Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Alarm ved bremsing

Startet av pondus1976, mandag 06. november 2017, klokken 09:20

« forrige - neste »

pondus1976

Jeg har akkurat mottatt min brukte e-nv200, og jeg får en "alarm" hver gang jeg slipper bremsepedalen.. Er det noen som vet hva det betyr? Det står ingenting i displayet om hvorfor den piper.

EK

Jeg har ikke opplevd dette, men bilen bremser jo når en slipper gasspedalen. Og den bremser mere når girspaken står i B. Er det dette du mener?

Hvis en alarm går kan det jo være greit å ta bilen til Nissan. Mange Evalia bruktbiler er fortsatt under garanti.

Lykke til!

Leaf1Min

hei, hadde samme problemet tidligere i høst. Pipe-alarm når jeg slapp bremse pedalen. Samtidig så virket ikke låse-knappen på bakdøra. Problemet løste seg selv, men jeg tror det er relatert til fuktighet ett sted i bakluka. Hadde bilen inne hos Nissan, men de fant ikke ut av noe siden problemet hadde "løst seg selv"...
Nissan e-nv200 Evalia 2016
Elektrisk siden 13.08.2014

Kjetil Bekkeli

Hei hei.
Opplever det samme problemet - alarm/piping når jeg slipper bremsepedalen samt at låseknappen på bakdør ikke virker. Inntreffer kun på dager hvor bilen har stått ute i regnvær.

Noen som har funnet en løsning på dette?

Mvh Kjetil

Leaf1Min

Ja, det er fuktighet i låse knappen eller bremselys på bakdøra som utløser dette rare problemet.
Nissan e-nv200 Evalia 2016
Elektrisk siden 13.08.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA