Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det flere enn meg DeliveryNO@tesla.com ikke svarer?

Startet av geear, onsdag 01. november 2017, klokken 11:47

« forrige - neste »

geear

Inne på bestillingen på nettsidene til Tesla står følgende kontaktinformasjon for oppfølging i bestillingsfasen:

"Har du spørsmål om bestillingen din? Ta kontakt med leveringsteamet vårt på DeliveryNO@tesla.com"

Ingen telefonnummer eller annet uten å selv bevisst prøve å rote seg rundt på sidene.

At et betongsagingsfirma fra Indre Gokkidalane ikke er så flinke på mail kan man tåle, men at et firma som forsøker å fremstå som hypermoderne både med produkt, nettbestillinger, og som i utgangspunktet kun oppgir en mailadresse til et sentralisert oppfølgingsteam som kontaktinfo etter bestilling, ikke klarer å svare på mail, syns jeg er direkte elendig. Derfor lurer jeg på om det gjelder flere enn meg?

ilLegaL

Jeg fikk svar etter 5 dager, da beklaget de den lange responstiden.

Det er heller ikke vanskelig å finne nummeret til Delivery/levering.
Jeg tror problemet er at de bruker navnet Levering under støtte og ikke Delivery som i MyTesla.


Jeronan

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Tesley

Fått ett svar på fem mailer. Tok vel over 6 uker på svar, og da svarte de på ett av to spørsmål. Svaret var veldig generelt av typen "vi prøver å levere bilen din før januar".
S75D - bekreftet 20. august

Aaalb

Sendte e-post for 3,5 uke siden uten svar.

Sendte en vennlig purring 1,5 uke siden uten svar.

:-1-:
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

HowieX

Har også sendt epost for flere uker siden uten å få svar. Men går fint å ringe. Snakket med de to ganger. Første gangen fikk jeg kontakt etter bare noen få ring. Andre gangen satt jeg i kø i 10 minutter.
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

geear

Ikke misforstå, selv om jeg har sittet noen minutter i kø de to gangene jeg har snakket med de per telefon, så går det helt fint å ringe, men:

1. De oppgir utelukkende e-mail som kontaktmetode, og det føltes proft helt frem til jeg fant ut at de simpelthen ikke svarer. Selv på de enkleste spørsmål.

2. Jeg er forholdsvis oppegående på interwebverden, men fant aldri Delivery sitt telefonnummer på nettsidene til Tesla før jeg leste om hvor jeg skulle finne det enten her eller på Facebook. Jeg prøvde "Finn oss" på menyen og "Kontakt oss" helt nederst på nettsiden, men ingen av de stedene sier noe om Delivery. Støtte er vel en dårlig oversettelse fra engelske "support".

geear

23 som har svart til nå, og over halvparten har opplevd å ikke få svar, 30% har aldri fått svar.

Tesla burde vurdere å sende ut en nettsurvey etter overtakelse av bil og skaffe seg et inntrykk av bestillings og leveringsprosessen, for det er definitivt forbedringspunkter. I praksis fremstår nødvendige endringer for meg som veldig små, men betydningsfulle for sluttkunde.

Kubiskisk

Basert på erfaring med å sende mil til selger som ikke svarte så forsøkte jeg ikke mail til delivery. Jeg har ringt delivery og de svarte på 2. forsøk. Fikk den hjelpen jeg trengte.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

MyMuffin

Min erfaring er at direkte mailer til service advisorer, delivery specialists etc. fungerer mye bedre enn de generiske mailboksene til Tesla.

Man gamber dog på at vedkommende faktisk er på jobb og ikke er syk / borte etc.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Tesley

Hovedproblemet er at de ikke har en kundeservicetjeneste med auto-reply og bekreftelse på mottatt melding. En vet jo ikke om de i det hele tatt har mottatt meldingen.

Mistenker at de har en e-postkonto som alt går til. Blir fort kaos da.
S75D - bekreftet 20. august

arthur_ols

Jeg ringte til Drammen og fikk kjapt svar. Hun kunne svare på spørsmålene jeg hadde. Sendte mail til Delivery for 4 dager siden. Ikke fått noe svar ennå...
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

ChrML

Sendte et spørsmål til Delivery for 1.5 uke siden pga status endret til desember-tidlig januar. Har andre ting å bruke 77 laken på enn avgifter :).

Ikke fått svar fra Delivery, men dro innom butikken i går og de kunne fortelle at deres system også viser desember-tidlig januar.

Også var de veldig på det at november som de fortalte meg når jeg bestilte bare var et estimat og ikke et løfte...

arthur_ols

Sitat fra: ChrML på lørdag 04. november 2017, klokken 17:47
Sendte et spørsmål til Delivery for 1.5 uke siden pga status endret til desember-tidlig januar. Har andre ting å bruke 77 laken på enn avgifter :).

Ikke fått svar fra Delivery, men dro innom butikken i går og de kunne fortelle at deres system også viser desember-tidlig januar.

Også var de veldig på det at november som de fortalte meg når jeg bestilte bare var et estimat og ikke et løfte...
Vet du om bilen din er i baltimore? Det går to digre skip 9.nov. Når den en av disse vil jeg tro midten av des kan være aktuell leveringsdato. Kjipt hvis teslaskatten skal gjøre seg gjeldende for oss som bestilte bilene tidlig i høst  :'(
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

ChrML

Sitat fra: arthur_ols på lørdag 04. november 2017, klokken 18:58
Sitat fra: ChrML på lørdag 04. november 2017, klokken 17:47
Sendte et spørsmål til Delivery for 1.5 uke siden pga status endret til desember-tidlig januar. Har andre ting å bruke 77 laken på enn avgifter :).

Ikke fått svar fra Delivery, men dro innom butikken i går og de kunne fortelle at deres system også viser desember-tidlig januar.

Også var de veldig på det at november som de fortalte meg når jeg bestilte bare var et estimat og ikke et løfte...
Vet du om bilen din er i baltimore? Det går to digre skip 9.nov. Når den en av disse vil jeg tro midten av des kan være aktuell leveringsdato. Kjipt hvis teslaskatten skal gjøre seg gjeldende for oss som bestilte bilene tidlig i høst  :'(
Gikk i produksjon for 3 uker siden og er fortsatt i produksjon. Bekreftet 16.sep.

Ja, det hadde vært veldig kjipt. Spesielt når selger var fast bestemt på desember (MyTesla sa på det tidspunkt sent november)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA