Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Økt rekkevidde med 17% pga hjulkapsler!!! Sjekk video

Startet av Counterpointer, lørdag 28. oktober 2017, klokken 20:02

« forrige - neste »

erik e

Tulle test.  Har nok litt og si i høy fart. I vanlig norsk trafikk har det ingen betydning .
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

adam.berg.1337

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 14. november 2017, klokken 10:52
Sitat fra: adam.berg.1337 på mandag 13. november 2017, klokken 23:34
Sitat fra: Trekkoppbil på lørdag 11. november 2017, klokken 17:19
Ja, måletoden her er feil, og det kan være andre ting som gir like store utslag som hjulkapselene.
Rundturen med glatte kapsler gikk fra 86 til 51 eller 50% SOC. Deretter virka ikke laderen, og rundturen med normalkapsler gikk fra halvfullt batteri.  Konklusjonen var at glatte kapsler gav forbruk på 36% av batteriet, og forbruk med normalkapsler var på 44%.
Det som var mer interressant, er at bilisten mener han kommer fram til jobb med 75% med normalkapsler og 79% med blanke kapsler.

Min tolkning er at resultatene gir inspirasjon til nærmere testing.

Sitat fra: mzziaz på lørdag 28. oktober 2017, klokken 22:44
Virker nesten for godt til å være sant. Lurer på om de finnes til Bolt, forresten.
Inntrykket mitt er at alle normale stålfelger kan kapsles.  Spørsmålet er om noen klarer å gjøre kreative stunts med lettmetall.


Klarer ikke å legge denne tråden fra meg. Ingen som kan gi en realistisk forventning. Eller har forsøkt dette på forumet her?


Sent from my iPhone using Tapatalk
En realistisk forventning er en ganske bra reduksjon i høy hastighet. Tesla anslår ca 10% på sine aerokapsler på model 3.
De fleste elbiler har felger som er forholdsvis tette på grunn av aerodynamikk.

Mitt forslag hvis du er interessert er å forsøke selv på egen bil. Enten med tette kapsler eller med litt strips/gaffateip/plastplater og se hvilket resultat du får på din kjøring.

Nå Knut Aulie, nå skal det måles GID!




Sent from my iPhone using Tapatalk

Counterpointer

Sitat fra: adam.berg.1337 på mandag 20. november 2017, klokken 18:00
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 14. november 2017, klokken 10:52
Sitat fra: adam.berg.1337 på mandag 13. november 2017, klokken 23:34
Sitat fra: Trekkoppbil på lørdag 11. november 2017, klokken 17:19
Ja, måletoden her er feil, og det kan være andre ting som gir like store utslag som hjulkapselene.
Rundturen med glatte kapsler gikk fra 86 til 51 eller 50% SOC. Deretter virka ikke laderen, og rundturen med normalkapsler gikk fra halvfullt batteri.  Konklusjonen var at glatte kapsler gav forbruk på 36% av batteriet, og forbruk med normalkapsler var på 44%.
Det som var mer interressant, er at bilisten mener han kommer fram til jobb med 75% med normalkapsler og 79% med blanke kapsler.

Min tolkning er at resultatene gir inspirasjon til nærmere testing.

Sitat fra: mzziaz på lørdag 28. oktober 2017, klokken 22:44
Virker nesten for godt til å være sant. Lurer på om de finnes til Bolt, forresten.
Inntrykket mitt er at alle normale stålfelger kan kapsles.  Spørsmålet er om noen klarer å gjøre kreative stunts med lettmetall.


Klarer ikke å legge denne tråden fra meg. Ingen som kan gi en realistisk forventning. Eller har forsøkt dette på forumet her?


Sent from my iPhone using Tapatalk
En realistisk forventning er en ganske bra reduksjon i høy hastighet. Tesla anslår ca 10% på sine aerokapsler på model 3.
De fleste elbiler har felger som er forholdsvis tette på grunn av aerodynamikk.

Mitt forslag hvis du er interessert er å forsøke selv på egen bil. Enten med tette kapsler eller med litt strips/gaffateip/plastplater og se hvilket resultat du får på din kjøring.

Nå Knut Aulie, nå skal det måles GID!




Sent from my iPhone using Tapatalk
Kuuuult

elekTrond

#18
Hoho! I dag lå jeg bak en     e-Golf    Golf VI/VII/VWhatever med moon-kapsler. Det så ... *ingen kommentar* nei, vent ... Forrige årtusen ringte nettopp. Det ville ha tilbake hjulkapslene sine! :P

Ikke det at pizzabrett av alu ser så veldig mye bedre ut, med en 1-2 cm høy kant på forma som bygger ut fra felgen. Men litt må man jo lide for skjønnheten/økonomien (stryk det som ikke passer.)  :police: :+1:

EDIT: fiske tyrkleif ( e )
'13 Mjau

adam.berg.1337

Sitat fra: elekTrond på mandag 20. november 2017, klokken 21:36
Hoho! I dag lå jeg bak en     e-Golf    Golf VI/VII/VWhatever med moon-kapsler. Det så ... *ingen kommentar* nei, vent ... Forrige årtusen ringte nettopp. Det ville ha tilbake hjulkapslene sine! :P

Ikke det at pizzabrett av alu ser så veldig mye bedre ut, med en 1-2 cm høy kant på forma som bygger ut fra felgen. Men litt må man jo lide for skjønnheten/økonomien (stryk det som ikke passer.)  :police: :+1:

EDIT: fiske tyrkleif ( e )

Jeg kjøpte de.

Men det var rett og slett ikke mulig for meg ihvertfall å få de på uten å voldta felgen...

Virker som om de var laget for å knipses på gammeldagse sorte metallfelger men jeg klarte ihvertfall ikke å få de på.

Så GID forbedringer = ukjent.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Simen1

De funker sikkert men neppe så mye som den snikselgeren påstår. Jeg tar sånne "forbruker"reklamer med en stor klype salt.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA