Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdateringsmail Model 3

Startet av geear, søndag 05. november 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

geear

Sikkert flere enn meg som har fått mail, men bet meg merke i at hengerfeste fortsatt ikke nevnes under kommende utstyr. :-\



Sitat fra: TeslaHer finner du mer informasjon om hva du kan forvente videre med din Model 3 reservasjon:

Hvordan sjekker jeg mitt estimerte leveringstidsvindu?
Alle Model 3-reservasjonsholdere kan sjekke deres siste leveringsestimat på deres Tesla-konto.

Når blir jeg invitert til å konfigurere min Model 3, og når leveres den til meg?
Model 3-reservasjonsholdere mottar invitasjoner for å bestille og designe sin Model 3 basert på tidspunktet de la inn sin reservasjon. Nåværende Tesla-eiere har prioritet, som en takk for deres støtte.

Leveringer starter i Nord-Amerika først, og internasjonale leveringer starter med venstre-rattede markeder i sent 2018. Høyre-rattede markeder starter i 2019.

Når du mottar invitasjonen til å plassere din Model 3-ordre, så kan du forvente å ta levering av bilen etter rundt 3 måneder avhengig av hvor du holder til. Dersom du ønsker å vente på en versjon av Model 3 som ikke ennå er i produksjon, kan du holde kø-plassen din og få beskjed når det ønskede tilvalget blir tilgjengelig.

Hvordan vil jeg motta en invitasjon til å konfigurere Model 3-bilen min?
Vi sender deg en invitasjon til å konfigurere din Model 3 til e-postadressen du brukte til å legge inn reservasjonen din. Bekreft at e-postadressen din er oppdatert her. Invitasjoner sendes basert på reservasjonsdatoen og -tidspunktet, om du er en ansatt, om du eier en Tesla og om vi har startet produksjonen i landet ditt.

Hvilke Model 3 konfigurasjoner er tilgjengelige nå?
Våre første Model 3 i produksjon kommer med en batteripakke med lang rekkevidde (310 miles), bakhjulsdrift og premium oppgraderinger i hele bilen. Startprisen er $49,000. Tidlig i 2018 vil vi introdusere standard-batteripakken med 220 miles rekkevidde og standard utstyrsnivå, med en startpris på $35,000.

Alle Model 3 kommer med standard aktive sikkerhetssystemer og er designet for å være den sikreste bilen i sin klasse. I dag kan våre kunder velge mellom tre konfigurasjonsalternativer for Model 3: hjulstørrelse (18'' Aero eller 19'' Sport), eksteriørfarge (Solid Black, Midnight Silver Metallic, Deep Blue Metallic, Silver Metallic, Pearl White Multi-Coat, Red Multi-Coat) og Autopilot-funksjoner (Oppgradert Autopilot og evnen til å kjøre helt av seg selv).

Fremtidige konfigurasjonsalternativer vil inkludere hvitt interiør, premium oppgraderingspakke, og firehjulsdrift. Internasjonale konfigureringsalternativer og tidsestimat vil deles senere etterhvert som produksjonen øker.

Hvilke egenskaper er innbefattet i Model 3 for $ 35.000?
Model 3 er designet for å være den sikreste bilen i sin klasse, med 220 miles rekkevidde, og en akselerasjon fra null til 60 mph på 5,6 sekunder. Standard konfigurasjonsalternativer inkluderer også komponenter for å kjøre helt av seg selv, Supercharger-mulighet, glasstak, en 15'' touchscreen, Wi-Fi og 4G internett tilkoblingsmulighet, gratis trådløse oppdateringer, LED-lys og en 8 år og 100.000 mile garanti på batteriet.

Hvilke betalingsmåter er tilgjengelige for min Model 3?
Vi støtter for tiden kontant betaling og finansiering via lån for Model 3. Du kan søke om finansiering via Tesla-kontoen din når leveringsdagen nærmer seg.

Godtar Tesla innbytter?
Ja. Når din Model-3 ordre er bekreftet, kan du be om innbyttetilbud via din Tesla-konto.

Vil jeg være kvalifisert til å motta insentiver for kjøpet av Model 3?
Du kan være kvalifisert for lokale eller føderale skatteinsentiver når du kjøper Model 3-bilen din. Det anbefales at du snakker med en skatteprofesjonell for veiledning, da noen insentiver kan avhenge av den personlige skattesituasjonen din.

Må jeg bestille Model 3 så snart jeg mottar invitasjonen min?
For den raskeste leveringen av din Model 3 anbefaler vi at du bestiller så snart du mottar invitasjonen. Invitasjonen til å konfigurere din Model 3 vil ha en lenke som lar deg enten konfigurere bilen, eller lagre plassen din i køen og vente til senere med å bestille. Vi vil fortsette med å sende ut invitasjoner til reservasjonsholdere fortløpende, men leveringstidspunktet kan ikke bekreftes før det legges inn en bestilling.

Hvor kan jeg få min Model 3 levert?
Vi vil tildele deg et leveringssted basert på registreringsadressen etter at du har bekreftet bestillingen.

Jeg har flyttet til et annet fylke eller land siden jeg la inn bestillingen av min Model 3. Hvordan kan jeg oppdatere adressen min?
Du kan oppdatere registreringsadressen din i Tesla-konto her.

Dersom du har flyttet til et annet land, vil du ikke miste din plass i køen. Men det kan påvirke leveringsestimatet på bilen til det markedet. Dersom du trenger hjelp til å oppdatere din Tesla-konto, kontakt Customer Support her.

Kan jeg bruke min Tesla prioritet ved flere Model 3 bestillinger?
Ja. Om du har eid en Tesla får du prioritet for en Model 3 reservation, har du eid to eller flere Tesla får du prioritet for opp til to Model 3 reservationer.

Hva er kostnaden for superlading for Model 3?
Model 3 leveres som standard med nødvendig maskinvare for å kunne dra nytte av det globale Tesla Supercharger-nettverket. Det vil påløpe en liten avgift for Supercharging – som bare er en brøkdel av kostnadene for bensin.

Knut Røe

Fortsatt levering internasjonalt sent 2018.
Ingenting om forsinkelsene.
Mest en mail for å holde kundene varme dette her.

Philip Marlowe

Morsomt å se at noe av produksjonen er robotisert. Tenker på monteringen av forsetene. (Ref. ryktene om mye manuelt arbeide)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Vesel

Alle nyhetsartiklene angående om bilproduksjonen deres er "automatisert" eller "ikke automatisert" var noe pussig. Jeg antar at selv ikke hos Tesla så står de og banker ut platene med bare nevene, og at selv ikke hos Toyota så bare forer de en maskin med stål, plast og tekstil, og ut kommer en leveringsklar bil, uten noen menneskelig innblanding på veien. Må da finnes ulike grader av automatisering av en produksjonslinje.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

sylwester

Har det hele tiden stått at de begynner med det batteriet med lengst rekkevidde?
Det gir nesten inntrykk av at kun EPA496km vil være tilgjengelig og man må vente hvis man vil ha den bilen som vii starte på samme pris som dagens elbiler, men med omtrent 50% lengre rekkevidde enn f.eks. nye Leaf.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Elmo

Teksten i den mailen var ikke akkurat Norges-spesifikk syns jeg, men snarere direkte oversatt :-1-:
Se feks på denne:
"Vil jeg være kvalifisert til å motta insentiver for kjøpet av Model 3?
Du kan være kvalifisert for lokale eller føderale skatteinsentiver når du kjøper Model 3-bilen din. Det anbefales at du snakker med en skatteprofesjonell for veiledning, da noen insentiver kan avhenge av den personlige skattesituasjonen din.
"
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

navyelsen

Dette var en mail som ikke fortalte noen ting. Bare samme oppgulp som allerde står på websidene.
I tillegg har de også fjernet estimatet for levering. Tidligere kunne jeg sjekke på kontoen som sa "Sent 2018". Nå er dette fjernet fra sidene. Er det slik for alle?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Amoss

Sitat fra: navyelsen på onsdag 08. november 2017, klokken 14:38
I tillegg har de også fjernet estimatet for levering. Tidligere kunne jeg sjekke på kontoen som sa "Sent 2018". Nå er dette fjernet fra sidene. Er det slik for alle?

Nei, er ikke fjernet fra min side, og sier fortsatt "Sent 2018".
Model S 85D

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

navyelsen

Leveransetidspunktet er fjernet fra min "kontoside".
Men fant likevel en annen link som tok meg dit, og da sto det fortsatt "sent i 2018".
Men jeg tviler på at det er realistisk, blir nok langt uti 2019 tenker jeg...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

trykkertor

Mitt leveringsestimat er også fjernet. Ble vel det for 1 uke siden.
Hvilken lenke tar deg tilbake til estimatet?

Ellers er det nok mer sommer/høst 18 som er realistisk, hvis de i det hele tatt klarer det....

navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

GOS

Estimert leveringstid er heller ikke fjernet fra noen av mine 2 Model 3 reservasjoner på Min Side selv om jeg bare har en Tesla fra før
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA