Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøver å lære meg hvordan ting fungerer i tesla-verdenen.

Startet av tuslaman, mandag 30. oktober 2017, klokken 15:07

« forrige - neste »

tuslaman

Jeg er ny med tesla og forrige eier hadde bestilt en reperasjon i November. Tiden passet ikke så bra for meg, så jeg prøver få tak i verkstedet for å bytte tidspunkt. Skjønner nå at Tesla-eiere finner seg i ganske mye på dette punktet. Dette er visstnok helt normalt i følge andre jeg kjenner med Tesla.

Da jeg hadde (det som nå fremstår som et luksusmerke for meg i hvert fall hva kundebehandling gjelder) Skoda, så kunne man bruke telefon eller epost til å kontakte både salg, verksted eller annet.

Ofte så tok en person telefonen etter ett par ring og man kunne bestille eller ombooke timer. Sendte man mail fikk man som regel svar etter en dag, eller man ble ringt opp igjen.

Men greit. Jeg forstår at nå har jeg Tesla, og da må man spille etter reglene tesla har laget.

Så..hvordan går man fram? Røyksignaler? Morse? Må jeg kjøre 4-5 mil inn til Oslo for å prate med dem face2face?

Har prøvd å ringe 10 ganger om dagen den siste uken. Har også sendt mail med mailtracker, og de åpner ikke mailen engang.

Jeg tror kanskje jeg vet svaret på spørsmålet mitt. "Du må bare ta den timen 20 november, eller så må du kjøre med den ranglelyden i forstillinga i tre år til før du får neste time" Sant?

Neste spørsmål. Da jeg hadde Skoda så fikk jeg innkalling til Service. Man leverte bilen, ventet i en times tid, drakk litt kaffe og så fikk man bilen tilbake. Smertefritt.

Med tesla antar jeg at det ikke er så enkelt? Jeg tror ikke bilen har serviceplan..så den eneste måten for meg å få en service på er da å troppe opp på deres "service-center" i god tid i forveien (10-11mnd?) og trygle om å få service på den?

Det er vel ingen automatikk i dette? Ingen moderne løsning som at bilen sier ifra og man får en epost med en time? Og HVIS det skulle være så moderne og enkelt, da må jeg anta at jeg må sette verden i sving for å rekke nøyaktig den timen de har satt opp  - for å be om en annen tid eller annen dag, det er ikke helt slik det fungerer med tesla?

Forstår jeg det riktig?


MyMuffin

Min kontaktmåte har som regel vært på tlf eller mail.

På tlf så har de jo ett tullete system der du etter 7-8 "ring" får beskjed om å legge igjen beskjed så ringer de deg opp. Da pleier jeg bare å legge på og ringe på nytt, etter 5-6 forsøk så kommer jeg som regel igjennom.

Men ja, enig i at de ikke er helt i mål på kundeservicen, virker litt som at fullt fokus ligger på å presse igjennom flest salg for så å ta service så som så..

Kan også anbefale deg å forsøke å kontakte service senter på rud, de har visstnok veldig bra med kapasitet.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Ellemelle

Gå inn på MyTesla, der har du muligheten til å "fremskynde en sak til ledelsen".
Her bør du få respons.

tuslaman

Hvor da på min tesla?

Ser ingen slik "funksjon"

Vet ikke om "min tesla" er funksjonell engang? Jeg har jo laget en konto der og bilen er omregistrert osv.

Kristian O

Noen som har prøvd å legge inn slike spørsmål på gacebook- sida til Tesla? Det fungerer ofte bra på andre selskap som er dårlig på kundebehandling.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Ellemelle

Sitat fra: tuslaman på mandag 30. oktober 2017, klokken 16:09
Hvor da på min tesla?
Når du logger inn på Tesla sine sider, får du opp en side som heter "Tuslamans Tesla". Et stykke ned på denne siden er det et område som heter "Støtte", hvor du kan sende inn en melding til Tesla.
Under "Velg emnelinje" har du en drop-down meny hvor du kan velge "Fremskynd denne saken for gjennomgang av ledelsen"

Brede

Har tidligere benyttet Tesla Trondheim til service. Fikk nok i fjor da jeg måtte kjøre 3 timer opp dit for å fysisk møte opp på SC for å få bestillt service (5 måneder ventetid på ledig time), for så å kjøre 3 timer hjem igjen.

Bruker nå Tesla i Ålesund. Svarer på mail i løpet av minutter.  :+1:

JorgenM

Jeg fikk kontakt med Trondheim SC med en gang på telefon og time allerede 2 uker etter. Dette var i august i år.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Rolf Marius

Helt utrolig. Har brukt Skodje(Ålesund) faen meg knallservice og kjapp respons Hver gang!
S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

tuslaman

Var innom skøyen tidligere og det virker som at det er et slag showroom for svenske zoolander-hipstere med hestehale og 80-talls jeans? Alle ignorerer deg og du aner ikke hvem du skal henvende deg til.

Angrer på at jeg ikke forhørte meg om denne reperasjonen da. Får bare dra innom på Lørdag da jeg skal inn til byen. Har den åpent på Lørdager eller blir det for slitsomt for hipsterne på Skøyen?  ::)

vnm

Det er helt krise i "systemet" til Tesla her på Østlandet for tiden. Fullstendig kaos. Jeg sliter selv med mye større utfordringer enn deg, men det er like forbannet vanskelig å få tak i noen som kan ta ansvar.

Det har skjedd noe hos Tesla i det siste. Jeg har ikke hatt slike problemer tidligere.

Har også eid Škoda tidligere, som deg. Maken til god service skal man lete lenge etter. Helt fantastisk!
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

cra

Kan det være så enkelt som at det har med for stor vekt å gjøre med tilhørende manglende "personlig eierskap" til problemstillingene? HAr sett det tidligere i bedrifter som har gått far å være små med så¨få ansatte at alle vistte hva som foregikk, til å bli så store at "det problemet tilhører ikek vår avdeling, og ihvertfall ikke meg".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Knut Røe

Sitat fra: tuslaman på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 08:18
Var innom skøyen tidligere og det virker som at det er et slag showroom for svenske zoolander-hipstere med hestehale og 80-talls jeans? Alle ignorerer deg og du aner ikke hvem du skal henvende deg til.
Haha.
Hvor lenge kan dette gå for Tesla. Så lenge de har unge, ambisiøse og entusiastiske kunder går det jo. Folk nærmest ber jo om:


Så lenge kundene aksepterer dette vil det bare fortsette.

tuslaman

Jeg er så dårlig på å være sur og vrang face2face. Jeg kan godt være sur på telefon, men når de ikke tar den så..

Tropper jeg opp der så sitter jeg i sofaen med en kaffe og har invitert halve staben på byen neste helg..

Hva med å spamme ned facebook sidene dems og gi elendig feedback? Finne google+ kontoen og gi lav score? Noe mer?

Nå må vi miljø-kammerater og blekkulf-entusiaster stå sammen som de gode kommunistene vi er!

OK

All spøk er ikke like god. Noe kan sette griller i hodet på svake sjeler.  :-1-:
2022 Kia EV6 GT-Line Bestilt
2020 Kia Soul EV Exklusive
2015 Kia Soul EV Exklusive
2015 TMS 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA