Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bakovervent barnesete

Startet av elbe, mandag 16. oktober 2017, klokken 11:21

« forrige - neste »

elbe

Hei!
Jeg har prøvd å søke i trådene, men har ikke funnet noe om dette. Prøvekjører bil nå og synes den er nydelig å kjøre. Men er det noen som vet om bakseteplassen er lik i electric kontra focus stasjonsvogn? Jeg har tvillinger som sitter i bakovervent Cybex Sirona M2 I-size og nok kommer til å sitte der minst et år til. Får jeg disse inn og kan kjøre komfortabelt (er 167cm) så bestiller jeg i dag! Bomringen til Oslo er jo økonomisk ruin! Men for meg som kjører Mondeo, blir det litt av en overgang mtp bagesjeplass :-\

Agmuns

Jeg hadde Focus MK3 hatchback og Cybex Sirona (ikke M2, men den som kan snus rundt). M2 og den som kan snus er vel like store? For meg på 185 fungerte den helt fint til å ha bakovervendt barnestol. Med din høyde vil du ha mer enn nok plass i forsetene.

I Focus med det norske usexy navnet kombikupé er det fint plass til en stor dypvogn uten å måtte ta av hjul etc samt en ekstra reisekoffert type stor.

Forskjellen på stasjonsvogn og kombikupé er bagasjeromsplassen. Fra C-stolpen og fremover er de like store.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA