Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor fort har du kjørt med din trilling?

Startet av Beamer Screamer, tirsdag 07. november 2017, klokken 23:46

« forrige - neste »

Beamer Screamer

139 km/t på speedometeret her. Tydeligvis sperret fordi "effekt-o-meteret" gikk ned fra full effekt og la seg på ca 2/3 merket.

Bilen var stabil og fin i den hastigheten (på sin egen vinglete måte). CVC6 vinterdekk.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

elektrolux

Imponerende drivverk i trillingene. Har "trilling inside" Berlingoen med nesten dobbel vekt uten at drivverket virker stresset av den grunn.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lazybee

143 km/t viste speedometeret på min, da sank den som du beskriver ned på  2/3 merket på "effekt-o-meteret". 
Peugeot iOn 2013 (Elvira)

erik e

Bare 132 på min.  Men da gikk rekkevidde ned fort ja.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

svingen

Mener 131km men som kompisen min sa når han fikk den "men så langt kommer du ikke" var litt nedoverbakke
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Beamer Screamer

De skal visstnok være sperret på 135 km/t noe som stemmer bra med 139 km/t på speedometeret.

Det er den første bilen med elektronisk begrenset toppfart jeg kjører som faktisk begrenser toppfarten. Har kjørt diverse tyskere som etter sigende skulle være begrenset til 250 km/t der jeg ikke har funnet spor av noen sperre i noen som helst hastighet.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

CitB59EL

Vår C-Zero slår av effekt på ca 140 km/t siden den som flere skriver er sperret på 135 km/t. På min Berlingo stopper den på 110 km/t (115 km/t speedometer) selv i nedoverbakke-den regenerer så ikke fa.... om en skal kunne kjøre over 110 km/t  :police: Er samme på C-zero å må kobles i N for å kunne kjøre fortere.

elekTrond

Det jeg liker best er at mjauen går tilnærmet like fort oppover som nedover. :+1:

Tré-feltene på Bergshøgda og Rudshøgda i Ringsaker er fine sånn. Nå er det flatt "gjønn" (les: jern) opp Rv4 fra Gjøvik til Raufoss som gjelder. Der er det tidvis så bratt at nåla ligger rakt som et slakt ut til høgre, og speedoen teller ned fra 130 - før den makser igjen og nåla fluktuérer litt opp og ned før jeg svinger av på toppen for å besøke Raufoss-Elvis.  8)

Her forleden dag var det ekstra godt å kjenne livsgleden banke og slå - eller var det hjertet i halsen? - da jeg skiftet fil i hundreogsnørrogførti på snø/slapseføre for å gni strøsaltet inn i de såre fossilistene som dasset oppover høyrefila.  :police:
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA