Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Torque for Kia Soul: Batterikapasitetsmåling

Startet av Karl-Wilhelm, lørdag 04. november 2017, klokken 14:43

« forrige - neste »

Usikker

Sitat fra: petgok på onsdag 06. desember 2017, klokken 09:39De oppdaterte software også på service og da spratt guessometeret opp 15-20 km ifht tidligere. Kia sa vel at man skulle få litt bedre rekkevidde etter denne software oppdateringen.
Hvilke version har du nå ?
Har inntrykk av at det stadig kommer noe nytt men man får aldri greie på det før en eller annen har vært på service
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

petgok

Legger ved bilde av software versjonen her. Tok ikke noe bilde før service, så har dessverre ikke noe å sammenligne med.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

_OE_

#92
Gammel utgave jeg da... Burde vært mulig å oppdatere selv.... Men kartverkversjonen er visst samme

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Usikker

I Torque sine filer brukes det litt forkortelser som kan være greit å holde orden på

VIN: Vehicle Identification Number
BMS: Battery Management System
LDC: Low Voltage dc-to-dc Converter
OBC: On-Board Charger
TPMS: Tire Pressure Monitoring System
VMCU: Vehicle Master Control Unit
EVSE: Electric Vehicle Supply Equipment
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

Fiksa et nytt dasbord i dag, men den eco lampa virkea ikke
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Har du noen ide hvorfor jeg ikke ser bildene?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Usikker

Nei, ser alt fint her hos meg men jeg bruker pc med Firefox, men jeg ser at Opera ikke viser bilder
(Bruker Linux så jeg har ikke IE eller Edge for å sjekke)

Mulig det er en Bøgg i forumet ?
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Ok... Bruker stort sett mobilen Android/Samsung

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


_OE_

#98
Mottatt ny OBDII plug  tpms kan leses  ....ser ut som  noe justering er påkrevet ..bildetekst om jeg kan se det i Tapatalk

Sent from my SM-T805 using Tapatalk

hanche

Nå har jeg fått meg OBD-plugg, jeg også. Den var større enn jeg trodde. ???

Det gjenstår noe før jeg kan begynne å bruke den: Jeg vet ikke en gang hvor den skal plugges i. Et sted i nærheten av rattstammen, er det så? Jeg finner vel ut av det når jeg begynner å lete.

Og hvilken app er det dere andre bruker til å snakke med den (på iPhone)? Jeg trodde den het Torque, men når jeg søker på det i app store, finner jeg masse OBD-relaterte apper, men ingen har det navnet.

Det blir sikkert flere spørsmål, men noen av dem får jeg kanskje svar på ved å gå gjennom denne tråden. Og så er det jo en [url =http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=135]uendelig lang tråd[/url] på mykiasolev.com ...
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

_OE_

OBDII enheten er stor ja... Jeg har kjøpt vinkel skjøteledning på Ebay.... Tilkoblingen er inne bak sikring dekslet på venstre side under rattet... Bruker Android/Torque... Kjenner ikke til Iphone

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

#103
Sitat fra: Usikker på mandag 15. januar 2018, klokken 21:47
Sånn kan det se ut med vinkelkabel og OBD'n
Android /Torque  bruker her ser ikke bildene som dere legger ut... Forumet er ødelagt etter det skandaløse oppdateringen.... På tide å resette hel forumet?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
På PC ser jeg i allefall bildet som ble lagt inn av skjøteledning/OBDII enheten....men utrolig kjedelig å ,måtte fyre opp PC´n hver gang ;-( (he he)

hanche

#104
Sitat fra: Usikker på mandag 15. januar 2018, klokken 21:49
For Iphone
https://itunes.apple.com/us/app/torque-obd2-obdii-check-car/id1249734125?mt=8
Sikker på det? Den appen virker ganske primitiv på meg. Og når jeg ser bakover i tråden, så ser det nesten ut som du er android-bruker. Og denne omtalen virker drepende:
Sitat
You probably found this app because you did a google search on "best OBDII app" and everyone said it's Torque Pro. Dozens of hits. Then you come to the App Store and this is what shows up. But this isn't that app! I don't know what happened to the real Torque Pro. Will the real Torque Pro please stand up?? In any case, this app is a rock-bottom, bare-bones, minimalist piece of junk. Virtually every free OBDII app is better than this one. The only reason anyone would pay 9.99 for this is because they mistook it for the real Torque. I made that mistake and let me tell you I'm not happy about it. I'm going to see if there's any way to get a refund.
Det kan nesten se ut som dette er en rip-off, basert på å lure iOS-brukere som har hørt om Android-appen.

Og inntrykket forsterkes når jeg ser på websiden for Android-appen:
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=en
En annen utvikler, så å si identisk ikon.

Men denne ser i grunnen svært så tilforlatelig ut:
https://itunes.apple.com/us/app/obd-fusion/id650684932?mt=8
Har noen her erfaring med den?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA