Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris og levering El Focus

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 07. november 2017, klokken 13:12

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Fikk et "knalltilbud" på elektrisk Focus i dag.

285.000 for bil på veien med vinterdekk. Leveringstid er 6-7 måneder per november 2017.

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Trond.m

#1
Utvilsomt er «røverkjøp». Hvem vil velge nye Leaf 40 kW når man kan vente på Focus ? Blir nok kø hos RøhneSelmer med slike priser  8)

stromifokus

Helt klart. Hvem trenger utstyr som varmepumpe når man kjører elbil Ford.

Goggen123

Opplevd kvalitet innvendig i en Focus overgår vel de fleste andre elbiler...varmpeumpe eller ei.

stromifokus

#4
Sitat fra: Goggen123 på onsdag 08. november 2017, klokken 12:07
Opplevd kvalitet innvendig i en Focus overgår vel de fleste andre elbiler...varmpeumpe eller ei.
bjørn nyland har testet endel videoer på youtube. Hans nye ford focus video var vel ikke spesielt positiv men men..

Personlig synes jeg det er trist at de har plassert ladeluken slik at man nesten ikke kan hurtiglade.

https://www.youtube.com/watch?v=KBGSBGBg-DE

Agmuns

Sitat fra: Goggen123 på onsdag 08. november 2017, klokken 12:07
Opplevd kvalitet innvendig i en Focus overgår vel de fleste andre elbiler...varmpeumpe eller ei.
Er nettopp det som gjør Ford til et så trist kapittel. Ford lager biler med utrolig bra kjøreegenskaper og opplevd kvalitet. Kjøreegenskaper går over alt annet med prisliste for folk flest og opplevd kvalitet er langt over det hovedkonkurrenten VAG leverer, men når de ikke har noen elbiler med konkurransedyktig teknologi detter de fort på utsiden av det gode selskap.

Før kjøpte jeg Ford fordi jeg ikke hadde råd til BMW og jeg har veldig lyst til å kjøpe en til Ford fra Røhne & Selmer, men jeg innser at det nok blir en god del år til det skjer igjen (forutsatt at de ikke brått overrasker verden med en elbil som faktisk kan konkurrere på teknologi). Større sannsynlighet for at jeg går inn til Bilia og BMW mtp hva BMW har hintet til av fremtidige modeller.

Vind

Sitat fra: stromifokus på onsdag 08. november 2017, klokken 12:46
Sitat fra: Goggen123 på onsdag 08. november 2017, klokken 12:07
Opplevd kvalitet innvendig i en Focus overgår vel de fleste andre elbiler...varmpeumpe eller ei.

Personlig synes jeg det er trist at de har plassert ladeluken slik at man nesten ikke kan hurtiglade.

Nå er det vel ikke hurtiglading på Focus, så det er jo ikke ett problem.  Men Jaguar, Porsche og Audi kommer med ladeluken samme stedet, og de har hurtigladning
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA