Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nybegynner - trenger hjelp!

Startet av Mrpositive, torsdag 02. november 2017, klokken 10:17

« forrige - neste »

Mrpositive

Hei,

Jeg fikk min E-golf 2016 mod i går levert på døren av møller.
Jeg driver nå og leser meg litt opp på alt jeg kan, og leser at jeg ikke burde lade den til høyere enn 80% for å bevare batteriet så mye som mulig.

Hvordan gjør jeg dette? Via Car-net? Der står nå nedre ladegrense for batteri 10% - burde jeg endre på dette?

Spørsmål nr2: Jeg trodde keyless var default i E-golf....dermed fikk jeg meg en kjip overraskelse da jeg ikke fikk med keyless. Lurer på om det lar seg gjøre å ettermontere dette? Har sendt Epost til møller for å høre, men ikke fått svar ennå. Hva vil dere anta pris på noe sånt ligger på?

Jeg har 30AM uttak som jeg lader fra - mulig for meg å endre noe der, eller er det bare plug and play og lade ved behov?

vurderer å innstallere ladestasjon, men dette tipper jeg ikke blir før til våren.

En siste ting : i kjørecomputeren over rattet så kan jeg velge noe som heter "bilstatus" - men der får jeg følgende melding "Ingen oppføring tilgjengelig" - er det sånn det skal være? Evt hva er dette, og hvordan får jeg opp info her?

Setter pris på alle svar! Hilsen en som er helt ny innen Elbil verden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA