at den lyser litt i korteste laget. Fremdeles mye bedre kastlengde enn de original telysene, men i forhold til alternativene.

Nå tenker jeg i tillegg å teste med 2x Lazer sine ST-8 Evo som er i priskategorien til Rigid. Disse har jeg også veldig troen på for de som virkelig vil ha det beste lyset man kan få.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Voll1

Monterte nettopp  Strands Duo på model X. Synes bredden på Strands var litt dårlig  :( mens kastelengden var unødvendig lang  :)  Ved montering på en annen X oppdaget vi at sammenkoblingen av de to LEDbarene var gjort slik at de begge pekte litt innover. Straks vi løsnet sammenkoblingen og fikk "rettet ut" LEDbarene, ble lysbildet mye bedre. Anbefaler derfor alle å sjekke at LEDbaren er rett før montering. Hvis jeg hadde vært modig nok, så ville jeg heller ha bøyd festene slik at LEDbarene pekte litt utover for å øke lysbredden.

Uansett er den pakken Bilkomponenter selger med Strands Duo absolutt verdt pengene.  :+1: Nesten like bra som en SR2-20 combo uten E-merking (denne lyser litt bredere).
Eneste ulempen med pakken er festene som er 3Dprintet. Disse tåler lite og vi måtte lime 2 stk som sprakk under fastskruing. Men det er flott at bilkomponenter får laget både fester og styringsboks.  :+1:
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

SH aka F_P

Apropos festene, og sprekk, og jeg skylder ikke på noen her. Innspillet er tvert i mot bra. Vi skal teste litt med moment for å se hvor mye de tåler før de sprekker når man skrur til, og legge det i manualen som snart kommer :)
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

SH aka F_P

Skal ikke lage dette til en evig reklametråd, men satt sammen en pakke til med LAZER ST6 EVO. Dyrt, men veldig bra - https://www.bilkomponenter.no/products/lazer-fjernlyspakke-tesla-model-x
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

jkirkebo

Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 11. september 2018, klokken 17:10
Apropos festene, og sprekk, og jeg skylder ikke på noen her. Innspillet er tvert i mot bra. Vi skal teste litt med moment for å se hvor mye de tåler før de sprekker når man skrur til, og legge det i manualen som snart kommer :)

Jeg er interessert i denne, men orker ikke å skru ;) Hvor mye blir det ferdig montert?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oreo

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 11. september 2018, klokken 19:01
Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 11. september 2018, klokken 17:10
Apropos festene, og sprekk, og jeg skylder ikke på noen her. Innspillet er tvert i mot bra. Vi skal teste litt med moment for å se hvor mye de tåler før de sprekker når man skrur til, og legge det i manualen som snart kommer :)

Jeg er interessert i denne, men orker ikke å skru ;) Hvor mye blir det ferdig montert?
Jeg bestilte time hos Bilradiospesialisten i Trondheim for montering. De skulle ha ca 2900,- inkl. moms for monteringen. Jeg skal se om jeg får ånden over meg å få montert dette selv. Skulle gjerne hatt noen guidelines, tips og bilder. f.eks hvor man må bore.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

np

NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA