Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Svart skjerm - og "Car Off"

Startet av TesLasse, mandag 06. november 2017, klokken 10:12

« forrige - neste »

TesLasse

Hei,

tenkte bare å dele litt info, hvis noen skulle komme opp i samme situasjon som jeg gjorde - i går.
Bilen - min 1 måned gamle X100D kunne kjøres, men med svart skjerm og ingen varme, eller andre indikasjoner på at man faktisk satt i en høyteknologisk farkost.
Nok batteritid igjen - ca 180 km.
Ringte 80011093 - teknisk info på Tesla, og fikk svar og hjelp med én gang:
Hold inne brems + begge rulleknappene på rattet i ca 30 - 40 sek, til Tesla-logoen kommer opp på storskjermen.
Da virket alt, som om ingenting hadde hendt.
Nesten. Noen timer senere var det fortsatt en liten bug.
En av rulleknappfunksjonene stod hele tiden på,  på den lille "speedometer-skjermen".
Jeg ringte igjen - fikk igjen kjapt svar av hyggelig personell, og denne gangen var løsningen:
brems + begge knappene over rulleknappene!!
Same procedure, og vips - Bug borte!
( Mulig noen av dere har vært borti dette før, men gjorde et søk på siden her, men kom ikke over noe som samsvarte med mine problemer. )
Men altså - veldig positivt overrasket over den meget raske og hyggelige svar-og- responstiden fra Tesla på "nød-telefon".


t0ffluss

Disse knappe-komboene ble flittig brukt under bug-ageddon i 2014 i min tidligere P85  ;D
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

RaBalder

De to knappe-kombinasjonene du nevner er for å resette storskjermen med tilhørende systemer, og skjermen foran rattet med sine systemer.

Programvaren har fremdeles feil og trenger en restart av og til.
Skjer det "rare" ting så bør man forsøke en restart selv for om mulig å få ting i orden igjen.

Dette er blitt mye bedre med årene slik en restart ikke trenges så ofte.

ingehn

Selv om det har gått en stund siden forrige innlegg her, vil jeg bare fortelle at jeg nå etter 23 dagers reisefravær kom hjem til "dødt" display og mange manglende funksjoner og på minidisplayet bak rattet stod det at bilen var slått av. Jeg fulgte oppskriften foran i denne ledetråen ved å holde inne bremsepedalen samtidig med begge rulleknappene på rattet i 1/2 minutt og da våknet bilen. Takk for hjelpen.  :) :) Jeg kan ikke huske å ha lest noen oppskrift på dette i brukermanualen til bilen. :-1:
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

Nidelv 24 electro

Dette skjedde med min splitter nye model x i dag også. Har hatt bilen en uke og fått svart skjerm under kjøring et par ganger uten å tenke stort på det. I dag har jeg ved start 3 ganger fått beskjed om "systems powering up", før den etter et par minutter var klar til start. De to siste gangene fikk jeg bare hovedfunksjoner i gang. Blinklys, kjørelys og andre relativt essensielle ting var borte. Leste om reboot her på denne tråden, og nå ser det ut til å virke igjen. Likevel er ikke dette helt greit når det skjer under kjøring.

Joachim@sancon.no

Jeg har hatt samme feil 3 ganger på min Model s som jeg hentet i juni 18. Hadde dette aldri på min gamle 2015 model S.

Er dette bare bugs eller er det noe hardware feil?

1000kwh

Sitat fra: Joachim@sancon.no på mandag 05. november 2018, klokken 07:21
Jeg har hatt samme feil 3 ganger på min Model s som jeg hentet i juni 18. Hadde dette aldri på min gamle 2015 model S.

Er dette bare bugs eller er det noe hardware feil?
Det var veldig mye rart med vår Model S vi fikk i november 2017. Svart skjerm, en del reboots osv.. Også under kjøring en gang.

Vet ikke om det gjelder noen andre, men etter 3-6 mnd så oppfører bilen seg veldig bra nå. Veldig sjeldent behov for noe reboot.. Ikke skjedd noe annet en jevnlige oppdateringer. 


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA