Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DØD TWC ( Tesla Wall Charger)

Startet av rmr, torsdag 02. november 2017, klokken 07:46

« forrige - neste »

jlan

#15
IP44 kravet er ikke rare greiene. Skal tåle lavtrykk spyling i 5 min og hindre inntrenging av partikler større enn 1mm. Det finnes nok utstyr merket IP44 som kan stå ute, men da er det ofte designet bedre enn minstekravet.

Problemet er at siden IP44 ikke stiller krav til støvtetthet er det heller ikke lufttett, og da blir luftfuktigheten inni slik som den er utenfor. Når det da dugger ute,  så dugger det inne i boksen også. Hvis dette dugget får renne ut så hjelper det, men det er ikke et krav. Hvis elektronikken eller et eget varmeelement genererer litt varme så vil det også hjelpe.

For nye LED gatelys blir det ofte satt krav om IP66. Det er nok ikke uten grunn.

Sitat
IP 4X
IP 4X testing involves pressing a standardised test probe, in the form of a 1 mm steel wire, against all openings in the enclosure, with a force of 1 N. For acceptance, the probe must not enter the enclosure. 

IP X4
The enclosure is exposed to water spray from an oscillating tube, with each spray nozzle giving a flow rate of 0.07 l/min, for ten minutes. Alternatively, a standardised spray nozzle, producing a spray of 10 l/min, may be used. If this spray nozzle is used, the exposure time is 1 min/m², with a minimum of five minutes. Water is splashed against the enclosure from all directions.
Acceptance for Class IP X4 requires no water to have penetrated into the item in such a quantity, or in such a position, as to prevent satisfactory operation of the item or to present a safety risk.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Carl Anton Stenling

Jeg gjør nå et forsøk på å montere EcoLite veggladeboks utendørs uten ekstra beskyttelse. Spent på å se om det går bra. Ser imidlertid at EcoLite har sørget for at kondens o.l. kan renne ut av boksen.

Dersom Tesla har laget en tilnæmet tett boks uten mulighet for avrenning så er det ikke noe godt design.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Øggen

#17
Har nevnt det tidligere i andre tråder. Kosta veldig lite å beskytte ladeutstyret mot regnet. Her e et eksempel ej personlig gikk for:

http://www.biltema.no/no/Bygg/Ovrig/SkjermtakEntretak-2000021040/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

RaBalder

Må da være mer plagsomt at den ødelegges og gir problemer med lading av bilen, selv i de tilfeller Tesla ordner opp og dekker alt...

...enn å bruke noen minutter på å gi ladestasjonen litt bedre sjanse til å overleve.


  • Noe over slik at regn som faller nedover ikke treffer den
  • og noe mot været dersom regnet ikke faller nedover men farer bortover horisontalt  ;D



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA