Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ekstralys på Model X..

Startet av SH aka F_P, torsdag 09. november 2017, klokken 10:18

« forrige - neste »

Øggen

Uten å være 100% sikker, trur ej du kan søke opp styringsboksen på "homelink menyen" og kanskje styre den der??
Just a wild guess.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

V65

Hei,

Jeg har fått instruksjoner på pm.
Vil ikke legge dette ut da de kanskje ikke vil ha dette ut puplic enda.
Jeg forsøkte å legge inn en fårespørsel på "kontakt oss" siden men kom ikke gjennom "reCaptcha" delen. Den bare feilet.

Testet lysene i går kveld og det var som natt og dag.
Lysene slås på etter at lysene er ferdig med å dimme opp fra nærlys til fjernlys.
Angrer ikke på denne investeringen.  :D
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

andreas.henrik

Noen med erfaring med lyspakken Bilkomponenter selger med Strands Nuuk Duo? Var en fin pris, lurer på om lysbildet er bra og tilstrekkelig for kjøring i det høye nord? Finner lite info på nettet om den baren.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lassen

Sitat fra: V65 på søndag 02. september 2018, klokken 08:13
Hei,

Jeg har fått instruksjoner på pm.
Vil ikke legge dette ut da de kanskje ikke vil ha dette ut puplic enda.
Jeg forsøkte å legge inn en fårespørsel på "kontakt oss" siden men kom ikke gjennom "reCaptcha" delen. Den bare feilet.

Testet lysene i går kveld og det var som natt og dag.
Lysene slås på etter at lysene er ferdig med å dimme opp fra nærlys til fjernlys.
Angrer ikke på denne investeringen.  :D

Ta gjerne noen bilder av montering og hvordan lysbildet ble :)
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

palel

Bestilte pakken med Nuuk i dag, ser gjerne noen bilder av montasjeprosessen frem til pakken kommer  :)

pingjijo

hei

Har en S 2018 modell som jeg ønsker å montere en SR20 LED-bar på, er det noen her som har en (Tesla) godkjent løsning på for å hente ut fjernlys signal til releet på?

o.b.lix

Sitat fra: andreas.henrik på søndag 02. september 2018, klokken 16:35
Noen med erfaring med lyspakken Bilkomponenter selger med Strands Nuuk Duo?

Fikk min pakke i går, satser på montering denne uke.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

SH aka F_P

NB! Manualen er et førsteutkast, men funksjonene er beskrevet korrekt

Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

SH aka F_P

Sitat fra: pingjijo på tirsdag 04. september 2018, klokken 07:54
hei

Har en S 2018 modell som jeg ønsker å montere en SR20 LED-bar på, er det noen her som har en (Tesla) godkjent løsning på for å hente ut fjernlys signal til releet på?

Samme løsning som til X, bare med TMS kontakter - https://www.bilkomponenter.no/products/adapter-for-styrestrom-til-ekstralysledbar-tms
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

palel

Fikk Nuuk pakka i dag og ferdig montert nå. Fikk en guide fra Bilkomponenter på montering av styrerelé, resten gikk uten instruksjon. Ingen boring i bilen utenom festene til selve ledbaren. Svært god plass i fronten til å gjemme ledninger og bokser. Ut å ta bilder av lysene når mørket kommer.

ctr46

Sitat fra: palel på onsdag 05. september 2018, klokken 19:36
Fikk Nuuk pakka i dag og ferdig montert nå. Fikk en guide fra Bilkomponenter på montering av styrerelé, resten gikk uten instruksjon. Ingen boring i bilen utenom festene til selve ledbaren. Svært god plass i fronten til å gjemme ledninger og bokser. Ut å ta bilder av lysene når mørket kommer.

Spent på resultatet!
.

SH aka F_P

Fungerte visst dårlig med filen jeg lastet opp. Manualen ligger nå i netttbutikken - https://www.bilkomponenter.no/products/adapter-for-styrestrom-til-ekstralysledbar-tesla

Full manual for hele installasjonen kommer over helgen.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

palel

#27
Her kommer testbilder, tydelig jevnere lysfordeling nå syns jeg, samt at det lyser noe lengre.

På bildet ser man en stolpe på venstre side av veien, denne er ca 60 meter unna bilen, før ekstralys er dette ca grensen for greit lys, mens det etter ekstralysene også lyser opp i bakken ca 200 meter unna bilen.

Uten ekstralys:


Med ekstralys

andreas.henrik

Takker for bilder. Har du fått testet litt på kjøretur? Bør jo gi vesentlig bedre opplevelse enn med standard lys...


Sent from my iPhone using Tapatalk

palel

Blitt 50-60 mil i grålysning og mørke og det er stor forbedring. Merker det best i skumringen før det er skikkelig mørkt, når jeg før ikke syntes det var nødvendig med fjernlysa fordi det ikke gav mer lys er det nå ingen tvil om at det gir bedre lys. Merker det også godt når det var svart asfalt og tett regnvær i helga, blir en helt annen opplevelse å kjøre. Anbefales iallefall til den prisen pakka selges for om man kjører mye på veier uten belysning.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA