Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Navhull renault zoe

Startet av aasen90, torsdag 02. november 2017, klokken 10:56

« forrige - neste »

aasen90

Hei,
Skal bestille uorginale felger til zoe. Noen som vet hvilken størrelse jeg trenger på navhull? Finner ingen info når jeg googler.

HCO

Felg-data for Zoe:
- Boltsirkel 4/100
- Senterhull 60,1
- Innpress 40

Felgbredde bør være 6 eller 6,5 tommer ved bruk av 185-dekk. Innpress kan godt variere noen milimeter (min 2016-modell er levert med originale felger med innpress 44). Om man har felger med for stort senterhull, kan man kjøpe adaptere/foringer (gjelder ikke stålfelger).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

aasen90

Sitat fra: HCO på torsdag 02. november 2017, klokken 13:11
Felg-data for Zoe:
- Boltsirkel 4/100
- Senterhull 60,1
- Innpress 40

Felgbredde bør være 6 eller 6,5 tommer ved bruk av 185-dekk. Innpress kan godt variere noen milimeter (min 2016-modell er levert med originale felger med innpress 44). Om man har felger med for stort senterhull, kan man kjøpe adaptere/foringer (gjelder ikke stålfelger).

Så jeg trenger adapter til denne?

HCO

#3
Uoriginale felger har som regel et digert senterhull for å kunne brukes på flere merker/modeller. Så får man med adaptere (senter-ringer) når man oppgir hvilken bil de skal brukes på.

Vinterhjulene på en av våre Zoe-er har "arvet" noen fine alu-felger fra en gammel Mazda som nå er skrotet. Det var bare å be om nye senter-ringer, alt annet (boltesirkel og innpress) var likt.

Obs! Noen ganger må man ha nye bolter også, enten fordi originalboltene er for korte eller fordi det ikke er plass i boltehullet til vanlig utvendig 17mm-pipe. Om du snakker med en proff felg-/dekkforhandler, kan han fortelle deg om originalboltene kan brukes.

Obs2! Husk klone-sensorer, så du slipper å kjøre innom Renault-verkstedet hver gang du bytter hjul.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA