Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Torque for Kia Soul: Batterikapasitetsmåling

Startet av Karl-Wilhelm, lørdag 04. november 2017, klokken 14:43

« forrige - neste »

goggo

Noen som vet om OBDLINK MX som jeg brukte til CaniOn på Trillingene vil virke med Torque? Jeg tror jeg har en liggende et eller annet sted, men  gidder ikke begynne å lete hvis jeg ikke kan bruke den likevel....

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

_OE_

Sitat fra: goggo på mandag 27. november 2017, klokken 10:39
Noen som vet om OBDLINK MX som jeg brukte til CaniOn på Trillingene vil virke med Torque? Jeg tror jeg har en liggende et eller annet sted, men  gidder ikke begynne å lete hvis jeg ikke kan bruke den likevel....

mvh
Hugo
Har ingen anelse.. Du får finne den legge inn PID'ene som passer din bil og prøve

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Karl-Wilhelm

Den fungerer til Torque ifølge dem selv,
Apps:
OBDLink (FREE, exclusively for OBDLink devices)
Torque Pro
DashCommand
Harry's Lap Timer
Dash

http://www.obdlink.com/mxbt/
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

Usikker

De fleste fungerer på Torque men spørsmålet er hvor mye de støtter av protokoller som bilen benytter seg av, jo mindre med protokoll støtte jo mindre klarer Torque å vise.
Kjøper man billig fra ebay risikerer man å få et "billig" produkt... jeg har to av de liggende her men den ene fungerer som tidligere nevnt fint på en 9 år gammel bil men ikke på Kia'n
På et annet Kia (fransk opprinnelig) oppgir de at pluggen må minimum støtte det som er vist i bilde
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Synd OBDII enheter ikke kan firmware oppdateres

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


_OE_

#81
Ser det er en anelse forskjell i spenning på mine battericeller ved avlesning

Sent from my SM-T805 using Tapatalk

Usikker

Samme ser jeg på min men det er på andre siffer etter komma og det skiller 0,01 eller 0,02 på noe sånn innimellom
Legger sånne logger tilside dvs. jeg tar vare på de. Skal sjekke litt med Kia forhandler neste gang jeg er innom
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Sitat fra: Usikker på mandag 27. november 2017, klokken 17:35
Samme ser jeg på min men det er på andre siffer etter komma og det skiller 0,01 eller 0,02 på noe sånn innimellom
Legger sånne logger tilside dvs. jeg tar vare på de. Skal sjekke litt med Kia forhandler neste gang jeg er innom
Det er sikkert innenfor toleranse verre visst det blir over 0.1 V

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Usikker

Hvis du har Android, så kan denne appen også brukes
https://elbil.spjeldager.dk/app-debug-v7a.apk

Må installeres manuelt men den logger alt i en csv fil som det er lett å plukke opp etterpå, ikke noe fancy å se på men den jobber bra.
Litt tricky å starter dvs. Sett pluggen i bilen, start bilen og så start appen og koble til, hvis det ikke gjøres i rett rekkefølge funker det ikke.  Når man skal stoppe logging, koble fra i appen og steng programmet, legger logg filer i \Download katalogen
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

petgok

Hadde Soulen til 90.000 km service igår og fikk denne statusrapporten for batteriet. noen som kan hjelpe til å tyde dette? er det bra? er det dårlig?
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

_OE_

SOH på 98.5% høres da bra ut.... Har du merket noe redusert kjørelengde?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


petgok

Synes jeg merker litt kortere rekkevidde vinterstid sammenlignet med tidligere vintre. Men på sommerstid har jeg ikke merket stor forskjell i rekkevidde. Fortsatt alle "barer" i behold også. De oppdaterte software også på service og da spratt guessometeret opp 15-20 km ifht tidligere. Kia sa vel at man skulle få litt bedre rekkevidde etter denne software oppdateringen.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Karl-Wilhelm

Det hadde vært usedvanlig interessant å sammenlikne de tallene med de vi får fra Torque. Har du OBD petgok?
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

petgok

Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA