Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstra skatt? Nei takk! Kreativitet ønskes

Startet av Elbil-Larsen, mandag 06. november 2017, klokken 11:07

« forrige - neste »

Elbil-Larsen

Nå koker det hos mange 1000 bestillere av Tesla-er..  :o
Hvis statsbudsjettet går igjennom som de har skrevet, så ryker vi på en ekstra regning på flere 10.000 kroner..
Sendte en mail til Delivery idag og tilbød meg å hjelpe til hvis de trenger assistanse for å registrere flest mulig biler før nyttår. Kanskje en dugnads-ide??!
Vi kan ikke ha noe av at det er flaskehalser rundt omkring hvis vi kan ryke på en ekstra-regning. Den var ikke med i planen for å si det slik!
Kan man montere seil på disse båtene som transporterer bilene? Dirigere de først til Drammen?
Tror aldri jeg har hatt sånn angst før..

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

ChrML

Sitat fra: Tai på mandag 06. november 2017, klokken 22:02
Be om lov til å betale bilen på forskudd  :laugh:

Tai
Tror ikke bilen kan registreres før den er i Norge. Så vidt meg bekjent betales engangsavgift ved registrering.

THE

Er nok stygt redd for at bilen må tollklareres i Norge før det er mulig å registrere den ja.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Tai

Nå var dette kun kreativ tankegang uten rot i virkeligheten ;)


Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

mthoring

Sitat fra: Tai på onsdag 08. november 2017, klokken 23:50
Nå var dette kun kreativ tankegang uten rot i virkeligheten ;)


Tai

Hvis forslag uten rot i virkeligheten er ok, så foreslår jeg å fylle kupéen med hydrogen, da blir den sikkert noen titalls kilo lettere.  :P
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA