Skrevet av Emne: Video - de "jobber med" hurtiglading-løsning for Mercedes  (Lest 1067 ganger)

Høst

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Video - de "jobber med" hurtiglading-løsning for Mercedes
« på: onsdag 01. november 2017, klokken 08:54 »
Hei, har nylig kjøpt mercedes og kom over denne videoen.  Vil egentlig bare dele og spørre hva dere tror?

ca. 6 minutter ut i videoen snakker han om at de "jobber med" hurtiglader til mercedes. Er dette gammel nytt eller relevant? Skjønner jo at dette er mer eller mindre en reklame-video for firmaet, men kanskje noen synes det er interessant?
MB250e

RickI

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Video - de "jobber med" hurtiglading-løsning for Mercedes
« Svar #1 på: torsdag 02. november 2017, klokken 17:32 »
 :+1: siden vi kjøpte bilen har jeg ventet på hurtiglading muligheten  :D Tony ved QCP allerede har skrevet at de jobber med saken, men det tar tid...De har prioritert andre elbiler. Tony vet at det finnes flere i norge som ønsker en slik oppgradering...Selvfølgelig kommer det spørsmål ang. garanti på batteri når man får en jdemo kit installert på bilen.

Jejl

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: tirsdag 07. november 2017, klokken 19:55 »
Kan ikke si dette 100% sikkert, men i dag mener jeg at jeg så en Mercedes B-Electric taxi som ladet på Lyses stasjon med CHAdeMO på  Åsen i Stavanger.
« Siste redigering: tirsdag 07. november 2017, klokken 20:01 av Jejl »

Finnøy

• Gold Member
  • Elbilentusiast
    • Vis profil
« Svar #3 på: tirsdag 07. november 2017, klokken 20:14 »
Kan ikke si dette 100% sikkert, men i dag mener jeg at jeg så en Mercedes B-Electric taxi som ladet på Lyses stasjon med CHAdeMO på  Åsen i Stavanger.
De pleier å lade med AC på Åsen.
Styremedlem Rogaland elbilforening

Venter på det som faktisk kan leveres først av Ae/Kona/M3/Leaf/Niro/eT/ til en hyggelig pris med minst Ae/M3 SR rekkevidde

Jejl

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: tirsdag 07. november 2017, klokken 21:19 »
Ja det er mulig, men det sto en Leaf-taxi bak han i kø. Hvorfor? Og for meg så så kabelen for tykk ut til å være AC.
Jeg burde godt bort å sett nøyere.
Men hvorfor lade med 11 kw AC på Åsen, når de kan få samme ladehastighet gratis, ved å kjøre ned bakken ved Kilden på de to offentlige laderne der?

staleha

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: onsdag 08. november 2017, klokken 09:03 »
Laderne på Kilden er 3,6 KW. Det er 16 A kurs på dem.

Trekkoppbil

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: onsdag 15. november 2017, klokken 12:31 »
Jeg trur MB250e har mye av den samme drivlinja som RAV4. På Rav4 er det plass til kontakta under panseret.
Jeg har en Rav4 som jeg fikk Tony til å montere Chademo på.  El-bilmek monterer også Chademo, så hvis Tony finner en utvei for MB, så kan man sikkert få utført jobben hos Elbilmek også.