Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeproblem...endnu engang :-(

Startet av Søren Nielsen, søndag 05. november 2017, klokken 18:50

« forrige - neste »

Søren Nielsen


Har en Think City fra 2009 som ikke vil lade.

Når laderen sættes til, lyser tilslutning på instrument bord og lade lampe begynder at blinke, som den skal for at varme batteri op.

Men så sker der ikke mere. Den har stået i 3 døgn og den kommer ikke videre. Jeg kan se på laderen at den bruger 150-160W.

12 V batteri er fuldt opladet.

Det eneste jeg har lagt mærke til er at når lader tilsluttes, så lyser temperaturlampen kort. Ellers ingen fejl.

Skal jeg have fat i diagnoseværktøj eller kan jeg lige så godt begynde at pille batteri ud af den for at kontrollere MLEC kort ? Lader til at de skaber en del problemer.

Andre forslag til hvad der kan være galt ??

Batteristand er lige under 20 % og når nøgle drejes til start, sker der intet udover at powerlimit blinker.

Vandvarmer har været i stykker men er blevet skiftet til en ny.

Alle bud er velkomne :-)

Vidar_S

Hei

Ikke at det hjelper deg noe videre, men dette høres ut som mer eller mindre det samme problemet som jeg har på min Think City 2010 (zebra-batteri). Mer informasjon her: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=36369.0 

Jeg venter i spenning på et diagnoseverktøy og dersom det går i orden og det gir meg noe svar kan jeg muligens gi deg et tips til hva som kan være galt med din bil også :)

-vidar

Søren Nielsen


Orla Pedersen

Navnet og teksten virker dansk? Ifald, hvor i Danmark?
Skulle det være i nærheden af nordjylland kunne jeg evt. hjælpe med vurdering af tilstand med Olimex/Nicometer udvidet med diagnosefunktionalitet. Den kan ikke læse fejlkoder i selve zebra-batteriet, men den kan afsløre om det er batteriet eller PCU som forhindrer ladning, og om det er defekte celler eller isolationsfejl, der eventuelt forhindrer kørsel og ladning.
Mvh
Orla Pedersen

Søren Nielsen

Hej Orla,

Ja, sproget er dansk, men dog ikke helt Nordjylland. Bor i Kolding.

Er det noget udstyr jeg evt kunne låne/leje eller ?

Du kan skrive til mig direkte på sorenbnielsen@gmail.com

Søren Nielsen

nogen der har set dette før. Tilsyneladende fejl på batteri temperatur.

Orla Pedersen

Sitat fra: Søren Nielsen på tirsdag 12. desember 2017, klokken 22:02
nogen der har set dette før. Tilsyneladende fejl på batteri temperatur.

Tjae, det ligner meget at begge temperatursensorer har tabt forbindelsen til BMI'en. Det kan være pga. tæring i batteriet, defekte celler kan lække noget stads, der indeholder en anelse saltsyre.

Jeg kan se at du udlæser med min software, det kunne være rart om du efterchecker med den originale "nicometer" software. Blot for at sikre at der ikke er gået noget galt da jeg udviklede på min version, dele af min version er udviklet efter at min Think sagde kaboom.

"Switch off" er en permanent fejl som ikke kan resettes uden fare for alvorlige følgeskader. Både P.Rensel og jeg har set støvskyen  :-\
Mvh
Orla Pedersen

Søren Nielsen


Vidar_S

Det tok litt tid, men diagnoseverktøyet jeg hadde bestilt kom endelig for en ukes tid siden og etter å ha levert det videre til verkstedet kom de frem til samme konklusjon som du skriver over her:  Batteriet mitt var dødt. For min del så de ikke andre muligheter for gjenoppliving uten å bruke mer penger enn jeg er villig til siden det ikke var noen garanti for suksess.

Ikke så mye hjelp å få fra min side med andre ord  :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA