Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skjer om man lader eGolf i 3-fase Tesla Wall Charger?

Startet av grime, torsdag 02. november 2017, klokken 22:32

« forrige - neste »

grime

Vi har montert en 3-fase 16 A (små hovedsikringer og jordvarmeanlegg) Tesla Wall Charger hjemme. Er ikke dette i praksis en type 2 lader som også kan brukes på eGolfen selv om denne bare kan utnytte én av fasene?
Tesla S75D AP1 2016 - S100D AP2,5 FSD 2018 - Cybertruck 4x4 FSD & Model Y DM FSD med krok i bestilling.

krister461


jkirkebo

Sitat fra: grime på torsdag 02. november 2017, klokken 22:32
Vi har montert en 3-fase 16 A (små hovedsikringer og jordvarmeanlegg) Tesla Wall Charger hjemme. Er ikke dette i praksis en type 2 lader som også kan brukes på eGolfen selv om denne bare kan utnytte én av fasene?

Det vil fungere fint på gammel eGolf men ikke på den nye. Den nye vil prøve å trekke 2x16A og da går sikringen. VW har krøllet til effektstyringen på 230V 3-fase dessverre. 
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Laffa

#3
Du kan sette opp din Tesla lader slik du ønsker dette.(husk å endre dip 2 til off  om du ikke får ladet)


Jeg har det selv og det funker meget bra

ToreB

Sitat fra: Fisker på fredag 03. november 2017, klokken 09:27
Du kan sette opp din Tesla lader slik du ønsker dette.(husk å endre dip 2 til off  om du ikke får ladet)


Jeg har det selv og det funker meget bra

Jeg skal sette opp en TWC i løpet av senvinteren, vet om om golfen vil lade på 3-fase, 400V?
Model S85 - mai 2014 Sølvgrå Metallic
Model 3 - reservert
e-Golf - 2014 Sort

4,4kW solcelleanlegg på huset

Bjarkaffi

e-Golf støtter kun enfase.
Anbefaler deg å legge opp 3fase selv om golfen bare støtter en. Kjekt å ha i fremtiden :)
Har selv testet gammel e-Golf på 3faset TWC og det fungerer supert :)

- e-Golf FL bestilt 10.11.17
- Golf GTE 20.07.16 - 19.12.17


KjellG

Gitt at nye eGolf kan stilles til å lade med 2*9A, vil du kunne utnytte en 3-fasekobling i IT-nett til å lade ca 4,2 kW. Strøm i faselederne blir 9, 9 og 16A. Du øker noe fra en-spenningslading på 16A, 3,6 kW.

jkirkebo

Sitat fra: KjellG på mandag 08. januar 2018, klokken 19:34
Gitt at nye eGolf kan stilles til å lade med 2*9A, vil du kunne utnytte en 3-fasekobling i IT-nett til å lade ca 4,2 kW. Strøm i faselederne blir 9, 9 og 16A. Du øker noe fra en-spenningslading på 16A, 3,6 kW.

2x9A på eGolf går helt fint, men man må da bruke en 3-fase ladestasjon som kan stilles inn på 9A. Det går så vidt jeg vet ikke med Wall Connector. EcoLite fikser dette, og sikkert noen andre modeller også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear

Har noen spurt importør og/eller myndigheter om dette at faceliften kan finne på å trekke 28A fra den ene faselederen på en 16A ladestasjon? Virker helt usannsynlig at det ikke har blitt ordnet opp i..

Rio

Sitat fra: grime på torsdag 02. november 2017, klokken 22:32
Vi har montert en 3-fase 16 A (små hovedsikringer og jordvarmeanlegg) Tesla Wall Charger hjemme. Er ikke dette i praksis en type 2 lader som også kan brukes på eGolfen selv om denne bare kan utnytte én av fasene?

Hvis du lar de stå plugget inn på skuddårsnatt så blir den til en Tesla neste morgen! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

GOLF-raider

#10
Skal Du montere en Tesla ladestasjon (Wall Connector) kan jeg
anbefale Deg å sjå på denne originalvideoen til TESLA først:    ;)
https://www.tesla.com/no_NO/support/installation-tesla-wall-connector?redirect=no
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

KjellG

Sitat fra: gr på mandag 08. januar 2018, klokken 20:45
Har noen spurt importør og/eller myndigheter om dette at faceliften kan finne på å trekke 28A fra den ene faselederen på en 16A ladestasjon? Virker helt usannsynlig at det ikke har blitt ordnet opp i..

Hva synes du er problemet? Er jo en fin egenskap at en kan få jevnere faselast og få frigjort ca 4kW om hovedsikringene er små. Informasjonen kunne kanskje vært bedre?

Tesla i V-kobling har vel samme problematikken, én faseleder belastes mye.

geear

Tesla har ikke samme feil. E-Golf kan finne på å trekke 28A i den ene lederen på en 3-fas 16A kabel for eksempel. Og samme sak på den medfølgende 20A kabelen. Heldigvis har de forstått at de har et problem og begynt å levere 3-fas 32A kabler i det siste, i følge forumet her..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA