Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trøbbel for Fortum sentralt

Startet av mack_, søndag 29. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

evole

Sitat fra: gr på søndag 26. november 2017, klokken 11:54
GSM-jammer i bilen neste...
Tenkte akkurat samme tanke selv.

Primært bør Fortum øke driftsstabiliteten. Jeg deler andres erfaring om at GK er langt bedre på dette punktet.

Bondeknøl

Jeg stod med defekt GK-lader på fredag. Den hadde visst trøblet en stund og skulle byttes før jul.
Mitt inntrykk er at hurtigladerne er langt over gjenomsnittet trøblete, uansett hvem som drifter de.
Alle disse ladeproblemene er ett ganske stort minus med det å kjøre elbil.

jkirkebo

Sitat fra: Bondeknøl på mandag 27. november 2017, klokken 18:42
Jeg stod med defekt GK-lader på fredag. Den hadde visst trøblet en stund og skulle byttes før jul.
Mitt inntrykk er at hurtigladerne er langt over gjenomsnittet trøblete, uansett hvem som drifter de.
Alle disse ladeproblemene er ett ganske stort minus med det å kjøre elbil.

Jeg har stort sett aldri proble med Fortum sine men til stadighet problemer med noen av GK sine. Spesielt den på Statoil Gjøvik har vært håpløs. Nå trenger jeg heldigvis aldri å bruke den mer siden Fortum har satt opp 3 stk. utenfor CC (en MYE bedre plassering forøvrig).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: Bondeknøl på mandag 27. november 2017, klokken 18:42
Jeg stod med defekt GK-lader på fredag. Den hadde visst trøblet en stund og skulle byttes før jul.
Mitt inntrykk er at hurtigladerne er langt over gjenomsnittet trøblete, uansett hvem som drifter de.
Alle disse ladeproblemene er ett ganske stort minus med det å kjøre elbil.

Har bare ladet hos GK en gang. Da funket alt perfekt med lading via app jeg hadde forberedt dagen før.

Fortum derimot har jeg hatt en lang rekke problemer med på forskjellige steder med forskjellige biler.

Helt enig i at ladetrøbbel er alt for utbredt. Bekjente melder nøyaktig det samme, dessverre.

Men det blir nok bedre med tiden.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TB

Sitat fra: SveinJ på søndag 26. november 2017, klokken 09:45
Ble stående på IKEA Slependen i går kveld uten å få lade, sammen med flere andre frustrerte. Noe fikk koblet seg opp, andre ikke. Ringte Fortum kundeservice: automatisk svar at det var tekniske problemer. Kjørte så til Sandvika, samme greia. Fikk heldigvis ladet på en GK lader  noen km unna. Ganske irriterende.
Opplevde samme onsdag 22.11 - Fortum kundeservice bad meg trykke inn nødstopp, vente litt - og prøve igjen. Det fungerte med RFID brikke, men ikkje med SMS/APP. Når eg var ferdig lånte eg ut brikka til ein annen trillingeiger som forsøkte å starte via SMS.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

SveinJ

I en annet tråd skrives det om ladekøangst. Jeg tror jeg nå på vinterstid kommer jeg til å kjøre mest diesel når jeg skal innover mot Oslo for å slippe all den frustrasjon med kø på ladepunkter og ikkefungerende ladere. Generelt vil jeg si at utbygging av hurtigladere går altfor sakte ift salg av EV. Når en reise som vanligvis tar 3 timer øker til 5 pga problemet sist lørdag, frister det ikke til gjentagelse.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA