Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøver å lære meg hvordan ting fungerer i tesla-verdenen.

Startet av tuslaman, mandag 30. oktober 2017, klokken 15:07

« forrige - neste »

olabu

Kjøpte ein brukt Model S frå Tesla 24. okt. (dvs. litt over to veker sidan). Har betalt depositumet, men ikkje signert avtala endå, sidan dette trass alt er ein bruktbil og då kunne eg gjerne tenke meg å vite litt meir om historikken før eg signerer ei bindande avtale (er ikkje dette rimeleg?). Har no prøvd å få tak i denne informasjonen i eit par veker, men har framleis ikkje høyrt noko. Har fått lovnad om å bli oppringt, men det har ikkje skjedd. Veit framleis ikkje kva leveringsdato blir sidan denne informasjonen ikkje er tilgjengeleg før eg har signert avtala. Reknar dei faktisk med at ein skal kjøpe ein bruktbil i blinde? Andre som har liknande erfaring?
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

Sveinung1954

Sitat fra: olabu på torsdag 09. november 2017, klokken 13:19
Har fått lovnad om å bli oppringt, men det har ikkje skjedd. Veit framleis ikkje kva leveringsdato blir sidan denne informasjonen ikkje er tilgjengeleg før eg har signert avtala. Reknar dei faktisk med at ein skal kjøpe ein bruktbil i blinde? Andre som har liknande erfaring?

..og dette er før du har kjøpt bilen. Hvordan tror du service/oppfølging blir etter at de har fått pengene dine....?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

olabu

Sitat fra: SKH på torsdag 09. november 2017, klokken 15:22
Sitat fra: olabu på torsdag 09. november 2017, klokken 13:19
Har fått lovnad om å bli oppringt, men det har ikkje skjedd. Veit framleis ikkje kva leveringsdato blir sidan denne informasjonen ikkje er tilgjengeleg før eg har signert avtala. Reknar dei faktisk med at ein skal kjøpe ein bruktbil i blinde? Andre som har liknande erfaring?

..og dette er før du har kjøpt bilen. Hvordan tror du service/oppfølging blir etter at de har fått pengene dine....?

Vel, i følgje folk her inne er servicen i Skodje svært bra, så eg håpar det stemmer, for det er nemleg næraste servicesenter for meg.  :D Men desse folka i Oslo har eg lita tru på.
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

Sportswagoneer

Stort sett superfornøyd med servicen hos Tesla...! Litt småplukk når bilen var ny ble fixet straks. Setebytte godtatt og utvidet til begge seter uten å mukke. Måtte riktignok ringe de 4-5 ganger for å få booket tid til uncorking (gratis oppgradering med + rundt 80 hester!) og nesten alltid nyvasket bil ved henting. Alltid blide, alltid kvalitetsfokus og alltid effektive når de først agerer. Enig i at VAG er flinke til å svare og følge opp - men dersom de hadde tilbudt 80 hester som software oppgradering kan du banne på at du hadde betalt det hvite ut av øynene for det.

tuslaman

UPDATE!!!!!1111

Fikk mailsvar fra tesla skøyen noen uker etter at jeg sendte den til dem. Svært hyggelig, og kunne utsette timen noen timer,noe som selvsagt ikke lenger var noen nødvendighet da jeg omrokkerer livet mitt litt raskere enn som så. Om jeg ville bytte dag, så måtte jeg vente i ca 3 mnd.  ::)

Men men..det er håp i hvert fall.

olabu

Eg har løysinga på problemet. Flytt til Vestlandet og forhold dykk til Tesla Skodje. Ei hyggeleg dame tok telefonen på første forsøk, undersøkte det eg lurte på og ringde tilbake rett etterpå med all info eg trengte. Tipp topp så langt, og milevis frå den heilt bedritne kommunikasjonen eg har erfart med avdelinga i Oslo.
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

Espelectric

X75D (85kWh)

Jeronan

That's because there aren't many Tesla's driving around yet over there. So they have actual capacity.

I have been in both Oslo Skøyen and Bærum Service center and they are literally suffering capacity problems.
Three week wait time for an appointment is the norm.

There are many thousand Tesla driving around in Oslo area and only 3 service senters (4 if you want to count Drammen, but they have to deal with delivery too so even less capacity there).

That is just not enough and with the incoming Model 3, which tens of thousands of Norwegians have pre-ordered  :o .... they really need to open up more Service centers quickly!

Both in Skøyen and Bærum, they were very friendly and tried their best to help me and luckily in Bærum they had a fast lane, so I ended up using that last week and got my issues fixed within 2 hours.  :+1:
Very satisfied with that.  :)


Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

o.b.lix

Sitat fra: olabu på onsdag 15. november 2017, klokken 09:00
Flytt til Vestlandet og forhold dykk til Tesla Skodje.

Tar 8 timer kjøring fra Bergen til Skodje da...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

olabu

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 15. november 2017, klokken 17:53
Sitat fra: olabu på onsdag 15. november 2017, klokken 09:00
Flytt til Vestlandet og forhold dykk til Tesla Skodje.

Tar 8 timer kjøring fra Bergen til Skodje da...

Tar sjølvkritikk på for bruk av for vidt omgrep der. Nordvestlandet, då.  :P
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA