Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatering Car-Net

Startet av chribrek, onsdag 08. november 2017, klokken 22:08

« forrige - neste »

chribrek

Ser de skal oppdatere Car-Net, og stenger derfor i to dager.
Blir spennende å se hva de velger å endre/oppdatere :-)

Mobileum

Sitat fra: chribrek på onsdag 08. november 2017, klokken 22:08
Ser de skal oppdatere Car-Net, og stenger derfor i to dager.
Blir spennende å se hva de velger å endre/oppdatere :-)

Tror det henger igjen litt rusk hos deg. Det er nesten en uke siden dette ble gjort, og har virket siden. Ikke noe synlig nytt.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mobileum

#2
Her er det som er nytt i IOS appen:

Ny interface
Face ID

... og morsom feilmelding



Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Ove

Batteriindikatoren er i hvert fall bedre, men det var da veldig så mye personlig informasjon de ville ha ved pålogging da.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

storeulv

FYI!

Car Net er nede hele denne helgen. Det fikk jeg vite da jeg kontaktet VW kundeservice på chat.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

geear


Aloppes

Min har vært delvis nede hele dag. Ser batteristatus og lokasjon, men får ikke satt på varme ++

Tafsern

Min har vært nede i 5 dager. Får absolutt ingen kontakt med bilen verken i app eller på nett.

geear

Prøvd å dra ned minst 3 cm og HOLDE til ringen har svevet en hel runde før du slipper når du har oppe statusbildet på bilen? Har opplevd at dette vekker bilen..

Dessverre fortsatt samme oppdateringsbuggen i ny versjon såvidt jeg kan se, at den ser ut som den oppdaterer etter bare å sveipe raskt ned, selv om den faktisk ikke gjør det.

Amatøren

Har opplevd at App påstår at den er innlogget og alt ser OK ut. Startet varming, men ingen tilbakemelding på varme på. Kun feilmelding.

Logget ut og så inn igjen. Da sa den at varming var satt på.

Ved problem så logg ut og inn igjen for å se om det løser seg da.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Tafsern

Drar alltid ned å holder i 3 sekunder når jeg skal motta informasjon fra bilen. Appen er både slettet og installert på nytt, samt logget av og på flere ganger. Jeg har aldri hatt dette problemet før de siste 5 dagene, og jeg vet det startet med problemer etter en nedetid da de oppdaterte systemene sine.

Sånn umiddelbart misstenker jeg at de ikke har fått alt opp å gå igjen. Jeg bryr meg egentlig ikke om at det går litt tregt å starte rutevarmeren eller kupevarme, så lenge det fungerer, noe det i skrivende stund ikke gjør.

Får se hva supportavdelingen sier :)

Mobileum

#11
Når hadde du bilen på siste software-oppdatering på verksted? Det kom en endring/oppdatering av Car-net delen i august/september.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

eivhelle

Oppdaterte appen i går kveld. Nå krasjer det hver gang jeg forsøker å starte.

Fordømt at de ikke klarer å gjøre en bedre test før de legger ut nye versjoner.  Har en litt eldre telefon og kjører versjon 4.4.2 av android. Men det burde uansett være mulig å sørge for at appen er kompatibel også for de som ikke vil kjøpe ny telefon hvert år.  >:( >:( >:( >:(
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Mobileum

#13
Du må få deg en time på verksted for å oppdater Car-net i bilen. Da kan de lese ut om det ligger en oppdatering på din bil.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

geear

Høres ut som du trenger å ta ut sikring 17 bak luka ved rattstammen i ti minutter. Da kobler bilen opp på ny. Kundeservice hos Møller kan bruke uker på å svare på og sende henvendelser til Tyskland når en "reboot" er alt som skal til...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA