Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan man montere ryggesensor på en Soul EV?

Startet av kenneho, fredag 03. november 2017, klokken 19:35

« forrige - neste »

kenneho

Hvis jeg kjøper en Kia Soul uten ryggesensor, vil det være mulig, og hva vil det i tilfelle koste, å montere en slik en i etterkant?

Mvh Kenneth

Stig-Arne

Exclusive har dette som std. Usikker classic utgaven

_OE_

Sensor fremme oxo

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Usikker

#3
Burde være en enkel sak å montere, har ettermontert dette på 3 av mine tidligere biler, krever at man borer noen hull i støtfanger på egende steder (sjekk baksiden for å komme til) og kobler en boks til +/-  strøm med ryggelyset

Edit:
Siste jeg monterte var på en suzuki swift og det var en sånn en:
https://www.ebay.com/itm/BUZZER-CAR-PARKING-SENSORS-CAR-REVERSING-BACKUP-RADAR-SOUND-ALERT-4-SENSORS-B52K-/131120291201?var=&hash=item0

Sjekk på en Soul som har dette montert så ser du omtrent hvor du kan bore hull
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

kenneho

Takk for svar. Da vet jeg at dette er en mulig, og det høres ikke ut som om det skulle være en uoverkommelig pris å betale, dersom behovet melder seg.

Usikker

Her er bilde på hvordan du skal komme til, litt trangt og krøkkete men du må i allefall plukke ned den plata jeg har satt rød ring rundt

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Sitat fra: Usikker på lørdag 04. november 2017, klokken 21:21
Her er bilde på hvordan du skal komme til, litt trangt og krøkkete men du må i allefall plukke ned den plata jeg har satt rød ring rundt
Tips er vel å sette inn xtra ryggelys samtidig

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Usikker

Det var det jeg begynte på  :) og fant ut at her er det mye som må løsnes
Må skaffe meg to sånne ramper og rygge opp på først så det blir litt lettere å jobbe under bilen
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Bilrampe-1-tonn-2000023040/
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Har sånne brukte dem mye ICE bilen ikke prøvd på KIA'n

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA