Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kia Soul - Oslo-Trysil-Oslo, vintertur i praksis?

Startet av Thorflot, lørdag 18. februar 2017, klokken 12:26

« forrige - neste »

Thorflot

Sånn ligger det an, familien reiste til Trysil på vinterferie, og jeg må jobbe.
Men, jeg har fått lånt meg en Soul, og tenkte dra  opp og overraske dem nærmere neste helg. Noen som kan si noe om gjennomføringen av dette i praksis? Jeg mener, jeg har sjekket ladestasjoner her og der, og sett på rekkevidde osv, men er ikke skuddsikker på at jeg sitter på oppdatert/korrekt info.

Planen er enkel, toppe opp på jobben i Oslo (hurtiglader i nærheten), så en stopp på Minnesund (litt usikker på hvor, og om jeg trenger?), så en ny stopp i Elverum (der var det visst en hurtiglader?), og så toppe opp når jeg kommer til Trysil, så jeg har til tilbaketuren dagen etter. Høres dette riktig ut? Alternativt, skal man stole på at kartet i bilen er oppdatert (bilen ble levert nov16)?

Har ikke direkte rekkeviddeangst, men er blank på langturer i elbil (bortsett fra testturer i gamle dager for "en norsk elbilprodusent").
Noen som vil fortelle meg om jeg har en god plan? Og eventuelt har noen detaljer å bidra med, ift. hvor jeg finner ladere langs veien?

(EDIT: rettet skrivefeil i teksten)


hexachordia

Denne planen funker :+1: Kanskje du kan sjekke om laderne på Minnesund og er i orden før du drar? Er vel Circle K stasjon på Minnesund som har chademo. I følge  min app er det 4 ladepunkter der. Er jo et alternativ med Eidsvoll, men litt kort fra Oslo? I Elverum er det minst tre steder (kiwi-Fortum), Grønn kontakt Fortum og Kiwi fjeldset som har Chademo hurtigladere. Du kan laste ned feks "Lade nå"-appen, så blir du geleidet fram med gps til ladestasjonen. Lykke til!
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

HenryJac

Er hurtiglading på Espa og Shell rett før der den fotoboksen i 60 sonen er. Null stress å komme seg dit i fra Oslo.
Det er også ny Kiwi med hurtiglading rett etter Elverum på vei mot Trysil, rett oven for Rema 1000.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

AppleKnocker

Hva med Nebbenes? God kapasitet på laderne der og grei avstand fra Oslo.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Gnilre

Jeg kjørte Drammen - Trysil via Oslo med en Soul påsken i fjor og ladet på Gardermoen og Elverum på vei opp. Tilbake ble det ladepause på Elverum, Espa og Gardermoen. Begge veier hadde jeg stor skiboks på taket. Ikke noe ladekø da jeg kjørte.
Husker at jeg fikk motvind og sprutregn etter Espa da jeg skulle hjem, men lå likevel i 110; strømforbuket tror jeg ble 27 kWh/100 km og da var påkrevet med lading på Gardermoen. Bilen drar mye strøm i 110 km/t !
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

chpl

Skal kjøre Oslo-Trysil i påsken med min Soul (2018). Ser at dere har ladet i Elverum og kjørt til Trysil og deretter tilbake til Elverum og ladet der. Finnes det ingen lademuligheter i Trysil ? Litt redd for å ikke komme frem og tilbake Elverum-Trysil på "en tank".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA