Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Europeisk lynladenettverk

Startet av Orbit, mandag 30. oktober 2017, klokken 18:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Porsche gir jo bort en gigantisk fordel til Tesla med denne politikken.

P100DL blir jo da raskt et bedre kjøp hvis en har en del langturer på jevnlig basis.

Speeder

Sitat fra: knut.aulie på fredag 23. mars 2018, klokken 14:35
Porsche gir jo bort en gigantisk fordel til Tesla med denne politikken.

P100DL blir jo da raskt et bedre kjøp hvis en har en del langturer på jevnlig basis.

Bryr virkelig kjøpere av 1 mill+ biler seg nevneverdig om kostnadene ved fylling av drivstoff?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Counterpointer

Sitat fra: Speeder på fredag 23. mars 2018, klokken 14:46
Sitat fra: knut.aulie på fredag 23. mars 2018, klokken 14:35
Porsche gir jo bort en gigantisk fordel til Tesla med denne politikken.

P100DL blir jo da raskt et bedre kjøp hvis en har en del langturer på jevnlig basis.

Bryr virkelig kjøpere av 1 mill+ biler seg nevneverdig om kostnadene ved fylling av drivstoff?
Har du sett på antallet som bruker SuC som hjemmelader?

Det er ingenting som tyder på at de som har biler til over 1 mill sløser, jeg tror heller de er mer økonomiske.

Ikke lenge siden jeg leste om en multimillionær som passet nøye på å lade Leafen på jobben og ikke hjemme.

Amoss

Sitat fra: Speeder på fredag 23. mars 2018, klokken 14:46
Bryr virkelig kjøpere av 1 mill+ biler seg nevneverdig om kostnadene ved fylling av drivstoff?

Kanskje ikke. Men dersom dette illustrerer prisen på Ionity ladestasjoner generelt så blir det nok ikke bare 1 mill+ biler som skal benytte disse. Men som jeg skrev - det gjenstår å se....  Uansett fyller man jo stort sett det meste hjemme, så det er kanskje ikke SÅ ille for de få langturene de fleste av oss tar.
Model S 85D

Rollep

Sitat fra: Amoss på fredag 23. mars 2018, klokken 13:21
Sitat fra: Rollep på fredag 23. mars 2018, klokken 12:11
Porsche says the cost of charging its EVs will be similar to refueling with gas
Vel, burde igrunnen ikke overraske noen at de velger den prismodellen så lenge de som setter opp disse ladestasjonene heller ønsker å selge fossilbiler enn elbiler...  At strategien lykkes viste du jo med all tydelighet
Da er det jo meget merkelig at Porsche investerer så mange milliarder som de tross alt gjør.

Sitat fra nederst i artikkelen:

The company is currently building a new five-story factory for the production of electric cars and is investing €6 billion ($7.4 billion) into the project, as well as hiring 1,200 new workers.

Speeder

Sitat fra: knut.aulie på fredag 23. mars 2018, klokken 14:52
Sitat fra: Speeder på fredag 23. mars 2018, klokken 14:46
Sitat fra: knut.aulie på fredag 23. mars 2018, klokken 14:35
Porsche gir jo bort en gigantisk fordel til Tesla med denne politikken.

P100DL blir jo da raskt et bedre kjøp hvis en har en del langturer på jevnlig basis.

Bryr virkelig kjøpere av 1 mill+ biler seg nevneverdig om kostnadene ved fylling av drivstoff?
Har du sett på antallet som bruker SuC som hjemmelader?

Det er ingenting som tyder på at de som har biler til over 1 mill sløser, jeg tror heller de er mer økonomiske.

Ikke lenge siden jeg leste om en multimillionær som passet nøye på å lade Leafen på jobben og ikke hjemme.
Hvis man er økonomisk vurderer man ikke bil til over millionen. Si kan kjører 2 langturer i måneden som trenger fylling på hurtigladere. Det er jo ingenting i forhold til verditap på bilen.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Counterpointer

Sitat fra: Speeder på fredag 23. mars 2018, klokken 18:10
Sitat fra: knut.aulie på fredag 23. mars 2018, klokken 14:52
Sitat fra: Speeder på fredag 23. mars 2018, klokken 14:46
Sitat fra: knut.aulie på fredag 23. mars 2018, klokken 14:35
Porsche gir jo bort en gigantisk fordel til Tesla med denne politikken.

P100DL blir jo da raskt et bedre kjøp hvis en har en del langturer på jevnlig basis.

Bryr virkelig kjøpere av 1 mill+ biler seg nevneverdig om kostnadene ved fylling av drivstoff?
Har du sett på antallet som bruker SuC som hjemmelader?

Det er ingenting som tyder på at de som har biler til over 1 mill sløser, jeg tror heller de er mer økonomiske.

Ikke lenge siden jeg leste om en multimillionær som passet nøye på å lade Leafen på jobben og ikke hjemme.
Hvis man er økonomisk vurderer man ikke bil til over millionen. Si kan kjører 2 langturer i måneden som trenger fylling på hurtigladere. Det er jo ingenting i forhold til verditap på bilen.
Jeg skjønner godt poenget ditt. Det er fornuftig det. Men det er veldig mange som har dyr Tesla men lader så billig som mulig.

Ingeniøren

Tesla karer har kanskje råd til Tesla fordi de er nøysomme på andre felt...., men han her går vel over streken i higen etter billig strøm.

https://www.ba.no/nyheter/sandviken/bil/har-du-rad-til-tesla-har-du-rad-til-strom/s/5-8-129948
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

jkirkebo

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 24. mars 2018, klokken 07:55
Tesla karer har kanskje råd til Tesla fordi de er nøysomme på andre felt...., men han her går vel over streken i higen etter billig strøm.

https://www.ba.no/nyheter/sandviken/bil/har-du-rad-til-tesla-har-du-rad-til-strom/s/5-8-129948

Ja, den saken husker jeg ble diskutert her når artikkelen var ny. For 3 år siden....;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

https://www.electrive.com/2018/04/20/ionity-negotiating-with-volvo-fca-psa-jaguar-and-tesla/
Sitat
Apr 20, 2018
IONITY negotiating with Volvo, FCA, PSA, Jaguar and Tesla
IONITY, the high power charging cooperation between BMW, Daimler, Ford and Volkswagen, along with subsidiaries Audi and Porsche, is negotiating with other potent partners such as utilities and even Tesla, who maybe interested in joining.
(min uthevning)
Model S 85D

JorgenM

Ionity-laderne designes av Designworks (BMW) og skal presenteres på CeBit i midten av juni.


https://www.automotiveworld.com/news-releases/designworks-named-design-partner-ionity-joint-venture/

- From 11. – 15. June 2018, IONITY and Designworks will jointly present the design of the new charging poles at CEBIT,
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Amoss

https://elbil.no/vil-ta-80-kroner-for-hurtiglading-i-startfasen/
SitatIONITY åpner sin første norske hurtigladestasjon ved E18 i Lillesand i oktober. De første månedene vil en ladeøkt koste 80 kroner - uansett varighet.
Model S 85D

vartli

Er vel en grunn til at de andre leverandørene har gått bort fra dette. Husker Lyse skulle ha 99 kroner hver gang. Brukte aldri den. Kan ha noe for seg på langtur, men i det når jeg hurtiglader trenger jeg kun litt påfyll for å komme hjem. Da holder det med under ti minutter, og heldigvis finnes det aktører som passer for mitt bruk.
E-tron 55 2021
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Rollep

Europeisk lynladenettverk bygges ikke for dem som "bare skal lade litt for å komme meg hjem". Til den type lading finnes det allerede massevis av ladestasjoner både her og i resten av Europa.

Prismodellen vil garantert forandres når startfasen er over.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA