Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-net alle funksjoner (og WiFi?)

Startet av MadSilence, tirsdag 29. mai 2018, klokken 21:23

« forrige - neste »

MadSilence

Heisann karer!

Har lett over hele nettet etter mer info om Car-Net men finner lite og dårlig forklarende info.

Noen som kan fortelle om alle fordelene og funksjonene ved car-net?

Har en 2015 e-golf import fra tyskland med masse utstyr. Discover Media Pro (MIB1) osv.

spm:
1: Får man gratis WiFi gjennom car net abonnementet I BILEN?`
2: sitter det ett simkort fra VW i bilen ett sted?
3: Hva kan man gjøre med car-net? Jeg finner f.eks ingen funksjon for fjernlåsing avbilen. er det kun i USA?
4: Sender appen notifikasjoner når bilen IKKE lader? jeg finner det ikke noe sted. Så det i en reklamevideo at den sendte varsel når vinduene stod oppe osv...

5: Android Wear appen bare loader og lolader, noen med suksess?

osv=)

PS: supervanskelig spm. Har noen byttet fra MIB1 headunit til MIB2 headunit? kødder det opp Car-Net?


Motorwatt

Sitat fra: MadSilence på tirsdag 29. mai 2018, klokken 21:23

1: Får man gratis WiFi gjennom car net abonnementet I BILEN?`
Nei

2: sitter det ett simkort fra VW i bilen ett sted?
Ja, men ikke et vanlig SIM-kort, men IoT (Internet of things)

3: Hva kan man gjøre med car-net? Jeg finner f.eks ingen funksjon for fjernlåsing avbilen. er det kun i USA?
Søk på nettet. Ingen fjernlåsing

4: Sender appen notifikasjoner når bilen IKKE lader? jeg finner det ikke noe sted. Så det i en reklamevideo at den sendte varsel når vinduene stod oppe osv...
Nei.
Du kan se i Car-net appen om den lader (og hvor lang tid det tar før den er fulladet), om dører er låst eller vinduer åpne.


5: Android Wear appen bare loader og lolader, noen med suksess?
Ingen aning

Gå til Car-net sidene på nettet, og les alt om funksjonene.


Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

brako79

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 30. mai 2018, klokken 00:38
Sitat fra: MadSilence på tirsdag 29. mai 2018, klokken 21:23

2: sitter det ett simkort fra VW i bilen ett sted?
Ja, men ikke et vanlig SIM-kort, men IoT (Internet of things)
Som kun kommuniserer med Car-Nets servere.

3: Hva kan man gjøre med car-net? Jeg finner f.eks ingen funksjon for fjernlåsing avbilen. er det kun i USA?
Søk på nettet. Ingen fjernlåsing
Kun fjernlåsing og opplåsning i USA tror jeg.
I CarNet menyen, når du deler WIFI fra mobil eller mobilt bredbånd, kan du få opp nyheter, værmelding, trafikkinformasjon, Ladestatus på hurtiglader (ledig/opptatt (?)), I tillegg har du en app på mobilen som du kan kommunisere med bilen med. Sette på klimatisering av bilen, stille inn lading, overføre adresser/navigasjonsmål.


4: Sender appen notifikasjoner når bilen IKKE lader? jeg finner det ikke noe sted. Så det i en reklamevideo at den sendte varsel når vinduene stod oppe osv...
Nei.
Du kan se i Car-net appen om den lader (og hvor lang tid det tar før den er fulladet), om dører er låst eller vinduer åpne.

Får vel også varsling i appen om lading blir avbrutt, eller lignende.

Gå til Car-net sidene på nettet, og les alt om funksjonene.
:+1:

///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

MadSilence

takker og bukker! Mangel på notifikasjon når den mister strøm er fattig.... Den skal ha det, men sikkert bare i USA. virker som vi mangler endel funksjoner over her....

Kan man få det til med OBS på noe vis eller annet gøy? får google litt=)

brako79: deling av wifi, går det kun på MIB 2 enhetene? MIB1 har ingen car net app :O

Min app varsler IKKE når lading dør :(

brako79

Sitat fra: MadSilence på onsdag 30. mai 2018, klokken 22:45
brako79: deling av wifi, går det kun på MIB 2 enhetene? MIB1 har ingen car net app :O
Min app varsler IKKE når lading dør :(

Har ikke testet selv med melding om lading dør, men kan ta en test.
Ny egolf kan ihvertfall dele wifi fra entertainment (fungerer sikkert best med telefon-forberedt bil med et eget datasim (2018 modell)) for jeg ser ikke helt poenget med å dele ut wifi fra mobil/mobil bredbånd, for så å dele det ut via MIB´en.

På min MIB (e-golf 2017) har jeg ihvertfall et valg i menyen som heter CarNet. Virker ikke uten at jeg har nettilkobling på.

///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA