Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Video - de "jobber med" hurtiglading-løsning for Mercedes

Startet av Høst, onsdag 01. november 2017, klokken 08:54

« forrige - neste »

Høst

Hei, har nylig kjøpt mercedes og kom over denne videoen.  Vil egentlig bare dele og spørre hva dere tror?

https://www.youtube.com/watch?v=bPFNvcjxOhE&t=413s

ca. 6 minutter ut i videoen snakker han om at de "jobber med" hurtiglader til mercedes. Er dette gammel nytt eller relevant? Skjønner jo at dette er mer eller mindre en reklame-video for firmaet, men kanskje noen synes det er interessant?
MB250e

RickI

 :+1: siden vi kjøpte bilen har jeg ventet på hurtiglading muligheten  :D Tony ved QCP allerede har skrevet at de jobber med saken, men det tar tid...De har prioritert andre elbiler. Tony vet at det finnes flere i norge som ønsker en slik oppgradering...Selvfølgelig kommer det spørsmål ang. garanti på batteri når man får en jdemo kit installert på bilen.

Jejl

#2
Kan ikke si dette 100% sikkert, men i dag mener jeg at jeg så en Mercedes B-Electric taxi som ladet på Lyses stasjon med CHAdeMO på  Åsen i Stavanger.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Jejl på tirsdag 07. november 2017, klokken 19:55
Kan ikke si dette 100% sikkert, men i dag mener jeg at jeg så en Mercedes B-Electric taxi som ladet på Lyses stasjon med CHAdeMO på  Åsen i Stavanger.
De pleier å lade med AC på Åsen.

Jejl

Ja det er mulig, men det sto en Leaf-taxi bak han i kø. Hvorfor? Og for meg så så kabelen for tykk ut til å være AC.
Jeg burde godt bort å sett nøyere.
Men hvorfor lade med 11 kw AC på Åsen, når de kan få samme ladehastighet gratis, ved å kjøre ned bakken ved Kilden på de to offentlige laderne der?

staleha

B250E
TM3
Audi e-tron

Trekkoppbil

Jeg trur MB250e har mye av den samme drivlinja som RAV4. På Rav4 er det plass til kontakta under panseret.
Jeg har en Rav4 som jeg fikk Tony til å montere Chademo på.  El-bilmek monterer også Chademo, så hvis Tony finner en utvei for MB, så kan man sikkert få utført jobben hos Elbilmek også.

Anders Jensen

Sitat fra: Trekkoppbil på onsdag 15. november 2017, klokken 12:31
Jeg trur MB250e har mye av den samme drivlinja som RAV4. På Rav4 er det plass til kontakta under panseret.
Jeg har en Rav4 som jeg fikk Tony til å montere Chademo på.  El-bilmek monterer også Chademo, så hvis Tony finner en utvei for MB, så kan man sikkert få utført jobben hos Elbilmek også.

MB250e har drivlinje og batteri fra Tesla.
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.


Høst

Hmmm gode nyheter! Takk for oppdateringen  :+1:
Dette er jo absolutt noe å vurdere for vår del når det blir tilgjengelig.





MB250e

Bjorn

Enda bedre hadde vært om Mercedes vil tilby et større batteri med hurtiglading etterhvert.
Bortsett fra litt kort rekkevidde og mangel på hurtiglading, så er bilen veldig bra.

Softblue

Sitat fra: Bjorn på tirsdag 17. april 2018, klokken 12:16
Enda bedre hadde vært om Mercedes vil tilby et større batteri med hurtiglading etterhvert.
Bortsett fra litt kort rekkevidde og mangel på hurtiglading, så er bilen veldig bra.
For Mercedes, så er dette bare en bruktbil nå som produksjonen er avsluttet. Forvent ingen oppgraderinger.
Men, kanskje det kommer fra en tredjepart?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA