Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tidsstyrt lading feila

Startet av Usikker, søndag 29. oktober 2017, klokken 10:06

« forrige - neste »

Usikker

Siden bilen var ny har jeg stort sett kjørt på tidsstyrt lading dvs. den starter å lade kl. 21:00 på kvelden men på lørdag morgen så jeg at den ikke hadde lada bilen.. ikke noe kjempekrise det var 60% igjen på batteriet men skjønte ikke helt hvorfor.
Satte i pluggen lørdag ettermiddag men tenkte at jeg får sjekke om den starter opp kl. 21:00 noe den ikke gjorde.
Den blå lampa i midten hadde blinka begge ganger for å indikere at den sto på tidsstyring og ladestasjon registrerte at bilen var tilkobla.
Gikk ned i garasjen da jeg så den ikke lada for å sjekke, låse opp bilen og trykka på knappen for å deaktivere tidsstyring, ingen ting skjedde, tok ut ladepluggen og satte den inn, ingen ting skjedde, slo så på og av tidsstyring og da starta bilen å lade.
Ikke noe problem med 12v batteriet denne gangen, spenninga var oppe på 12,79 volt

Eneste jeg kan tenke på som jeg tror vi ikke har gjort før er at da vi kom hjem på fredag ved 16 tiden satte jeg i pluggen, tenkte at det ikke ble noe mer kjøring men det ble en liten tur ut ved 19 tiden og kablen ble satt inn igjen etterpå ved 20 tiden

Noen som har vært borti dette før ?

Har forresten en sånn tilkobla kursen til ladestasjon i garasjen så jeg ser inne om bilen lader eller ikke
http://www.clasohlson.com/no/Efergy-e2-tr%C3%A5dl%C3%B8s-energim%C3%A5ler-/36-4500
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Nei, men det er helt normalt at det ikke har noen virkning å skru av tidsstyrt lading mens kabelen står i.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Svein Evensen

Kanskje det har noe med PM og AM å gjøre?

Usikker

Sitat fra: hanche på søndag 29. oktober 2017, klokken 17:44
Nei, men det er helt normalt at det ikke har noen virkning å skru av tidsstyrt lading mens kabelen står i.
Har opplevd det motsatte, vet er par anlednigner har vi plugga inn etter 21:00 og da må vi overstyre med knappen for at den skal begynne å lade med en gang

Sitat fra: Svein Evensen på søndag 29. oktober 2017, klokken 17:55
Kanskje det har noe med PM og AM å gjøre?

Klokka og innstiligner er riktig med tanke på am/pm
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

Og da feila den igjen, plugga inn bilen ved 5 tia, var ned i 4 mil rekkevidde og den blå led'n i midten blinka som normalt...
timer er fortsatt stilt til kl. 9 dvs 21 men den starta ikke å lade.
Ut med pluggen, av med timer, inn med pluggen og nå lader den... estimert tid.. 7 timer på en 16Amp kurs

Greit med eget wattmeter på kursen så jeg ser hva som skjer i garasjen
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA