Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av brukt TMS

Startet av Chisnate, torsdag 02. november 2017, klokken 13:53

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: Chisnate på mandag 06. november 2017, klokken 13:52
Tusen takk for mange gode svar! Da ble det handel  :D Ble en 2013 modell P85!

Har selv en april 2014 P85. Nyyydelig bil. Ingen tanker om å bytte ut for å få AP1, 2  eller andre ting :D               
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

#16
Ja, om vi mot formodning skulle bli nødt til å kvitte oss med en av bilene er det den eldste som blir beholdt. Mye på grunn av bagasjeplassen, og at vi mener at forskjellen på de to bilene ikke er verdt prisforskjellen selv brukt. Og med all TLC Tesla har gitt den på garanti (komplett runde med nye bremser, alle nav inkl hjullagre, lader, 12v batteri, kondenser pluss div annet - alt etter passerte 100k) i tillegg til nylig EU-kontroll med null hull er den en keeper :)

Men seriøst; disse "veteranene" slipper inn støy omtrent som det er hull i skroget, så de trenger en seriøs omgang støydemping. Vår 2013 er betydelig roligere inni enn den nyeste TMS jeg har kjørt - en september 2016. Jeg har dempet selv og brukt mye tid men lite penger på jobben, men det er fullt mulig å sette det bort. Verdt det uansett.

odahle

Plutselig var det tomt for bruktbiler via Tesla. Skulle tro det ville komme inn noen fortløpende her?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Cowboystrekk

Sitat fra: Chisnate på torsdag 02. november 2017, klokken 13:53
Hei!

Lurer på om noen av dere har tips til meg iforhold til kjøp av bruk TMS,

Det er en P85 2013  med Tech,Luft,Lydstudio,Vinter,Sikkerhetspakke,Lyspakke, og bakovervendte seter. Denne har gått 97k, er det noe jeg bør være obs på? fått en pris på rundt 440  (en i nærområdet som selger)

Håper på svar !  :)
Om bilen har gått mindre enn 100k km kan du kjøpe 3 års utvida garanti\60k km. Mitt forslag, prut deg ned til at utvida garanti dekker prisforskjellen. En P85 er en utrolig artig bil, 70D er et mer fornuftig å tryggere valg, men med utvida garanti blir ikke ting så uforutsigbart.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

petersv

Sitat fra: odahle på onsdag 08. november 2017, klokken 10:51
Plutselig var det tomt for bruktbiler via Tesla. Skulle tro det ville komme inn noen fortløpende her?

De er nok bare tatt bort fra nettsiden, sjekk teslainventory.com eller noe for komplett liste.

Megleren

Er i ferd med å kjøpe min andre Tesla etter å ha solgt den første i sommer. Vurderer to biler, men usikker på hva som er det beste kjøpet.

2014 S85 med alt utenom vinter/7 seter AP1, kjørt 42000km
485,000kr

2015 S85D samme utstyr AP1 kjørt 53000km
585,000kr

Hva ville dere gått for?
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

GRS

#21
Sitat fra: Initium på fredag 03. november 2017, klokken 12:29
Sitat fra: Cries på fredag 03. november 2017, klokken 12:12
Om alle skulle hatt samme skepsis til kjøp av bruktbil på finn.no som enkelte her på forumet virker å ha, så ville omtrent ingen biler blitt solgt privat, men kun gjennom forhandler.

Det er vel litt forskjell på handle en bil som enhver gnom med en skiftenøkkel kan fixe litt på, og en Tesla, som beviselig har tvilsom kvalitet,  masse recalls, et ettermarkedsapparat som ikke fungerer spesielt bra, og en teknikk som gjør at INGEN ( iaf svært, svært få  ) kan gjøre noe særlig andre steder enn hos nettopp Tesla.

En god venn av meg har en TMS som vannet har rent i strie strømmer inn i, siden i juni. Første forsøk på " utbedring " besto av en bavian med silicontube som klinte ned hele taktrekket.
Etter 5mnd der vannet har fått lov å godgjøre seg i alt av interiør, er nå bilen inne for en ny "fix " hva nå det består i.
Ikke spesielt tillitvekkende vil nå jeg påstå....og litt kjedelig om du skal ta den formen for krav mot  forrige eier....

Nå får jeg litt dårlig magefølelse her.....:) Vurderer både ny og brukt S/X, men har også hørt om lekkasjeproblemer fra andre.

Har ikke carport eller garasje (ennå...), og vil IKKE ha en bil til x antall hundretusen som tar inn vann. Det er ikke så bra når man bor rett utenfor Bergen. ;)

Er dette noe som gjelder noen få biler? Unngår man det med å velge bort soltak? Er panorama/glasstaket på nye S en grei løsning? Er dørene på X mer utsatt for lekkasje enn de tradisjonelle på S? Skal selvsagt se om jeg finner noe tråder om det, men noen kommentarer hadde vært suverent.

Har akkurat begynt å vurdere Tesla etter å ha blitt litt skuffet over interiøret og størrelsen på Kona som var vårt førstevalg inntil nylig. :)
TM3P sort/sort

DagfinnN

Sitat fra: GRS på torsdag 09. november 2017, klokken 11:40
Nå får jeg litt dårlig magefølelse her.....:) Vurderer både ny og brukt S/X, men har også hørt om lekkasjeproblemer fra andre.
Har ikke carport eller garasje (ennå...), og vil IKKE ha en bil til x antall hundretusen som tar inn vann. Det er ikke så bra når man bor rett utenfor Bergen. ;)
Er dette noe som gjelder noen få biler? Unngår man det med å velge bort soltak? Er panorama/glasstaket på nye S en grei løsning? Er dørene på X mer utsatt for lekkasje enn de tradisjonelle på S? Skal selvsagt se om jeg finner noe tråder om det, men noen kommentarer hadde vært suverent.

Har akkurat begynt å vurdere Tesla etter å ha blitt litt skuffet over interiøret og størrelsen på Kona som var vårt førstevalg inntil nylig. :)
Skulle man basere livet sitt på negative kommentarer her på Forum, kan man aldri kjøpe noe.
Jeg har hatt panoramatak i 2 år og det har aldri kommet en dråpe vann inn.
Det er nok noe få her som skriker veldig høgt med forskjellige motiver. Tesla har solgt over 100 k biler og hadde alle vært slik som de få som skriker her ville Tesla vært borte for lenge siden. Husk at det er det som har vært uheldige som skriver, syter og klager. De som er fornøyd hører man ofte lite fra.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Initium

sier ikke at man skal baser noe som helst på noe som helst, men kundeservicen i Tesla er det vel Komiske Ali som kunne stått for, på en god dag.

Når det er sagt, så vurderer vi selv en brukt TMS. Vi har et budsjett å holde, og mangelen på mulighet for takstativ på I3 var en skikkelig showstopper.

Da ender vi med måtte velge, enten takstativ og kort rekkevidde ( Soul ) eller nada takstativ og litt lengre rekkevidde ( I3 )

TMS klarer jo lett begge deler, og har ALT vi ønsker oss. Til en prislapp som blir veldig drøy

Jeronan

#24
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 09. november 2017, klokken 11:51
Skulle man basere livet sitt på negative kommentarer her på Forum, kan man aldri kjøpe noe.
Jeg har hatt panoramatak i 2 år og det har aldri kommet en dråpe vann inn.
Det er nok noe få her som skriker veldig høgt med forskjellige motiver. Tesla har solgt over 100 k biler og hadde alle vært slik som de få som skriker her ville Tesla vært borte for lenge siden. Husk at det er det som har vært uheldige som skriver, syter og klager. De som er fornøyd hører man ofte lite fra.

Completely agree. My experience has been quite positive so far! Other than having to push delivery in Drammen a bit two weeks ago.

Delivery of the car itself was excellent and today I tried the fast lane at Service Center in Tesla Bærum. Wheels needed better alignment (were rubbing against wheel housing when fully turned) and two other small issues (adjustment windscreen washer nozzles and cable rubbing when opening frunk) and was all fixed within 2 hours.
So bit of a wait, but better than waiting two weeks for real appointment at either Skøyen or there. So fine with me.  8)

They also had the Type 2 cable in stock there (was out of stock when I picked up the car), so that was great and settled too (saved me an extra trip to Drammen).  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

RedJaro

Hei

Jeg vurderer å selge min TMS 85D grunnet endret behov.
Vet ikke om dette er rett forum, men takker for alle tilbakemelding.(link til rett forum?)
Hva tror dere bilen kan selges for:

TMS 85D
År 2016
KM: 50000
Multicoat rød
Lys og interiørpakken
Nextgen sort skinn seter
Autopilot

På forhånd takk

Mvh
Lars
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

mentol87

Jeg fikk beskjed av en Tesla-representant at alle bruktbilene var tatt bort fra markedet for i år. Dette da organisasjonen brukte uforholdsmessig lang tid på håndtering og klargjøring av disse. Planen var å begynne å selge bruktbiler igjen til neste år.

Syns det er synd, da Finn.no er useriøst høyt. Har fulgt med en stund, og ser at en del biler blir satt ned 30-50 k før de blir solgt.

Sitat fra: petersv på onsdag 08. november 2017, klokken 20:43
Sitat fra: odahle på onsdag 08. november 2017, klokken 10:51
Plutselig var det tomt for bruktbiler via Tesla. Skulle tro det ville komme inn noen fortløpende her?

De er nok bare tatt bort fra nettsiden, sjekk teslainventory.com eller noe for komplett liste.

Chisnate

Send en Mail til bruktbil selgerne deres og de sender deg hva de har inne ☺️

Kires

Noen som har email adressen til bruktbil selgere i Oslo området? Fant ingen på et kjapt søk på nettsiden.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

M@rtin

Du kan sjekke MarcusBil i Oslo. De har på en måte spesialisert seg på salg av Tesla og har som regel alltid noen brukte S og X til salgs. Solgte min egen elbil gjennom dem og satt igjen med et meget godt inntrykk av ryddige og seriøse folk.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA