Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdateringsmail Model 3

Startet av geear, søndag 05. november 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

indianrunner70

Ikke fjernet hos meg.. står enda "sent 2018".

sylwester

Jeg mener det var noe valg mellom et eller annen feature som AWD eller long range for en stund siden, men jeg oppdaterte ikke. Finner det heller ikke lengre. Har jeg drømt dette?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Vesel

Sitat fra: sylwester på onsdag 08. november 2017, klokken 20:16
Jeg mener det var noe valg mellom et eller annen feature som AWD eller long range for en stund siden, men jeg oppdaterte ikke. Finner det heller ikke lengre. Har jeg drømt dette?
Ja, det stemmer. Dette var til stede på My Tesla (men godt skjult i menyene IIRC) de første dagene etter at bilen ble lansert i sommer, men forsvant raskt. Man kunne velge om man ville ha bilen med det det lille eller det store batteriet, men valget var på ingen måte bindende. Vil tro Tesla bare ønsket å sondere terrenget på etterspørselen etter de ulike batteripakkene.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Måkemannen

Bare meg som er treg, eller har det vært en blå "LAGRE" knapp på mytesla kontoen før? Rett under der det står "Estimert levering .. Sent i 2018"

Hva er den til?

navyelsen

bare å teste ut:

Preferansen din er lagret
Du kan endre preferansen din når som helst på Tesla-kontoen din
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Vesel

Sitat fra: Måkemannen på onsdag 03. januar 2018, klokken 12:39
Bare meg som er treg, eller har det vært en blå "LAGRE" knapp på mytesla kontoen før? Rett under der det står "Estimert levering .. Sent i 2018"

Hva er den til?

Er trolig bare noe rester (uten noen funksjon lenger) fra i sommer, da man kunne lagre en preferanse for hvilken utgave av M3 man ønsket seg. Er ikke helt sikker på hensikten, men kan ha vært for å gi Tesla en indikasjon på hvor stor etterspørsel det var etter de ulike batteripakkene m.m.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

sylwester

#21
Fikk ny mail idag.
Sitat fra: tesla.com via epost
Hei Sylwester,
Vi vil igjen takke for din støtte, ved å ha reservert Model 3.

Vi arbeider hardt for å imøtekomme etterspørselen, og ønsker å informere deg om at ditt estimerte leveringstidspunktet blir litt senere. Du kan logge inn på Tesla-kontoen din når som helst for å se din beregnede leveringstid.

Tusen takk for tålmodigheten. Vi kan gleder oss til du får din Model 3.
Med vennlig hilsen,
Tesla-teamet.

Jeg logget inn å så at de hadde endret "Late 2018" til "Early 2019".. Pessimistisk sett så er vel early senest før 3. kvartal og late er etter muligens? Det er uansett godt nok diffust.

Nå er det forskjell på fiken og hundedritt så har dere som eier en Tesla og derfor er prioritert samme estimatet?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Amoss

Sitat fra: sylwester på fredag 09. februar 2018, klokken 13:23
Jeg logget inn å så at de hadde endret "Late 2018" til "Early 2019".. Pessimistisk sett så er vel early senest før 3. kvartal og late er etter muligens? Det er uansett godt nok diffust.

Nå er det forskjell på fiken og hundedritt så har dere som eier en Tesla og derfor er prioritert samme estimatet?

Som det fremkommer av de andre trådene der dette er diskutert så ser det ut til at det er samme estimat for alle - eiere eller ei.

Sant nok at "Tidlig i 2019" er litt diffust. Ser ut til at dette skyldes - det spekuleres i alle fall på dette i andre forum - at de ser ut til å klare å utsette å krysse 200k US leverte biler grensen til Q3 i år (noe ingen trodde var mulig før) ved bl.a. å levere til Canada - inklusive AWD - i Q2. Dette bla. da de vil miste ett kraftig incentiv fra og med andre halvår i år. Men dette betyr i så fall at US kunder vil ha full skattekreditt på USD7.500 ut dette året, noe som gjør at de neppe leverer stort utenfor USA i Q3 og Q4.

Men over nyttår vil de nok produsere til Norge, og om jeg ikke tar mye feil vil de sette ny leveringsrekord her i mars neste år.
Model S 85D

Dag A.

Sitat fra: sylwester på fredag 09. februar 2018, klokken 13:23
Fikk ny mail idag.
Sitat fra: tesla.com via epost
Hei Sylwester,
Vi vil igjen takke for din støtte, ved å ha reservert Model 3.

Vi arbeider hardt for å imøtekomme etterspørselen, og ønsker å informere deg om at ditt estimerte leveringstidspunktet blir litt senere. Du kan logge inn på Tesla-kontoen din når som helst for å se din beregnede leveringstid.

Tusen takk for tålmodigheten. Vi kan gleder oss til du får din Model 3.
Med vennlig hilsen,
Tesla-teamet.

Jeg logget inn å så at de hadde endret "Late 2018" til "Early 2019".. Pessimistisk sett så er vel early senest før 3. kvartal og late er etter muligens? Det er uansett godt nok diffust.

Nå er det forskjell på fiken og hundedritt så har dere som eier en Tesla og derfor er prioritert samme estimatet?

Har TMS fra før og reserverte M3 1-Apr-2016, har også fått endret til "Early 2019"

Passer meg forsåvidt helt greit  :)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Superelbilen

Jeg kansellerte i går og går for Kia niro electric istedenfor. Førstedagsreservasjon. Rett og slett lei av å høre om alt som er feil med Tesla og stadig utsetting av en god bil.

navyelsen

Sitat fra: SuperSigurd på mandag 12. februar 2018, klokken 09:05
Jeg kansellerte i går og går for Kia niro electric istedenfor. Førstedagsreservasjon. Rett og slett lei av å høre om alt som er feil med Tesla og stadig utsetting av en god bil.

Jeg gjorde akkurat det samme. Sto laaaangt bak i M3 køen, og jeg forventer ikke at de greier å levere før 2020.
Mye av frustrasjonen skyldes lite (les: INGENTING) informasjon fra Tesla angående leveringstid og køstatus.

Med Niro har jeg derimot lavt nummer, og får kanskje bilen levert rundt årsskiftet 18/19.
Sannsynligvis blir Niro også billigere og med bedre rekkevidde enn M3.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

zbk

Jeg har lenge hevdet at jeg som femtedagsreservatør og uten Tesla fra før ikke kommer til å få levert bil før vi bikker 2020. Ingenting som tilsier at jeg tar feil ennå.

Har lenge vært på nippet til å kansellere reservasjonen og om det ikke presenteres mulighet for hengerfeste innen sommeren så ryker reservasjonen. Det samme gjelder om Kona eller Niro kommer med hengerfeste.

Jeg kjenner at tilliten til Tesla slites over tid og det eneste virkelig pre som M3 virkelig har er SC-nettverket og ladehastighet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

AppleKnocker

De største koma optimistene fablet om Model 3 i Norge i 2017. Med forsinkelsene begynner det å bli mange gode alternativer fra Nissan, Kia, Hyundai med flere i 2019.

Model 3 koster mer enn de første generasjonene av Model S. Jeg sliter med å se at det er ett kupp.
Supercharging er likevel et stort fortrinn.



BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 13. februar 2018, klokken 14:24De største koma optimistene fablet om Model 3 i Norge i 2017. Med forsinkelsene begynner det å bli mange gode alternativer fra Nissan, Kia, Hyundai med flere i 2019.

Model 3 koster mer enn de første generasjonene av Model S. Jeg sliter med å se at det er ett kupp.
Supercharging er likevel et stort fortrinn.
Det er ett kupp. Model 3 begynner på rundt 300.000 kroner, mens BMW 3-serie begynner på 375.000 kroner, Audi A4 begynner på rundt 358.000 kroner og Mercedes C-klasse begynner på 383.000 kroner.

Det er kjipt at bilene kommer til Norge senere enn forventet, men sånt skjer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knut Røe

215 miles 35k$ bilen er fortsatt i det blå. Kanskje kommer den aldri? De kan bare si at det ikke var nok etterspørsel til å produsere den.
Jeg kansellerer, er lei av løgner fra Musk, hatter og flammekastere. Byggekvaliteten er også tydeligvis elendig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA